برنامه های جشنواره عمار برای تغییر فضای حاکم بر سینمای ایران/ رسانه‌ها مسائل سیاسی را بر مسائل فرهنگی،هنری ترجیح می دهند

به گزارش روابط عمومی جشنواره عمار به نقل از باغملک نیوز، سیدرسول منفرد، دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به مردمی بودن جشنواره عمار گفت: یکی از ابعاد مردمی بودن فیلم‌هایی که به جشنواره می رسد این است که نماینده ای از همه مردم باشند برعکس سینما که اکثرا دارای سوژه ها و لوکیشن های پایتختی هستند.

منفرد بعد دیگر مردمی بودن عمار را اینگونه تشریح کرد : قریب به ۲۰ هزار نفر برای نمایش فیلم های عمار تلاش کردند که همه از بدنه مردم هستند و قبلا در جامعه بودند و جشنواره عمار صرفا سازوکاری برای مشارکت آنها فراهم کرد.

 

برنامه های جشنواره عمار برای تغییر فضای حاکم بر سینمای ایران/ رسانه‌ها مسائل سیاسی را بر مسائل فرهنگی،هنری ترجیح می دهند

برخی از مخاطبین با دیدن فیلم های عمار ماهواره را پس دادند

وی ضمن اشاره به میزان تاثیرگذاری فیلم های عمار بر مخاطبین بیان کرد: فیلم های عمار با یک کیفیت و در یک سطح نیستند و ادعایی نیست که همه عالی هستند ولی سطح اثرگذاری متفاوت بوده و گاها دایره تاثیر فیلم هایی مانند فیلم “روبه قبله” و “بشقاب های خالی” آنقدر زیاده بود که مخاطبین با دیدن فیلم ها ی عمار ماهواره خود را پس دادند.

 

ماهیت عمار پرداختن به مسائل روز است

منفرد از بازتاب مسائل روز و تحولات منطقه در فیلم ها سخن گفت و عنوان کرد: فلسفه شکل گیری عمار از مسئله روز فتنه ۸۸ و پاسخ به أین عمار رهبری بود  و ماهیت عمار پرداختن به مسائل روز است و اگر فاصله بگیرد دچار مشکل می شود.

 

دبیر اجرایی جشنواره عمار بیان کرد: هر ساله در جشنواره عمار فیلم های چالشی و عمیقی از مسائل روز و سیاسی، اقتصادی،  فرهنگی و موضوعات اصلی جامعه داریم و  توصیه عمار به مجموعه فرهنگی هم توجه کردن به مسائل روز مانند فیش های نجومی و واقعیت زندگی مردم است.

وی ادامه داد: می توان گفت همان خطری که انقلاب اسلامی را تهدید می کند عمار را نیز تهدید می کند زیرا انقلاب بدون حمایت بودجه و پشتیبانی دولت پیروز شد یعنی رمز پیروزی در چیزهای دیگر مانند حضور مردم بود و امام راحل(ره) با اتکا و اعتماد به مردم انقلاب را رقم زد و عمار هم این ۲۰ هزار اکران کننده را که علاقمند بودند برای سینمای انقلابی کار کنند به کار گرفت و پیوست اجتماعی عمار محقق شده است.

 

  رسول منفرد با اشاره به اینکه جشنواره عمار دنبال اهداف انقلاب اسلامی است گفت : جشنوراه عمار از این نظر که دچار اضمحلال نشود شبیه انقلاب اسلامی است، عمار اگر مرعوب نشود و سراغ معیارهای روشنفکری و غربی نرود و به مردم اعتماد داشته باشد آینده خوبی دارد.

 

برنامه های جشنواره عمار برای تغییر فضای حاکم بر سینمای ایران/ رسانه‌ها مسائل سیاسی را بر مسائل فرهنگی،هنری ترجیح می دهند

متاسفانه رسانه ها مسائل سیاسی را به مسائل فرهنگی و هنری ترجیح می دهند

دبیر اجرایی جشنواره عمار ضمن انتقاد از اهالی رسانه گفت : توجه رسانه ها نسبت به گذشته بیشتر شده است ولی اخبار عمار هیچ وقت تیتر یک نمی شوند، حزب الهی های ما مسائل سیاسی را به مسائل فرهنگی و هنری و همچنین چهره های حکومتی را به چهره های مردمی ترجیح می دهند ولی انتظار داریم عناصر جشنواره را پوشش دهند.

وی در پایان با بیان اینکه عمار اهداف جهانی دارد اذعان داشت: جشنواره عمار در این ۶ سال توانست موثر باشد و در برنامه دارد که جو سینمای ایران را تغییر دهد اما نه اینکه به همین اکتفا کند بلکه باید از این عبور کند چون اهداف عمار جهانی است.