«سید جواد» به کارآفرینی در روستا می اندیشد / هدف اصلی مستند«خواستن، توانستن» است

کارگردان مستند «سید جواد»، گفت: جمله «خواستن توانستن است» هدف اصلی ما است. این مرد بدون هیچ پشتوانه مالی این کار را انجام داد و ما می خواهیم بگوییم می شود بدون هیچ سرمایه ای کاری انجام داد

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری فارس، «محمدرضا دهستانی» کارگردان مستند «سید جواد»، درباره این مستند راه یافته به جشنواره مردمی فیلم عمار، گفت: این مستند درباره پیرمردی روستا نشین است که در روستای شیخ شبان از توابع چهار محال بختیاری زندگی می کند. 

وی ادامه داد: او بیش از ۴۰ سال است که در روستا به تنهایی مشغول کارآفرینی است و در کنار اینکه کشاورزی نمونه است، در حوزه خاتم سازی و خاتم کاری نیز کارآفرینی کرده است.

این کارگردان افزود: او بیش از ۴۰۰ نفر را آموزش داده و آنها تحت نظارت او شروع به کار کردند و تقریبا همه اهالی این روستا علاوه بر کشاورزی، خاتم کاری می کنند.

وی درباره هدف از ساخت این مستند بیان داشت: جمله «خواستن توانستن است» هدف اصلی ما است. این مرد بدون هیچ پشتوانه مالی این کار را انجام داد و ما می خواهیم بگوییم می شود بدون هیچ سرمایه ای کاری انجام داد و بعد سرمایه کسب کرده و کار را توسعه داد.

دهستانی ادامه داد: با مشکلات اقتصادی که وجود دارد اکثر خانم ها می خواهند شاغل شوند. از سویی در شهرستان ها فضا برای شاغل شدن خانم ها مهیا نیست و این بهترین گزینه برای چنین شهروندانی است. خاتم  سازی یکی از کارهایی است که با در اختیار داشتن یک متر فضا هم می شود آن را انجام داد و کار بسیار متنوعی است و ما می خواستیم در این زمینه فرهنگسازی کنیم و طی همین خانم های خانه دار هم می توانند در خانه هایشان این کار را انجام دهند و درآمدزایی داشته باشند.