کاندیدای دریافت جایزه بخش فیلمنامه مشخص شدند

10 فیلمنامه به عنوان کاندیدای دریافت جایزه در بخش فیلمنامه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار مشخص شدند.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» دبیرخانه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار ۱۰ فیلمنامه را به عنوان کاندیدای دریافت جایزه در بخش فیلمنامه دوره های ششم و هفتم از جشنواره عمار مشخص کرد.

بر اساس این گزارش فیلمنامه های «سطل آشغال‌های ضد حریق» به نویسندگی فاطمه آئینی، «پشه هسته ای» به نویسندگی محمدحسین امانی همدانی، «خدمت و خیانت» به نویسندگی مهدی رمضان نژاد، «خبرنگار ایتالیایی» به نویسندگی محمد دیندار، «مشعل پنج» به نویسندگی اکبر روح، «شهاب الدین» و «رژی» به نویسندگی مرتضی مصاحب نیا، «این داستان قصه نیست» به نویسندگی فاطمه ابراهیمی، «شمع ها و آدم ها» به نویسندگی احسان مرادی و «بیروت شمال شرق» به نویسندگی سعید ابوطالب به عنوان کاندیدای دریافت جایزه مشخص شدند.

مشخص شدن اعضای هیان داوران در بخش فیلمنامه

بنابر این گزارش «محمد حسین نیرومند»، «هوشنگ توکلی» و «قربانعلی طاهرفر» اعضای هیئت داوران بخش فیلمنامه بودند که این آثار را به عنوان کاندیدای دریافت جایزه مشخص کردند. که کمی بیشتر در ادامه این خبر با آنها آشنا می شویم.

محمدحسین نیرومند

او در سال ۱۳۴۳ و در شهر مشهد متولد شده است. نیرومند مدرک لیسانس طراحی صنعتی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده است. او مدیر گروه طرح و برنامه و نظارت و ارزشیابی شبکه دو سیما بوده و در حال حاضر نیز رئیس سازمان توسعه سینمایی سوره است.

ازجمله مسئولیت های نیرومند می توان به داوری دو سالانه بین‌المللی کارتون تهران، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و مشاور هنری ریاست حوزه هنری اشاره کرد.

هوشنگ توکلی

هوشنگ توکلی یا هوشنگ گلدوز، (زاده ۱۳۲۷ تهران) همسر فریده سپاه منصور، بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۶ و همچنین حضور در مقابل دوربین را از سال ۱۳۵۵ با فیلم کوتاه زنده به گور کاری از سیامک بیات تجربه کرد.

توکلی بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با «خانه ابری» به کارگردانی «اکبر خواجویی» آغاز کرد. او همچنین مدتی نیز مدیر اداره هنرهای دراماتیک بود.

قربانعلی طاهرفر

در سال ۱۳۵۱ و در روستای النجق مرند متولد شده است. دوران ابتدایی و راهنمایی را در تبریز گذراند. رشته تحصیلی او ریاضی بود و در دانشگاه تهران نیز رشته عمران را خوانده است. او در سال ۱۳۶۹ در دوره فیلم سازی انجمن سینماهای جوان تبریز شرکت کرد و هنرجوی انجمن سینماهای جوان شهر تبریز شد.

طاهرفر همچنین کارگردانی فیلم های کوتاهی چون خاک تا خاک، یک دامن پرواز، جا پای آسمان، ژنرال، به اندازه دو تا چشم، ایشیق یول (راه روشن) و قاب خالی یک غزل انجام داده است. او کارگردانی فیلم های مستندی چون عزیز دشت، به سوی او، بغض و بوم، بدریون، ارسی، گیاه دانه عشق، آل گونش (طلوع سرخ)، آسمان آجری، دادرس، خاکستر حضور و بلندای افتخار را نیز در کارنامه خود دارد.