همزمان با اربعین حسینی:

اکران‌های جشنواره عمار به لندن رسید

همزمان با روزهای منتهی به اربعین حسینی، جمعی از دانشجویان و ایرانیان مقیم لندن به تماشای مستند «معبر»، اثر برگزیده
اکران فیلم های جشنواره عمار در لندن

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، همزمان با روزهای منتهی به اربعین حسینی، جمعی از دانشجویان و ایرانیان مقیم لندن به تماشای مستند «معبر»، اثر برگزیده جشنواره عمار نشستند.
بنابرین گزارش، به همت کانون توحید که زیر نظر انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در لندن اداره می‌شود، ایرانیان مقیم این شهر، ۱۹ نوامبر(۲۹ آبان) در آستانه اربعین، مستند «معبر» به کارگردانی محمد کرم‌زاده نشستند و بعد از آن، به بحث و تبادل نظر درباره اهمیت پیاده‌روی اربعین و ثمرات آن پرداختند.
گفتنی است مستند ۳۲ دقیقه‌ای «معبر»، پیاده‌روی اربعین را از نگاهی بدیع و متفاوت به تصویر می‌کشد. «معبر» با وجود به تصویر کشیدن دو منطقه و دو خاک مقدس در صحنه‌هایی مشابه و موقعیت‌هایی متفاوت اما از یک کربلا می‌گوید. کربلایی که محدود به مکان نیست و عاشورایش را نمی‌توان در یک روز محبوس کرد.
مخاطب با دیدن معبر مسافر سال‌هایی می شود که هنوز پیاده‌روی اربعین به صورت رسمی یا امروزی جا نیفتاده بود و راه کربلا بسته بود. اما مردانی با سربندهای سبز و سرخ گرچه شاید هیچ‌وقت در دنیا پایشان به کربلا نرسید و پیکرهایشان پشت خط مرزی ماند، اما دل‌هایشان سبکبالانه راهی کربلا شد.

مستند «معبر» در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار توانست جایزه ویژه بخش «حرکت های خودجوش مردمی» را از آن خود کند.