اهدای نشان شهید سیاح طاهری به اکران کنندگان استان خوزستان

در مراسمی که شب گذشته با حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدا برگزار شد مستندهای برگزیده عمار اکران شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از منابع محلی، در مراسمی که شب گذشته با حضور رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و خانواده شهدا برگزار شد، ضمن اکران مستندهای برگزیده عمار، فرماندهان و رزمندگان گردان کربلا به بیان خاطرات خود پرداختند.

در این نشست محسن اردستانی کارگردان عماری در این مراسم، مستند خود با عنوان «حصار» را تقدیم به شهدای کربلای ۴ نمود.

سید محمدآل عمران نیز اظهار داشت: «سینمای مقاومت» ادامه راه حرکت زینبی بانوان کاروان حضرت زینب (س) در مسیر تکریم مقام شامخ شهدا و خانواده آنهاست.

دیدار دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار و هنرمندان استان خوزستان

آل عمران دبیر جشنواره عمار استان خوزستان در حاشیه برنامه «شب های قدر کربلای ۴» ضمن تجلیل از مقام بانوان کاروان حضرت زینب، سینما مقاومت  را الهام گرفته حرکت بانوان کاروان حضرت زینب دانسته و از برنامه ریزی مجدانه دبیرخانه جهت تکریم از شهدای مدافع حرم خبر داد.

گفتنی است تندیس شهید سیاح طاهری به پاس تلاش مجاهدانه اکران کنندگان استان خوزستان توسط مادر شهیدان فرجوانی به دبیرخانه استان اهدا شد و مادر شهیدان فرجوانی خطاب به عمایون آنها را اسماعیل خود دانست و برای موفقیت آنها دعا کرد.

همچنین از دبیرخانه های شهرستان های اندیمشک و بندرامام  و بهبهان و خرمشهر که در جلسه حضور داشتند تجلیل به عمل آمد.

دیدار دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار و هنرمندان استان خوزستان

پیش از این مراسم، دیدار جمعی از دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار و هنرمندان استان خوزستان به مناسبت آغاز به کار هفتمین دوره این جشنواره در خوزستان ظهر امروز ۶ دی ماه با حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه رونمایی از وقایع بزرگ نیازمند گذشت زمان است، عنوان کرد: فهم و تبیین ابعاد حوادث و رخدادهای بزرگ در طول زمان اتفاق می‌افتد؛ هرچه واقعه بزرگتر باشد فهم ابعاد آن زمان بیشتر می‌برد.

وی با اشاره به بزرگی کار شهدای مدافع حرم، ادامه داد: لازم است بدانیم داعش به منظور یک حرکت برنامه ریزی شده تولید شد. تولید داعش یک گام به جلو برای تحقق شعار از نیل تا فرات بود. انتخاب مقر دولت جعلی داعش در رقه نیز با برنامه ریزی صورت گرفته بود؛ رقه مقر فرماندهی امیرالمومنین(ع) در جنگ صفین بوده است و آنها با استفاده از موقعیت رقه فرصت احیای نظام اموی و برنامه های ناتمام آن را یعنی دست اندازی به شامات و توسعه تا عراق را پیدا می کردند. در مرحله بعد خط ارتباطی بین اسرائیل در کرانه نیل و دولت جعلی داعش در کرانه فرات شکل می گرفت و این گام بلندی برای رژیم غاصب اسرائیل بود.

دیدار دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار و هنرمندان استان خوزستان

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، با تصریح بر اینکه مدافعین حرم به قصد دفاع از حرم حرکت کردند اما مسیر تاریخ را تغییر دادند، افزود: برای اولین بار است از صدر اسلام تاکنون که شیعه در منطقه سوریه و شامات سر، بلند کرده است و این اتفاق بزرگ را شهدای مدافع حرم رقم زدند. این اتفاق بزرگ معنای همان «صدور انقلاب» است که امام خمینی(ره) بیان کردند.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: صدور انقلاب اسلامی و انتقال مکتب اهل بیت(ع) اتفاقات بزرگی است که شهدای مدافع حرم رقم زده اند و شاید رقم زدن تاریخ جدید همین اتفاقی باشد که افتاده است.

وی در ادامه خطاب به هنرمندان و دست اندرکاران جشنواره عمار گفت: امروز دنیا، دنیای سلطه رسانه است و شما باید به میدان جنگ با نسخه سحرآفرین روزگار بروید و برای این نبرد برگ برنده نسخه واقعی است. دو کار باید انجام شود، ابتدا باید نسخه صحیح همین ابزار نظام سلطه در حوزه رسانه ارائه شود و بعد از آن نسل انقلاب یک گام بلندتر بردارد. یعنی نسل انقلاب توانمندی‎های اهل توانایی را دارا باشند و بیش از آن را که نظام سلطه ندارد و دستش از آن کوتاه است.

دیدار دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار و هنرمندان استان خوزستان

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این مبارزه ای طولانی و بلند مدت است که نیاز به هم افزایی نیروهای انقلابی دارد، اضافه کرد: تحقیر، کوچک شمردن، استهزاء و بی اعتنایی به نسل انقلاب جزء دستور کار جبهه دشمن و جریان فرهنگی آلوده است؛ این سنت تاریخ است و باید در برابر این جریان بایستید و یکدیگر را به پایداری توصیه کنید و سرسوزنی در درستی مسیر تردید به خود راه ندهید.

حجت الاسلام شفیعی با تاکید بر اینکه در حوزه هنر مهمترین نکته توانمندسازی نیروهاست، گفت: بزرگترین دست آورد جشنواره عمار و فعالیت هایی از این دست بالابردن اعتماد به نفس و پرورش نیروهای انقلابی است. هنر از جان پاک تراوش می کند و آنکه به سرچشمه وصل باشد نصرت الهی را خواهد داشت که خداوند جبهه حق را وعده نصرت داده است.

دیدار دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار و هنرمندان استان خوزستان

وی در پایان با بیان اینکه «درد» یک کلیدواژه در گفتمان امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: درد، جان آدمی را به خروش می آورد، اگر بی تفاوتی و حل شدن در چرخه عادی زندگی پیش آمد انسان تمام می شود،بچه های انقلاب نباید بگذارند شعله درد در وجودشان خاموش شود.