اهدای «دستکش ننه عصمت» به گروه سرود سلام فرمانده توسط پدر شهید عجمیان

جایزه ویژه «دستکش ننه عصمت» به گروه سرود ماح لنگرود(سلام فرمانده) توسط پدر شهید عجمیان اهدا شد.

به گزارش «عمارفیلم» دستکش ننه عصمت در افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار توسط پدر شهید عجمیان، شهید مدافع امنیت به حجت الاسلام نعیمی سرپرست تولید سرود «سلام فرمانده» اهدا شد.
بر اساس این گزارش در این بخش از افتتاحیه جشنواره عمار بعد از پخش کلیپی در خصوص بازتاب های سرود سلام فرمانده؛ مراسم اهداء دستکش ننه عصمت برگزار شد.
امسال دستکش ننه عصمت به حجت الاسلام نعیمی به نمایندگی از همه فعالان سرود سلام فرمانده اهدا شد.

«دستکش ننه عصمت» جایزه ویژه جشنواره عمار است که طی سال های اخیر به فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اهدا می شود و تاکنون چهره هایی نظیر مسعود ده‌نمکی موفق به دریافت آن شده اند. ننه عصمت بانوی مهربان یزدی است‌که در طول جنگ برای رزمنده‌ها دستکش می‌بافت و پس از جنگ برای سربازان لب مرز و پس از آن برای سربازان جبهه فرهنگی دستکش می‌بافد و اکنون بافته هایش به نمادی از مقاومت و پایداری بدون‌ مرز تبدیل شده است.

حجت الاسلام نعیمی، سرپرست تولید سرود «سلام‌فرمانده» این سرود برای ایجاد لحظه‌ای حال خوب، تولید شد که در نیمه شعبان سال ۱۴۰۱ شروع و از آن استقبال شد.
وی در ادامه گفت: با تصاویری که برای ما فرستادند، این سرود توسط بیش از ۵۰۰ گروه شبیه سازی شده و به یازده زبان دنیا و ۲۱ گویش خوانش شده است.
حجت الاسلام نعیمی تصریح کرد: طبق روایت، حضرت ولی عصر (عج) برای ظهور در کنار ۳۱۳ فرمانده به ده هزار سرباز عاشق نیاز دارد که نیمه شعبان امسال با ده هزار نفر سلام فرمانده را تقدیم صاحب ولی عصر (عج) خواهیم کرد.
وی گفت: جایزه را تقدیم می کنم به همه دهه هشتادی ها و دهه نودی هایی که عاشقانه در سرما و گرما، مردم میدان شدند و سلام فرمانده را خوانش کردند.

پس از مراسم اهدای دستکش، محمد رضا شهبازی از آقای اشرف التمیمی خواننده عراقی سرود سلام فرمانده دعوت کرد پیش از اجرای سرود، از دستان پسر شهید پورعیسی لباس و نشان خادمی حرم مطهر حضرت شاهچراغ را دریافت کند.
اشرف تمیمی پیش از اجرای سرود در سخنانی تاکید کرد: سرود سلام “یا مهدی” را از سرود سلام فرمانده ایران الهام گرفتم و شبیه آن را برای مردم عراق و حضرت صاحب الزمان سرودم.
این هنرمند عراقی در پایان گفت: این سرود نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشور های دیگر مثل لبنان، بحرین و… هم مورد استقبال قرار گرفت. این سرود را تقدیم میکنم به شهدای ایران و عراق و انشالله مورد شفاعت شان قرار بگیریم.
از دعوت و مهمان نوازی شما ایرانی ها متشکرم.