اسامی داوران بخش مسابقه افتتاحیه دوازدهمین جشنواره عمار اعلام شد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، اعضای هیئت داوران بخش مسابقه افتتاحیه دوازهمین دوره این جشنواره را معرفی کرد.

 

به گزارش «عمار فیلم»، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، هیئت داوران بخش‌های «نماهنگ»، «پویانمایی»، «فیلم ما»، «برنامه تلویزیونی، کلیپ و موشن‌گرافیک» و «فیلمنامه» دوازدهمین دوره این جشنواره را معرفی کرد.

 

بخش فیلمنامه؛

هوشنگ توکلی

متولد ۱۳۲۷ تهران، بازیگر، کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون است. وی از سال ۱۳۴۶ بازی در تئا‌تر را شروع کرد و از سال ۱۳۶۴ با بازی در فیلم «خانه ابری» وارد عرصه سینما شد. از آثار توکلی می‌توان به بازی در فیلم‌هایی چون «قفس طلایی»، «پرنده باز»، «دلخون»، «زادبوم» و «نفوذی» اشاره کرد. وی مدیریت اداره هنرهای دراماتیک را نیز در کارنامه خود دارد. توکلی همچنین کارگردانی چند مجموعه‌ تلویزیونی از جمله «مدرس» و «تهران ۵۳» را برعهده داشته است. وی داوری ادوار جشنواره را نیز در کارنامه دارد.

 

احمد شاکری

متولد ۱۳۵۳نویسنده و منتقد ادبی. شاکری از منتقدان جدی ادبیات داستانی‌ای است که خود ادبیات سکولار می‌نامد و خواستار رسیدن به چیزی تحت عنوان ادبیات دینی است. او جریان‌های ادبی مختلف در ایران را با جدیت رصد و نقد می‌کند. علاوه بر سردبیری فصل نامه قلم، مدرس دوره‌های داستان‌نویسی نیز هست. احمد شاکری در چندین جشنواره مختلف، به عنوان داور حضور داشته‌است همچنین از سال ۸۸ تا ۹۲ به‌طور متناوب عضو هیئت علمی یا از داوران جایزه جلال بوده‌است. احمد شاکری عضو شورای سردبیری ماهنامه ادبیات داستانی، عضو و هیئت مدیره انجمن قلم ایران و عضو هیئت علمی گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز هست.

داوود بیدل

متولد تهران، کارگردان سینما و تلویزیون است. او فارغ التحصیل رشته تدوین از دانشگاه جامع علمی کاربردی است. وی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۹۲ با فیلم «روزگاری عشق و خیانت» آغاز کرد. بیدل علاوه بر سریال در قصه ها زندگی می کنند، سال ۱۳۹۶ سریال راه و بیراه را کارگردانی کرده است. وی علاوه بر کارگردان به عنوان نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. از جمله آثار وی در حرفه نویسندگی، فیلم روزگاری عشق و خیانت است.

محمدرضا معماری

تهیه کننده و مستندساز

وی تولید مستند ۱۳ قسمتی نظیر «امنیت در قفقاز» را کارنامه خود دارد

عباس هادیان

متولد سال ۱۳۵۹ در کرج، نویسنده، فیلمنامه‌نویس. هادیان در رشته ادبیات نمایشی در دانشگاه هنر و معماری تحصیل کرده است. او در حال حاضر مسئول واحد فیلمنامۀ عمار بوده و در سابقه فعالیت‌های خود نگارش ۳۰ فیلمنامه و نمایشنامه را دارد.

 

برنامه تلویزیونی:

اقبال(سیدمحمدعلی) واحدی

متولد ۱۳۳۵ فارغ التحصیل رشته کارگردانی با گرایش جامع فیلمسازی. واحدی از مجریان پیشکسوت تلویزیون و برنامه‌هایی مانند «صبح بخیر ایران» و «مستقیم آبادی» است. وی در سال ۱۳۹۲ کتاب «واحدی در سفرها، به اینجا و آنجا»؛ خاطرات ۱۵ سال سفرهایش به نقاط مختلف کشور را منتشر کرد.

 

علی فروغی

فروغی متولد ۱۳۶۷ در تهران، مدیر شبکه سه است. او فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس حقوق عمومی از دانشگاه امام صادق (ع) است. ریاست مرکز بسیج صدا و سیما، مدیریت مرکز تخصصی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین، عضویت در شورای معارف صدا و نیز شوراهای عالی فیلم، پویانمایی و شورای عالی کتاب بسیج، سردبیری برنامه‌های مختلف رادیویی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی چند مستند تلویزیونی از جمله سوابق فعالیتهای وی است.

 

یاسر جلالی

متولد ۱۳۶۷ در تبریز، دانش‌آموخته عمران و از فعالین دانشجویی سابق دانشگاه شریف است. وی درگذشته مدیر مرکز مستند سفیرفیلم بوده و اکنون رئیس هیئت‌مدیره مرکز نوآوری فرهنگی امید و چند مجموعه فرهنگی رسانه‌ای دیگر است. مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای آسیب شناسی مسائل فرهنگی و دستیار ویژه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از جمله فعالیت‌های و وی است. جلالی در نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار عضو هیئت‌داوران جشنواره بوده است

 

یاسر قدسی

خبرنگار و نویسنده مستند، مدرس ژورنالیسم حرفه‌ای و نویسندگی. قدسی لیسانس روزنامه نگاری از دانشگاه علامه طباطبایی دارد و به حرفه های روزنامه‌نگاری، دبیری خبر و خبرنگاری رادیو از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۰ اشتغال داشته است. او همچنین نویسندگی برنامه های تلویزیونی و نگارش فیلمنامه آثار مستند را نیز در کارنامه کاری خود دارد. از کارهای ماندگار او در رادیو می توان به برنامه «پیک بامدادی» اشاره کرد و در عرصه سینمای مستند هم به نگارش فیلمنامه «اسرار زندان ابوسلیم».

 

فیلم ما:

محمد حسن یادگاری

تهیه کننده و کارگردان و مستندساز، دکترا علوم ارتباطات اجتماعی، برنده جایزه ویژه جشنواره مردمی فیلم عمار.

یادگاری کارگردان، نویسنده و فیلمساز. «بهت میاد» و «فوتبال علیه دشمن»، «داوطلبین عزیز»، «به وقت مادری» و «بار دیگر مردی که دوست می داشتیم» از جمله آثار او است. یادگاری در ادوار مختلف جشنواره عمار نیز حائز عنوان شده است.

 

امیر جلیلی نژاد

نویسنده، روزنامه نگار، سردبیر سابق روزنامه قدس

 

محمد ساسان

تهیه کننده و کارگردان فیلم های مستند است. «سپیده کاشانی»، «به سوی آسمان» و «وضعیت سیاه» از جمله مستندهایی که به تهیه کنندگی او ساخته شده است.

معین عارفی

نویسنده، تحلیل گر و پژوهشگر سینما

رضا حاتمی وفا

روزنامه نگار و تهیه کننده و مفتخر به دریافت فانوس بهترین اثر بخش تلویزیون اینترنتی جشنواره مردمی فیلم عمار

 

پویانمایی:

محمد سرشار

متولد ۱۳۶۰، دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی گرایش سیاست گذاری فرهنگی است. عضو شورای نشر سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، رییس فرهنگسرای دانشجو، مدیرعامل کانون اندیشه جوان، مشاور مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و رئیس حوزه هنری استان تهران و حوزه هنری کودک و نوجوان از جمله سوابق وی است. او هم اکنون مدیر شبکه کودک است.

فرهاد عظیما

انیمیشن ساز و هنرمند مشهدی که متولد ۵ مرداد ۱۳۶۱ در شهرستان بجنورد است. تحصیلات آکادمیک وی تا مقطع دیپلم ریاضی فیزیک بوده و پس از آن با توجه به علاقه خود، به انیمیشن سازی روی آورد وحدود ۱۹ سال است که در این زمینه فعالیت می کند. به گفته خودش، گروه وی که با عنوان فاطمه الزهرا فعالیت‌ می‌کند. از قدیمی‌ترین گروه های انیمیشن ساز ایران است که این کار را به صورت غیر آکادمیک آموخته است. ختم ساغر، نبرد خلیج فارس ۱مقاومت و پیشرفت، پیام راشل کوری و نبرد خلیج فارس ۲ از جمله آثار وی است.

مصطفی حسن آبادی

تهیه کننده پویانمایی سینمایی «بنیامین»

 

نماهنگ

محمد تقی یازرلو

فارغ التحصیل کارشناسی علوم سیاسی، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم‌های مستند. مدیریت مرکز مانیتورینگ سازمان صدا و سیماقائم مقام سیمای مرکز سیستان و بلوچستان از جمله سوابق اجرایی او است. یازرلو در ادوار مختلف جشنواره عمار نیز از اعضای هیئت داوران بوده است.

 

هادی آرزم

متولد ۱۳۲۷ در بندرانزلی، فارغ‌التحصیل هنرستان عالی موسیقی. او پس از آموزش نزد اساتید موسیقی ازجمله ابراهیم روحی فر، هراند مانوکیان، فرهاد فخرالدینی و حسین دهلوی فعالیت هنری را آغاز کرد. آهنگسازی فیلم سینمایی «مسافران مهتاب» نخستین تجربه سینمایی اوست. سرپرستی موسیقی سنتی ایران ۱۳۶۲ – ۱۳۵۸و همکاری با ارکستر سمفونیک تهران از دیگر سوابق آرزم است.

 

محمد حسین زاده

متولد ۱۳۶۴ است و همکاری با روزنامه‌‌ها و خبرگزاری‌‌های مختلف کشوری و استانی را در کارنامه کاری خود دارد. او همچنین دارای تالیفاتی در حوزه‌های فرهنگی است و اولین رمان وی در سال ۱۴۰۰ روانه بازار نشر شده است. وی هم اکنون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی است.

 

مهدی سیار

متولد ۱۳۶۲ شاعر، ترانه سرا و مدرس دانشگاه دکترای فلسفه از دانشگاه تربیت مدرس. برگزیده بیست‌ونهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش ادبیات(سال ۱۳۸۹) و برگزیده سومین دوره جشنواره شعر فجر.

مهدی نقویان

مهدی نقویان متولد ۱۳۶۱ در بابل، دارای مدرک کارشناسی در رشته‌ کارگردانی دانشکده‌ صداوسیما بوده و از همان دوران دانشجویی با موسسه‌ روایت فتح آشنا و در همان‌جا مشغول به کارشده است. وی طی چند سال اخیر یکی از پرکارترین مستندسازان جبهه فرهنگی انقلاب بوده و جزو رکوردداران دریافت جایزه در جشنواره عمار است. «نگهبان آرا»، «انتخاب ۱۰» و «گاو خشمگین»، «در برابر طوفان» و «ارثیه پدری» ازجمله آثار او است که با حواشی و واکنش‌های مختلفی هم روبرو شده است. نقویان، موفق به دریافت جوایز ویژه «دستکش ننه عصمت» و «موزاییک مرگ بر امریکا» از جشنواره عمار شده است. وی در دوره پنجم و نهم جشنواره مردمی فیلم عمار نیز عضو هیئت‌داوران بوده است.

 

گفتنی است افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ۱۸ دی ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود و در این مراسم، از برگزیدگان بخش‌های اعلام شده تقدیر می‌شود. آثار جشنواره نیز از ۱۹ تا ۲۳ دی در سینمافلسطین تهران به نمایش درمی‌آیند. همچینین همانند دوره پیشین، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت عماریار Ammaryar.ir به صورت مجازی به تماشای آثار این دوره جشنواره بنشینند.