رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی:

دستگاههای فرهنگی به جمع حامیان جشنواره مردمی فیلم عمار بپیوندند

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از دستگاههای فرهنگی ونهادهای ارزشی خواست به جمع حامیان جشنواره مردمی فیلم عمار بپیوندند

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری شبستان، مجید کریمیان امروز (۸ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حوزه هنری خراسان جنوبی از دوره نخست برگزاری جشنواره فیلم عمار حامی جریان مردمی و خروش ارزشی بوده است و وظیفه خود می‌داند که این حمایت را ادامه دهد.

وی از همه دستگاههای فرهنگی و نهادهای ارزشی درخواست کرد به جمع حامیان جشنواره مردمی فیلم عمار بپیوندند و شبکه اکران مردمی را تقویت کنند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: جشنواره فیلم عمار پدیده ای ارزشی و بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی است و با توجه به شیوه اکران های مردمی و وجود بیش از ۷ هزار نقطه اکرانی در کل کشور معادل بین المللی ندارد.

کریمیان ادامه داد: جشنواره فیلم عمار اولین رسانه مردمی و ارزشی در سطح جهان است و از دو سال گذشته وارد کشورهای خاورمیانه و اروپایی شده است و به همت رزمندگان مقاومت مدافعان حرم در خط مقدم درگیری با تکفیران نیز این فیلم های ادامه خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه اکران های مردمی جشنواره فیلم عمار باعث شده جوانان خلاقی که علاقه مند به تولید فیلم های ارزشی هستند شناسایی شوند، گفت: با جذب این افراد در چندسال اخیر بیش از ۷ اثر در خراسان جنوبی توسط اکران کنندگان فیلم های جشنواره عمار تولید شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «۹ دی» به عنوان قیام حسینی جوانان انقلاب اسلامی است، افزود: حماسه مردم با بصیرت و ولایت مدار ایران در این روز دست ردی بر همه فتنه گران داخلی و خارجی بود که با حضور پررنگ خود مشت محکمی بر دهان استکبار و عوامل نفوذی آن در ایران زدند.

کریمیان با اشاره به اینکه حوزه هنری خراسان جنوبی نمایشگاه کاریکاتور «نفوذ» را به مناسبت سالروز ۹ دی برپا کرده است، تصریح کرد: این نمایشگاه در نگارخانه بهمن برای بازدید عموم گشایش یافته است.

به گفته وی همچنین نمایشگاه پوستر« ۹ دی» در محل مساجد شهر بیرجند برپا شده و همچنین در مراسم محوری این روز در مسجد امام حسین علیه السلام بیرجند سرود «أین عمار؟» اجرا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: همچنین اکران فیلم های متناسب با معرفی عوامل فتنه ۸۸ توسط بدنه مردمی مساجد در حال اجرا است.