۷۸۲ اثر از خوزستان ‌به سیزدهمین جشنواره فیلم عمار ارسال شده است

عضو شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره فیلم مردمی عمار خوزستان با بیان اینکه ۷۸۲ اثر از خوزستان ‌در ‌جشنواره فیلم عمار شرکت کرده‌اند، گفت: ‌آثار منتخب این جشنواره ‌در سینما اکسین اهواز ‌اکران می‌شوند.

به گزارش ایرنا شهرام رستمی فر روز سه شنبه در نشست خبری سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان که در محل دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد بیان کرد: سیزدهمین جشنواره فیلم عمار خوزستان از هفته قبل در سینما فلسطین اهواز با رویکرد زن ایرانی آغاز به کار کرد.

وی شعار این جشنواره را “زن قهرمان و ایران قوی” بیان کرد و افزود: اکران های مردمی این جشنواره در خوزستان شروع شده و بنا داریم به زن های قهرمان و نخبه استان بپردازیم و از مدت ها قبل بررسی ها لازم در این خصوص انجام شده است.

عضو شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار خوزستان گفت: ۱۰۲ نخبه زن خوزستانی را شناسایی کردیم که از بین آنها ۲۷ نفر را که با معیارهای ملی مطابقت داشته، انتخاب کردیم و در اختتامیه جشنواره عمار از آنها تجلیل می شود.

وی با اشاره به اینکه ماهیت این جشنواره مردمی بوده و فارغ از دستگاه های دولتی است افزود: نقطه بارز این جشنواره نسبت به جشنواره های دیگر بحث اکران های مردمی است. آثار سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بیش از ۲۰۷ نقطه خوزستان در حال اکران است به گونه ای که در طول یک روز ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در شهرهای مختلف استان به تماشای فیلم لوپتو پرداختند که در سطح کشور یک رکورد بود.

رشد ۱۲درصدی تولیدات مستند و فیلم داستانی در سیزدهمین جشنواره فیلم عمار خوزستان

رستمی فر با اشاره به اینکه جشنواره عمار رویش های زیادی در بعد فیلم سازی داشته است گفت: امسال در زمینه تولید محصولات مستند، موشن گرافی و فیلم های داستانی نسبت به پارسال، رشد ۱۲ درصدی داشتیم و توانستیم در بیشتر مدارس و مساجد آثار را اکران کنیم.

وی ادامه داد: پارسال ۷۰۰ اثر به جشنواره عمار ارسال شد که این رقم امسال به ۷۸۲ مورد افزایش یافته و ۱۵ اثر آن به مرحله نهایی جشنواره راه یافته است. از این ۱۵ اثر چهار اثر در قالب مستند، انیمیشن و موشن گرافی است.

دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره فیلم مردمی عمار خوزستان نیز گفت: مرحله پایانی جشنواره عمار از چهارم تا هفتم بهمن امسال در سینما اکسین اهواز برگزار خواهد شد.

زهره طاهری افزود: پاسداشت زنان قهرمان و نخبه خوزستان، بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام المسلمین سیدمحسن شفیعی، نادر طالب زاده و تقدیر از زنان نخبه خوزستان جزو برنامه های جشنواره در این چهار روز است.

وی محوریت سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار “زن قهرمان و ایران قوی” است تا پاسخ به ظلمی باشد که در حق زنان ایرانی می شود. ظلم رسانه‌‎ای در روایت زن ایرانی برقرار است و این در حالیست که باید بگوییم دستاوردهای انقلاب اسلامی برای زنان ایرانی قابل توجه بوده ولی کمتر روایت شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۸۰ فیلم، مستند و نماهنگ در جریان برگزاری جشنواره عمار در چهار شب اکران می شود و در حاشیه این جشنواره، کارگاه های آموزشی نیز برگزار می شود.

در این نشست از پوستر سیزدهمین جشنواره فیلم مردمی عمار در خوزستان رونمایی شد.