معین مومنیان دبیر هفتمین جشنواره عمار؛

زمان توزیع بسته ­های اکران شروع شده است/ برنامه اکران اختصاصی برای اصحاب رسانه  

این بسته شامل ۶ حلقه DVD است و در هر شهرستان نماینده ­ای به عنوان توزیع کننده انتخاب شده است.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از ندای اصفهان، معین مومنیان دبیر هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در اصفهان، این جشنواره مردمی را از برکات و خدمات انقلاب دانست و اظهار کرد: جشنواره عمار نشان دهنده مردمی بودن حرکت های انقلابی است؛ انقلابی که مردم آن می ­توانند حرف­ها و صحبت­های خود را با زبان فیلم و رسانه به دورترین و محروم­ ترین نقاط کشور منتقل کنند.

وی در ادامه با مهم دانستن اکران جشنواره فیلم عمار گفت: یکی دیگر از برکات این جشنواره این است که جوانان انقلابی و دغدغه ­مند با دغدغه مردم بیشتر آشنا شده و علاوه بر آن با قدرت رسانه که امروزه یکی از ابزارهای تاثیرگذار در عرصه فرهنگ است آشنا می شوند.

معین مومنیان پیرامون اکران عمومی هفتمین جشنواره عمار گفت: زمان توزیع بسته ­های اکران شروع شده است که این بسته شامل ۶ حلقه DVD است و در هر شهرستان نماینده ­ای به عنوان توزیع کننده انتخاب شده که این فیلم­ها در اختیار آن­ها قرار می ­گیرد و فهرستی از شماره تماس آن­ها در پایگاه عمار فیلم قرار گرفته است. هرکسی که توانایی اکران دارد می­ تواند این فیلم­ها را با مراجعه به این مراکز دریافت کند.

وی با بیان شرایط اکران گفت: هر رابط به صورت رایگان باید این محصولات را در اختیار اکران کننده قرار دهد، ولی تنها نکته مهم در خصوص اکران­ها این است که استفاده شخصی تحت هر عنوان از این فیلم­ها جایز نبوده و فیلم­ها باید در جمع ­های حداقل ۵ نفره اکران شود.

دبیر هفتمین جشنواره عمار در اصفهان پیرامون برنامه­ های جانبی در کنار اکران فیلم­ها گفت: برنامه­ های قابل توجهی برای اکران در نظر گرفته شده است که از این بین می ­توان به برگزاری نمایشگاه کتاب در کنار اکران با هدف ترویج فرهنگ کتاب­خوانی که بسیار مورد تاکید حضرت آقاست و همچنین اکران­ های اختصاصی و جلسه نقد ویژه اصحاب رسانه (به مناسبت ۹ دی) اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات فیلم­های جشنواره عمار موضوعاتی است که امروزه در بستر جامعه با آن روبرو هستیم، گفت: فیلم­های زیادی برای این دوره به دبیرخانه تحویل داده شده است که شامل موضوعاتی مانند سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، فتنه ۸۸، بیداری اسلامی و جهانی و همچنین بزرگداشت مدافعان حرم است. در این بخش­ها فیلم ­های قابل تحسینی مانند «بی­ خوابی» و «روزگار اکبر» در حوزه سبک زندگی، «فرمانده جواد» در بخش مدافعان حرم، «نبرد پنهان» در بخش بیداری اسلامی و جهانی و «قابلمه» در بخش اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

اکران اختصاصی فیلم «فرمانده جواد»

این فعال فرهنگی ضمن دعوت از اصحاب رسانه گفت: دبیرخانه جشنواره عمار در اصفهان از اصحاب رسانه دعوت می ­کند که در جلسه اکران و نقد فیلم فرمانده جواد حاضر شوند و درخواست حضور خود را از طریق پیامک به شماره ۰۹۱۳۲۸۸۶۸۲۷ اعلام کنند.

وی در توضیح این فیلم گفت: «فرمانده جواد» روایتی مستقیم از زندگی جهادی «جواد حسناوی» فرمانده گردان سرایا خراسانی است که جهاد خود را در ریف دمشق آغاز کرده و در عراق ادامه داد. از نکات برجسته این فیلم صحنه­ های واقعی درگیری با تروریست­ ها از جمله در درگیری­ های منطقه کوباشی باعث به وجود آمدن مستندی موثر و گیرا شده است، فرمانده جواد در فروردین سال ۹۴ به شهادت رسید.

وی در پایان با جریان­ساز خواندن فیلم­های عمار گفت: امید است که جوانان انقلابی برای دیده شدن فیلم­های جشنواره عمار تلاش کنند، زیرا جشنواره عمار پاسخ مناسبی به خواسته ­های فرهنگی انقلاب است و این فیلم­ها می­ تواند در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جریان­ساز باشد؛ برای مثال یکی از روستاهای توابع اصفهان پس از اکران فیلم «عروس وامنان» تصمیم جدی گرفتند که طرح­هایی نظیر طرح­های روستای وامنان را در روستای خود پیاده کنند.