پیشتازی دبیرستان‌ها در اکران/ شهرستان «داراب» برترین شهرستان نیمه اول آبان

در نیمه اول آبان ماه سال جاری، اکران‌کنندگان مردمی جشنواره عمار در شهرستان داراب، بیشترین تعداد اکران‌ها را به خود
اکران های مردمی جشنواره عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، بر اساس گزارش‌های ارسالی به سامانه اکران جشنواره مردمی فیلم عمار(عمار پرتال) طی دو هفته ابتدایی آبان، ۱۶ اکران توسط فعالان فرهنگی و اکران کنندگان سراسر کشور برگزار شد.

در فاصله زمانی ۱ تا ۱۵ آبان ماه در ۱۰ استان‌ کشور از جمله اصفهان، تهران، اردبیل، خوزستان، البرز، آذربایجان غربی، فارس، گلستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی آثار عمار به نمایش درآمد و این تعداد بیانگر این است که ۳۲ درصد استان‌های کشور در دو هفته‌ی اخیر میزبان جشنواره عمار بوده‌اند.

در این میان استان تهران با ۴ و استان فارس با ۳ بار اکران، بیشتر از دیگر استان‌ها به اکران فیلم‌ها، نماهنگ‌ها و پویانمایی‌های جشنواره مردمی عمار پرداختند.

از جمله نقاط شهری و روستایی که در آن اکران صورت گرفته نیز می‌توان به «مشهد» در استان خراسان رضوی، «بیرجند» در استان خراسان جنوبی، «باغملک» و «اهواز» در خوزستان، «تهران» در استان تهران، «کاشان» در استان اصفهان، «اردبیل» در استان اردبیل، «کرج» در استان البرز، «ارومیه» در استان آذربایجان غربی و «داراب» در استان فارس اشاره کرد.

لازم به ذکر است، شهرستان داراب پس از شهرستان تهران بیشترین اکران شهرستانی را دارا بوده است.

هنرستان شهید کاویان شهرستان داراب

از نکات قابل توجه میزان اکران‌های مدرسه‌ای است که در مدت دو هفتگی مورد نظر در ۷ دبیرستان اکران صورت گرفته است از جمله دبیرستان حضرت خدیجه(س) باغملک در استان خوزستان، دبیرستان‌های عصمت و موفقیتِ ارومیه در استان آذربایجان غربی، دبیرستان آیت ا… نسابه، دبیرستان شهید معصومی و دبیرستان شهید کاویانِ داراب در استان فارس و دبیرستان عقیله بنی هاشمِ مشهد در استان خراسان رضوی. این میزان از اکران‌های مدرسه‌ای (و خصوصا دبیرستان‌ها) نشان از درک خوب فعالان فرهنگی از اهمیت کار فرهنگی برای نوجوانان دارد.

دبیرستان حضرت خدیجه(س) شهرستان باغملک

از نظر مخاطبان اکران‌ها نیز، ۵۰ درصد از اکران‌ها ویژه بانوان بوده است.

در میان آثار به نمایش درآمده فیلم داستانی «هنگامه» ۴ بار و مستند «برادران» ۳ بار به نمایش درآمده است. «با جماعت»، «راشل کوری ۲»، «مهمان ناخوانده»، «سربازان بین الملل»(انتخابات آمریکا)، «لیلا»، «بلوف»، «مورچه و سلیمان»، «عشق، عادت، …»، «جرم پرواز»، «بهمن و بختک»، «مکبر»، «بختک ۱و ۲»، «رد پای فرشته»، «بادیگارد»، «ایستاده در غبار»، «پایان نامه»، «قلاده‌های طلا»، «لکه»، «به رنگ زندگی»، «معبر» و مجموعه آثار ضد استکباری از دیگر آثار اکران شده در نیمه اول آبان ماه بوده‌ است.