رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی:

جریان ارزشی جشنواره مردمی فیلم عمار باید تقویت شود

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: جشنواره فیلم فجر که میدان‌دار عرصه ایثار و شهادت بود از هدف اصلی خود خارج شده است.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره فیلم عمار» به نقل از فارس، مجید کریمیان صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با بیان اینکه جشنواره مردمی فیلم عمار بعد از فتنه ۸۸ شکل گرفت، اظهار داشت: جشنواره مردمی عمار با ۸۰ اثر در همان سال اول آغاز به‌کار کرد.

وی بیان داشت: این جشنواره مردمی هر سال فعایت خود را پیرامون دغدغه‌های نظام و انقلاب اسلامی ادامه می‌دهد به صورتی که امسال نیز بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ فیلم در موضوعات ارزشی دفاع مقدس و در قالب‌های حرفه‌ای و موبایلی به این جشنواره ارسال شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار در ۷ هزار نقطه کشور خبر داد و توضیح داد: همچنین فیلم‌های جشنواره مردمی عمار در ۲۸۰ نقطه خراسان جنوبی اکران می‌شود.

کریمیان با بیان اینکه حوزه هنری خراسان جنوبی ۲۵ اثر را به جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال کرده است، ادامه داد: این جشنواره مردمی است و هیچ اکران کننده‌ای در این زمینه پولی دریافت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات جشنواره مردمی فیلم عمار پیرامون استکبارستیزی، انقلاب اسلامی و ارز‌ش‌ها است، اضافه کرد: جشنواره مردمی عمار چرخه خوبی جهت معرفی و شناساندن هویت انقلاب اسلامی به جامعه است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی جشنواره فیلم فجر را میدان‌دار عرصه شهادت و ایثار دانست و بیان داشت: متأسفانه این جشنواره که باید میدان‌دار عرصه ایثار و شهادت می‌بود از هدف اصلی خود خارج شده و بیشتر به دنبال فیلم‌های سینمایی و تکنیکی است.

کریمیان با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال اتفاق خوبی در جشنواره فیلم فجر افتاد که مراسم با یاد شهدای مدافع حرم آغاز شد، ادامه داد: این اقدام نشان دهنده تأثیرات جشنواره مردمی عمار بود چرا که در تاریخ جشنواره فیلم فجر این اقدام بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه جشنواره مردمی عمار و فیلم فجر به لحاظ بودجه‌ای و ساختاری شباهتی به یکدیگر ندارند، خاطرنشان کرد: باید جریان جشنواره مردمی عمار تقویت شود چرا که جریان ارزشی و بالقوه پای کار ایستاده‌اند.