بازی های ضداستکباری در جشنواره بازی عمار رقابت می کنند/کدام بازی‌های جنگی در عمار حضور دارند

بازی های «دفاع از ایران»، «مبارزه در خلیج عدن»، «پروانه»، «سال‌های سیاه»، «ذوالفقار»، «نجاتگر» و «نجات دهنده گروگان
جشنواره مردمی بازی عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، بازی های «دفاع از ایران»، «مبارزه در خلیج عدن»، «پروانه»، «سال های سیاه»، «ذوالفقار» «نجاتگر» و «نجات دهنده گروگان هسته ای» به عنوان مهمترین آثار ارسال شده در حوزه‌های «استقلال خواهی و استکبار ستیزی» و «فن‌آوری هسته ای» اولین جشنواره مردمی بازی عمار اعلام شدند.
بر این اساس، بازی «دفاع از ایران» در قالب اندروید و با موضوع «استقلال خواهی و استکبار ستیزی» ساخته شده که «حسین سعادتی» مدیر این پروژه و «موج حامی رسانه» توزیع کننده این بازی است.
داستان بازی روایت‌گر دفاع از مرزهای جغرافیایی، اعتقادی و فرهنگی ایران است و تیم‌های دفاعی برای جلوگیری از هجوم آنها وارد صحنه جنگ می‌شوند.
بازیکن باید با قرار دادن سلاح‌های بومی دفاعی مناسب در مسیر حرکت تجهیزات دشمن آنها را منهدم کرده و مانع از عبورشان و یا حمله به تاسیسات ایران(دانشگاه، تاسیسات هسته‌ای، موشکی، مسجد، خانواده اسلامی و…) که به صورت نماد در مرکز نقشه قرار دارد، شود.
دیگر بازی مهم ارسال شده به جشنواره عمار که در قالب رایانه ای و با موضوع «استقلال خواهی و استکبار ستیزی» تولید شده، بازی «مبارزه در خلیج عدن» است؛ سازنده این بازی «شاهین صیاد حقیقی» بوده و توسط «موسسه رسانه پرداز آمیتیس» ساخته شده است.
این بازی در دل خود روایتی از نبرد تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر دزدان دریایی منطقه خلیج عدن دارد.
از دیگر بازی های ارسال شده به جشنواره عمار با این موضوع بازی «پروانه» در قالب رایانه ای است که مدیر این پروژه «علی منصوری» و توزیع کننده آن «موسسه کاظمیون» است. کودکان و دانش آموزان در این بازی با خزدک های سبز به مبارزه می پردازند.
«سال های سیاه» بازی رایانه ای دیگری است که در قالب رایانه ای و با موضوع «استقلال خواهی و استکبار ستیزی» تولید شده که سازنده آن «عماد رحمانی» بوده و توسط «رسانه شکوه کویر» ساخته شده است؛ جوانان و نوجوانان در این بازی با کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ آشنا می شوند.
بازی «ذوالفقار» اثر رایانه‌ای دیگری است که در قالب رایانه ای و با موضوع «فن‌آوری هسته‌ای» ساخته شده که مدیر این پروژه «مسعود معاوی» بوده و توزیع کننده آن «استودیو بازی سازی اپیدمیک» است.
در این بازی می بینیم که رژیم صهیونیستی با وارونه جلوه دادن فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران در صدد حمله به نیروگاه های هسته‌ای برآمده اما گروه مقاومت حزب الله برای جلوگیری از این حمله یکی از تکاوران خود با نام مستعار «ذوالفقار» را به سرزمین های اشغالی رهسپار می‌کند.
«نجاتگر» دیگر بازی است که در قالب رایانه ای و با موضوع «فن‌آوری هسته‌ای» توسط «مجید زاده» به این جشنواره آمده است. کاربر در این بازی باید دانشمند ربوده شده هسته‌ای را نجات بدهد.
اثر دیگر ارسالی به جشنواره عمار با این موضوع «نجات دهنده گروگان هسته ای» نام دارد که در قالب رایانه ای ساخته شده و «حسین مهرانفر» و «هادی عبدالهی» مدیران این پروژه بوده که توسط «موسسه رایان رویش» ساخته شده است. در این بازی دانش آموز در نقش بازیکن به نجات دانشمند هسته ای کشورش اقدام می کند.
آثار معرفی شده در حال انتخاب است و به زودی آثار بخش مسابقه نخستین جشنواره بازی عمار که در تاریخ ۱۶ آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود، اعلام خواهد شد.