در اکران مستند «قصه فیل و الاغ» مطرح شد:

پیش از هر تحلیلی نیاز به روایت واقعی آمریکا داریم

فرهنگسرای انقلاب اسلامی در اولین روز اکران‌ فیلم‌های هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در این فرهنگسرا، با حضور
مستند قصه فیل و الاغ

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، فرهنگسرای انقلاب اسلامی در اولین روز اکران‌ فیلم‌های هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در این فرهنگسرا، با حضور سیدمحمد سیدحسینی، کارشناس فرهنگی میزبان مستند «قصه فیل و الاغ» به کارگردانی مهدی نقویان شد.
«قصه فیل و الاغ»، روایتی است از رقابت دو حزب آمریکایی جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که نماد آنها فیل و الاغ است.
بنابرین گزارش، پس از اکران این مستند، سید محمدحسین حسینی محقق و پژوهشگر فرهنگی با اشاره به داستان مستند، در سخنانی گفت: متاسفانه سیستم رسانه‌ای ایران بیشتر از روایت آمریکا به تحلیل پرداخته است در حالی که مردم ما نیاز دارند در تمام زمینه‌ها با واقعیت دیروز و امروز این کشور آشنا شوند.

پیش از هر تحلیلی نیاز به روایت واقعی درباره آمریکا داریم
وی ادامه داد: استراتژی غلط رسانه‌ای ایران درباره آمریکا، باعث دامن زدن به توهمات و تصورات غلط درباره آمریکا شده و به همین دلیل، لازم است به جای ارائه تحلیل از آمریکا به شکلی دقیق و مستند، واقعیات این کشور را برای مردم ایران روایت کنیم.
حسینی در همین باره تصریح کرد: به همین علت تصور غالب از آمریکا همان تصویری است که هالیوود از این کشور ترسیم کرده است و تصویر هالیوودی از آمریکا به میزان تصویر سینما و صداوسیمای کشوراز مردم ایران واقعی، قابل اعتنا است.
این پژوهشگر فرهنگی افزود: همان قدر که تصویر زندگی مردم ایران در صداوسیما و سینمای کشور، نشانه درستی از واقعیت ایران نیست، آمریکای هالیوودی هم به مراتب به علت استراتژی‌های هوشمندانه و قدرت هنری بالاتر غیر واقعی‌تر است که اثبات این مسئله، کار خیلی سخت و پیچیده‌ای نیست و تنها نیاز به روایت دقیق و درست داریم.
وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: یکی از منابع قابل اعتنا و اثرگذار برای روایت واقعیات آمریکا، مناظره‌های انتخاباتی در این کشور است که تنها دو مناظره از نامزدهای انتخابات این کشور در تلویزیون ما پخش شد در حالی که مناظرات انتخاباتی در این کشور، یک سال قبل از برگزاری انتخابات، در رقابت‌های درون حزبی امریکا آغاز می‌شود که در این مناظره‌ها اطلاعات بسیار خوبی از مسائل امروز این کشور رد و بدل می‌شود و می‌تواند به شناخت هر چه بهتر امریکا کمک کند.
حسینی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مستند «قصه فیل و الاغ»، یک کار بدیع در روایت واقعیات امریکاست، توضیح داد: تاکنون مستندی درباره این موضوع و سوژه نداشتیم که این مسئله جای تأمل دارد و حتی در صداوسیما هم به درستی به این سوژه پرداخت نشده است و حتی گزارش‌های خبری آن بیش از آنکه روایت این مناظره‌ها باشد، روایت تحلیلی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: «قصه فیل و الاغ» با انتخاب بخش‌هایی از رقابت‌های انتخاباتی امریکا، تا حدودی مخاطب را با سیستم عجیب انتخابات این کشور آشنا کند و تقریبا نوعی بمباران اطلاعاتی است اما درباره میزان موفقیتش، باید از مخاطب پرسید چقدر توانسته است این اطلاعات را هضم و درک کند.