جشنواره مردمی فیلم عمار در خوزستان برگزار می‌شود

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم عمار استان خوزستان گفت: با هدف مقابله و پاسخ به ظلم رسانه‌ای سیزدهمین جشنواره فیلم عمار در استان خوزستان با موضوع و شعار «زن قهرمان؛ ایران قوی» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، زهره طاهری در نشست رسانه‌ای سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان گفت: همچون سال‌های گذشته جشنواره عمار استان خوزستان موضوعی را برای این جشنواره انتخاب کرد و برنامه‌ها را بر اساس موضوع انتخاب شده خود برگزار می‌کند.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های جشنواره از ماه بهمن سال جاری و به مدت چهار روز در سینما اکسین اهواز برگزار می‌شود اظهار کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار از چهارم تا هفتم ماه بهمن از ساعت شش تا ۱۰ شب پذیرای مردم استان خوزستان است.

وی با بیان اینکه جشنواره همراه با اکران‌هایی که صورت می‌گیرد برنامه‌های جانبی دیگری نیز برگزار می‌کند توضیح داد: در چهار شب جشنواره مردمی فیلم عمار برنامه‌های مختلف و متنوعی برگزار خواهد کرد.

طاهری با اظهار اینکه بیش از ۸۰ فیلم، مستند، نماهنگ و فیلم‌های کوتاه و بلند در جشنواره اکران خواهند شد ادامه داد: همچنین کارگاه‌های آموزشی در رابطه با تاریخ شفاهی و با هدف اینکه مردم با نخبه‌های زن و تولیدات فیلم، ایده‌پردازی‌ها و… که صورت می‌گیرد آشنا شوند، برگزار خواهد شد.

همچنین شهرام رستمی، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، با اشاره به اینکه جشنواره فیلم عمار کشور که از هفته گذشته در سینما فلسطین و با رویکرد و موضوع زن ایرانی آغاز به کار کرد گفت: در کنفرانس‌های خبری و اکران‌های مردمی شعار جشنواره عمار استان خوزستان «زن قهرمان، ایران قوی» است که اغلب نیز به بررسی زنان قهرمان وزنان نخبه خوزستانی می‌پردازیم.

او با اشاره به اینکه از چند ماه گذشته کمیته‌ای برای شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم عمار برگزار شده بود گفت: با پژوهش‌های انجام شده در حوزه زن از یک فهرست ۱۰۲ نفره از زنان کارآفرین، نخبه علمی، فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان تهیه شد که ۲۷ نفر از آن‌ها به عنوان زنان نخبه استان خوزستان انتخاب شدند.

وی افزود: در جشنواره‌ فیلم عمار که در سینما اکسین برگزار خواهد شد از زنان منتخب تجلیل خواهد شد و در سطح ملی نیز آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

رستمی با اظهار اینکه جشنواره مردمی فیلم عمار امسال رشد ۱۲ درصدی در تولید محصولات فرهنگی همانند فیلم، مستند و… داشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۰۰ اثر و امسال نزدیک به ۷۸۲ اثر به جشنواره فیلم عمار استان خوزستان ارسال شده که نزدیک ۱۵ اثر به مرحله نهایی جشنواره رسیدند.

وی گفت: یکی از کارهای مهمی که در اکران‌های مردمی انجام شد این است که در یک روز نزدیک به ۲۲۰۰ دانش‌آموز در شهرهای مختلف استان خوزستان به تماشای فیلم لپتو پرداختند.

او با اشاره به تفاوت جشنواره فیلم عمار استان خوزستان با اکران‌های مردمی در سراسر کشور گفت: دبیرخانه جشنواره فیلم عمار با ماهیت مردمی که دارد متمایز از جشنواره‌های دیگر کشور است.

همچنین در ادامه دبیر افتخاری جشنواره، اکرم آهنگرپور، گفت: وقتی هدف در بعد معنوی و مقام انسانی تعریف شد و زن در جایگاه حقیقی خودش قرار گرفت به معنای آزادی در مسیر رشد الهی دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه یافتن معنای زندگی مستلزم آن است که قبل از هر چیز انسان و سرشت انسانی را بشناسیم افزود: تا بتوانیم زن و جایگاه زن را به خوبی بشناسیم.

آهنگرپور افزود: بعد از آن نیز بعد مادی و معنوی انسان برای ما تعریف خواهد شد که اسلام زیباترین برداشت، تحلیل و تفکر را درباره زن دارد.