اکران مردمی آثار جشنواره سیزدهم با موضوع حاج قاسم

به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی آثار تولید شده با موضوع حاج قاسم اکران می شود.

به گزارش دبیرخانه جشنواره عمار، همزمان با سومین سالگرد شهید بی‌مرز سردار سلیمانی، فیلم‌های مرتبط با این موضوع در لیست اکران‌های سیزدهمین دوره این جشنواره در سامانه اکران مردمی قرار گرفت. «پاییز پنجاه سالگی» و «کهکشان» در بخش مستند، «رویای صادق» در بخش «موشن گرافیک»، «امتحان نهایی»، «صلاحیت» و «قاسم آباد» در بخش فیلم داستانی، «اول بسم الله» در بخش پویانمایی و «go to home» در بخش نماهنگ از جمله آثاری هستند که در جشنواره سیزدهم با موضوع سردار سلیمانی تولید شده و به بخش مسابقه راه یافته اند.

پاییز پنجاه سالگی روایتی مستند از گوشه‌ای از خدمات شهید سلیمانی در جنوب کرمان است در این مستند همراهان و یاران سابق حاج قاسم در سپاه کرمان از مجاهدت‌ها و رشادت‌های سردار در تامین امنیت شرق کشور می‌‌گویند. روایتگری این مستند بر عهده شهید مدافع حرمی است که خود حاج قاسم ایشان را به خاک سپرد، شهید محمد جمالی.

کهکشان روایتی از تشییع پیکر سردار رشید اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مشهد مقدس. پس از تشییع شکوهمند سردار در اهواز، مسئولین برقراری تشییع سردار در مشهد به این نتیجه رسیدند که تشییع گسترده‌ای در پیش است. تشییعی که از فرودگاه مشهد آغاز شد و تا حرم مطهر امام‌رضا (ع)، ادامه یافت.

رویای صادق داستان فرزند شهیدی است که در شب مراسم عقدش نگران نبود پدرش است در روز مراسم. پسر، پدرش را در خواب می‌بیند و با او درد دل می‌کند و پدر به او وعده می‌دهد که در نبود خودش یکی از بهترین دوستانش را برای مراسم پسرش بفرستد. روز مراسم حاج قاسم به مراسم پسر می‌آید.

امتحان نهایی هم روایتی داستانی از دوران کودکی و نوجوانی سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی. بچه‌‌ها سر کلاس درس نشسته‌اند و منتظر شروع امتحان نهایی املا هستند. ناگهان مداد یکی از دانش‌آموزان تمام شده و او از ادامه املاء، باز می‌ماند. یکی از دانش‌آموزان که این صحنه را دیده، مداد خود را به دو نیم تقسیم می‌کند. نیمی برای خود و نیمی برای هم‌کلاسی‌اش. نام آن دانش‌آموز، چیزی نیست جز «قاسم سلیمانی.»

صلاحیت هم روایتی داستانی از دوران جوانی سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی است. اوایل انقلاب است و حاج قاسم با لباسی به‌روز، برای گزینش به سپاه می‌رود. چند روز بعد که حاج قاسم برای دریافت نتیجه گزینش به سپاه مراجعه می‌کند، با جواب منفی مسئول گزینش مواجه می‌شود، جوابی که علتش ظاهر بروز حاج قاسم است. در برگشت حاج قاسم یک از آشنایانش را که پاسدار است می‌بیند و پاسدار ضامن حاج قاسم جهت استخدام می‌شود.

قاسم آباد اما خرده روایتی داستانی، از دلاوری‌های سردار دلها در سپاه ثارالله کرمان. زمانی که گروهکی تروریستی در جنوب کرمان باعث ناامنی منطقه و رعب و وحشت مردم روستا شده بود، روستائیان امان نامه «حاج قاسم سلیمانی» را به­دست آنها می­رسانند. اعضای گروهک، متاثر از منش حاج قاسم که سعی در حل منازعه بدون درگیری داشت، خود را تسلیم می­کنند و به کشاورزی مشغول می‌شوند. مردم آبادی به­یمن این اتفاق نام روستای خود را قاسم آباد می‌گذارند.

اول بسم الله کودکی در شهری که از ظلم و جنگ ویران شده است تک و تنها ایستاده است و نیروهای اهریمنی در کمین نابودی اویند. او به کمک حاج قاسم سلیمانی نماینده ی نبرد نور و ظلمت می شود.

go to home روایت کاروان خودروی حامل سپهبد حاج قاسم سلیمانی که به دعوت رسمی دولت عراق به بغداد سفر کرده بود، در ساعتِ 1:20 روزِ 13 دی ماهِ سالِ 1398 در فرودگاه بغداد، مورد حمله تروریستی قرار گرفت که منجر به شهادت ایشان و همراهانشان شد. بعد از شهادت این سردار لشکر اسلام، سپاه پاسداران طی حمله‌ای موشکی به پایگاه عین الاسد، بزرگترین پایگاه تروریستی آمریکا در عراق، گوشه‌ای از طرح انتقام سخت از قاتلان شهید سلیمانی را به اجرا گذاشت. این نماهنگ با صدای مجتبی الله‌وردی (مُجال)، تصویرگر است.

علاقه‌مندان جهت دریافت فیلم‌ها جهت نمایش مردمی از طریق لینک زیر اقدام کنند:

EkranMardomi.ir