حسین زندباف در گفت‌وگو با فارس:

جشنواره عمار هر سال متعالی‌تر می‌شود/ حضور امید بخش جوان‌های پرشور برای سینمای ایران

طی این سال‌ها نگاه کلی که به «جشنواره مردمی فیلم عمار» داشتم و آن را دنبال کرده‌ام من را به این نتیجه رساند که ...

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» حسین زندباف در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در ارتباط با جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: نگاه کلی که به این جشنواره داشتم و طی این سال‌ها آن را دنبال کردم من را به این نتیجه رساند که هر سال این جشنواره در حال تکمیل شدن است و مسیر خوب و درستی را طی می‌کند و به نوعی شکلش متعالی‌تر می‌شود. 

وی در ادامه با ذکر مثالی گفت: مثلاً گاهی برخی رستوران‌ها در روز‌های اول چلوکباب‌های مرغوب به مشتریان خود می‌دهند تا جذب حداکثریتی داشته باشند و بعد از آن از کیفیت کالای خود می‌کاهند. عمار مسیر خود را از روز اول همان‌طور که ترسیم کرده طی کرده است.

کارگردان فیلم سینمایی «دست شیطان» اظهار کرد: نکته دیگری که می‌توان در جشنواره عمار آن را دید جذب جوان‌های علاقه‌مند به سینما است و بهاء دادن به آنها. به هر حال این جوان‌ها آینده سینمای ما هستند. هر زمان چراغ سینمای ایران توسط این جوان‌ها روشن باشد ما هم احساس زندگی و طراوات داریم. واقعاً زمانی که وارد جشنواره عمار می‌شویم شاهد این نکته هستیم که جوان‌ها با یک نیرو و انرژی قابل توجه در حال انجام کارها و ساخت فیلم هستند. شور و علاقه‌ را می‌توان در آنها دید.

زندباف افزود: واقعاً برخی از فیلم‌ها بسیار عمیق و تکان دهنده است. گاهی حسودی می‌کنم چون خودم زمانی فیلم می‌ساختم و ای کاش در آن زمان چنین فضایی بود و ما را مورد حمایت قرار می‌داد. 

تدوین‌گر فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» در مورد آثار این جشنواره گفت: جشنواره و برگزاری آنها در عرصه سینما به شکل‌های مختلف همواره خوب بوده است. از آنجایی که تروریست‌های جاهل و کاهل شروع به آدم کشی کرده‌اند مردمان جوامع مختلف برای تغییر روحیه و نگاه نیاز زیادی به مراسم‌هایی دارند که افراد مختلف را در آنجا جمع کنند جشنی برگزار شود و با هم حرف بزنند. به هر حال باید به فکر تاثیرات منفی اتفاقات ناگوار بر روحیه مردم باشیم. کمترین اتفاقی که در یک جشنواره می‌افتد این است که افراد بسیاری را کنار هم جمع می‌کند و نفس‌ها هم نفس می‌شوند. 

وی در پایان عنوان کرد: یکی از کارهای زیبایی که توسط جشنواره مردمی عمار صورت می‌گیرد این است که به تمام نقاط ایران می‌روند و فیلم‌های‌شان را نمایش می‌دهند و همچنین در آنجا فیلم نیز ساخته می‌شود و در جشنواره به نمایش در می‌آید. من فیلمی دیدم به نام «روزگار اکبر» داستان فرد نابینایی بود که برای خود دنیایی می‌سازد که افراد بینا حسرت داشتن چنین شخصیتی را می‌خورند. البته ضعف هم وجود دارد در فیلم‌ها که باید کم کم برطرف شود.