جشنواره عمار تقویت‌کننده گفتمان انقلاب است

«سیدحامد اسحاقی» گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار در جهت گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کرده وخاکریزی محکم در مقابل تهاجمات رسانه‌ای و فرهنگی غرب به شمار می‌رود.

به گزارش عمار فیلم به نقل از خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، «سیدحامد اسحاقی» گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار در جهت گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کرده و با بهره‌گیری از زبان هنر به ویژه فیلم که به شکلی همه هنرها در آن نهفته است خاکریزی محکم در مقابل تهاجمات رسانه‌ای و فرهنگی غرب به شمار می‌رود.

مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل افزود: خلأ چنین رویدادی سالها احساس می‌شد. جشنواره‌ای که بتواند محلی برای تقویت گفتمان انقلاب توسط جبهه فرهنگی و نیروهای جهادی و مردمی به ویژه جوانان و نوجوانان باشد و زمینه‌ساز دلگرمی و انگیزه برای فیلم‌سازانی است که علاقه دارند در این فضا تولید اثر کنند.

وی گسترش روزافزون فضای مجازی را مد نظر قرار داده و اضافه کرد: انتظار می‌رود نیروهای مؤمن و متخصص از طریق آشنایی با فناوری‌های روز دنیا و تولید محتوای ارزشی در فضای مجازی در مقابل جنگ رسانه‌ای از خود واکنش نشان دهند. در دنیای رسانه‌ای امروز، یک فیلم کوتاه و انیمیشن یک دقیقه‌ای و یا یک موشن گرافی و استوری موشن شاید از یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای به مراتب تأثیرگذارتر است البته به شرط داشتن محتوای خوب و ارزشی.

مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به برنامه اکران مردمی جشنواره عمار گفت: برای یک فیلمساز مهمترین انگیزه، دیده شدن اثر توسط مردم و مخاطب عام می‌باشد. البته کسانی هم هستند که برای مخاطب خاص فیلم می‌سازند و همان بحث هنر برای هنر را مطرح می‌کنند. ولی در کل بسیاری از فیلمسازان که دغدغه آرمان‌های انقلاب و ارزشها را دارند مخاطب عام را مد نظر قرار می‌دهند. متاسفانه فیلم‌هایی با چنین مضمونی سالها مورد بی‌مهری قرار گرفته بودند و سهم ناچیزی از اکران داشتند. به همین دلیل جشنواره عمار رویکرد هنر برای مردم را دنبال می‌کند و بخشی را برای اکران مردمی در نظر گرفته تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در سراسر کشور مثل مساجد، پایگاه‌های بسیج، منزل شهدا، مدارس، هیئت‌ها و … تولیدات با سمت و سوی ارزشی و انقلابی برای همه اقشار جامعه به نمایش گذاشته شود.

سیدحامد اسحاقی به ظرفیت بالای تشکل‌های مردمی اشاره کرده و افزود: ظرفیت‌های مردمی در کشور از جمله مساجد و پایگاه‌ها از شروع انقلاب تا به امروز همواره در جهت گفتمان انقلاب حرکت کرده و در حراست از آرمان‌های نظام پیشرو بوده‌اند و باید اذعان داشت که تنها راه مقابله با نفوذ فرهنگی و رسانه‌ای غرب، تقویت و حمایت جبهه فرهنگی و نیروهای مردمی و جهادی می‌باشد. امروزه غرب به دنبال جنگ رسانه‌ای و نفوذ فرهنگی در کشور است و رهبری بارها در این زمینه تذکر داده‌اند. لذا کوچکترین سهل‌انگاری باعث خسارات جبران‌ناپذیری خواهد شد. از همین روی جوانان مومن و انقلابی که در بخش هنر و به ویژه فیلم کار می‌کنند برای تقابل با نفوذ فرهنگی وظیفه بسیار سنگینی دارند که باید به آنها میدان داد و از آنها حمایت کرد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نقش جوانان در تحقق این بیانیه گفت: پس از انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی در کشور، در حال حرکت به سوی جامعه آرمانی اسلامی و در نهایت ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور هستیم. بنابراین کنشگران جبهه فرهنگی و فعالان جهادی عرصه فرهنگ و هنر باید با تسلط بر مبانی بیانیه گام دوم و مؤلفه‌های تمدن‌ساز، آثار خود را تولید و عرضه نمایند.

مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل در پایان اضافه کرد: آثار تولیدی واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دوازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال شده و در بخش اکران مردمی نیز در خدمت مردم شریف استان خواهیم بود.

گفتنی است دوازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در دو بخش قصه ما و بخش رقابتی در قالب داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، برنامه و آیتم تلویزیونی، فیلمنامه برگزار شده و پس از اعلام نتایج از آذر ۱۴۰۰ برنامه‌های اکران مردمی آغاز خواهد شد.