برگزیدگان مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره مردمی عمار تقدیر شدند

برگزیدگان چند بخش هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار امشب در مراسم افتتاحیه در سینما فلسطین معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، در بخش «پوستر» هیئت داوران ضمن تقدیر از پوستر های «سرباز» به طراحی «علی کیوان»، «رویای بازگشت» به طراحی «ثارالله فرخ»، «هزار و چهارصد و تنها» به طراحی «اسماعیل چشرخ»، لوح افتخار این بخش را به پوستر «مرکز دنیا» به طراحی «محمد صادق حیدری» اهدا کرد.

در بخش «برنامه تلویزیونی» هیئت داوران ضمن تقدیر از اثر «گنج( ۱۳ آبان)» به تهیه کنندگی «محمد حسین بزرگی راد» و اثر «اینارو جدی بگیر (تخلیه تلفنی )» به تهیه کنندگی «جواد فتحی»، لوح افتخار  این بخش را به اثر «انقلابیمیز» به تهیه کنندگی «روح الله رشیدی» و اثر «وطن دار» به تهیه کنندگی «محسن اسلام زاده» تقدیم کرد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را به دو اثر «ثریا» به تهیه کنندگی «محسن مقصودی» و «هم قصه» به تهیه کنندگی «حسین همازاده» اهداء کرد.

در بخش «تیزر» نیز هیئت داوران ضمن تقدیر از تیزرهای «هنگامه» به کارگردانی «مجید رستگار»، «نبرد پالمیرا» به کارگردانی «ساسان فلاح فر» و «بزرگ سرزمین کوچک» به کارگردانی «محسن نجفی مهری»، فانوس این بخش را به تیزر تبلیغی «رویای نیمه شب» به کارگردانی «اصغر عباسی» اهدا کرد.

در بخش «نماهنگ» هیئت داوران ضمن تقدیر از اثر «آزادی» به کارگردانی «مهران علوی» و اثر «مرکز دنیا» به کارگردانی «محمد صادق حیدری» به دلیل خلاقیت تصویری و فرم روایت جذاب، لوح تقدیر این بخش را به دلیل جسارت در انتخاب موضوع و توفیق در ارائه مطلوب به اثر «تخریب بهشت» به کارگردانی «حسن حبیب زاده» تقدیم کرد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را نیز به نماهنگ «سپر» به کارگردانی «وحید امینی» اهداء کرد. درضمن هیئت داوران، جایزه ویژه خود را به دلیل کارگردانی دو نماهنگ برجسته این دور به نماهنگ های «اربعین تا اربعین» و «ارغوان» به «مهدیار عقابی» تقدیم کرد.

در بخش «لوح نگار» هیئت داوران ضمن تقدیر از اثر «سلسله نشست رویش فرهنگی هدف گیری، برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی از منظر مقام معظم رهبری» به نویسندگی «حمزه جعفری» و اثر «تربیت اقتصادی کودک» به نویسندگی «پریسا میرزایی»، لوح تقدیر این بخش را به اثر «فتح خرمشهر» به نویسندگی «جواد خدابین» به دلیل پرداختن به یک موضوع جدید و ارائه تحلیل های مستند اهداء کرد.

در بخش «نقد، مقالات و پژوهش های سینمایی» نیز هیئت داوران ضمن تقدیر از اثر «حل و فصل کاذب بحث واقعی» به نویسندگی «محمد رضوانی پور» و اثر «آسیب شناسی اقتباس از خاطرات دفاع مقدس برای نگارش فیلم نامه بررسی موردی سریال سیمرغ» به نویسندگی «محدثه پور زنگی آبادی»، لوح تقدیر این بخش را به اثر«مبنای فطری سینمای دینی(تبیین مبانی نظری شهید آوینی)» به نویسندگی «مرتضی راوش» تقدیم کرد.

همچنین در بخش «فیلم ما» هیئت داوران پس از بررسی آثار این بخش با تأکید بر رشد امیدوار کننده فیلمسازان نوپای سینمای انقلاب در انتخاب سوژه، مضامین، فرم و ساختار تولیدات، ضمن تقدیر از اثر «نهال» به کارگردانی «وحید صیرفی افخم» بدلیل نشان دادن تصویری بدیع از فعالیت های قرآنی در فضای شهری لوح تقدیر این بخش را به اثر «آرزوها گم می‌شود» به کارگردانی «غزل شیخ زاده» بدلیل پرداخت دانش آموزی به یک مسئله راهبردی و اثر «صفرکیلومتر» به کارگردانی «امیدحنطوش زاده» بدلیل رعایت اصول و قواعد سینمای مستند در یک مسئله بومی اهدا کرد.

گفتنی است فانوس بخش «فیلم ما» به اثر «خداحافظ رفیق» به کارگردانی «بنیامین رحیمی» به دلیل پرداخت مبتکرانه و خلاقانه به شهدای مدافع حرم تعلق گرفت.

هیئت داوران فانوس ویژه جشنواره را به اثر «اسوه» به کارگردانی «محدثه باقری» و «علی سرو» بدلیل تلاشی متفاوت برای رساندن دختری قهرمان به آرزوی خود و ارائه تصویری تأثیر گذار از دختران و همسران برومند شهدای مدافع حرم اهدا کرد.

در بخش فیلمنامه «داستانی کوتاه» هیئت داوران ضمن تقدیر از «فاطمه آیینی» نویسنده «سطل آشغال‌های ضد حریق» لوح تقدیر این بخش را به «محمد حسین امانی همدانی» برای نویسندگی اثر «پشه ی هسته‌ای» تقدیم کرد. همچنین در بخش فیلمنامه «پویانمایی» هیئت داوران لوح تقدیر این بخش را به «احسان مرادی» برای نویسندگی اثر «شمع ها و آدم ها» اهداء کرد.

همچنین در بخش فیلمنامه داستانی بلند هیئت داوران ضمن تقدیر از آقای «مهدی رمضان پور» نویسنده اثر «خدمت و خیانت» لوح تقدیر این بخش را به آثار «خبرنگاری ایتالیایی» به نویسندگی «محمد دیندار» به دلیل رویکرد تهاجمی حقوق بشر و همچنین «مشعل پنج» به نویسندگی «اکبر روح» بدلیل پرداخت خلاقانه به حوزه اقتصاد مقاومتی تقدیم کرد. در ضمن فانوس این بخش به دلیل «به تصویر کشیدن مبارزه برای حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی هویتی» به «مرتضی مصاحب نیا» برای فیلمنامه «شهاب الدین» اهداء شد.