اکران اقتصادی مستند «برادران»

%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86

نام اثر: برادران

قالب: مستند

کارگردان: مهدی نقویان

زمان: ۵۳ دقیقه

 

خلاصه: «۲۲ خرداد ۱۳۸۸، تهران، قیطریه؛ ماموران دادستانیِ تهران با ورود به ساختمان ستاد مرکزی «میرحسین موسوی»، از تبلیغات غیرقانونی این شبکه‌ی اینترنتی در روز انتخابات جلوگیری می‌کنند. پس از این اتفاق، بدون اینکه فضای رسانه‌ای به‌چرایی این مسئله اشاره کند، تنها یک خبر کوتاه همراه با یک عکس در فضای مجازی منتشر می‌شود: «حضور نیروهای حزب‌الله لبنان در حمله به ستاد میرحسین موسوی»؛ فردی که در عکس حضور دارد، «حسین منیف اشمر» برادرِ دو شهید «حزب‌الله لبنان» به نام «علی منیف‌اشمر» و «محمد منیف‌اشمر» معرفی می‌شود.
به‌تدریج این مسئله در همه‌ی محافل خبری نقل می‌شود. این مسئله پس از گذشت ۵ سال به فراموشی سپرده می‌شود تا اینکه دی ماه سال ۹۳، یک خبر با تصویر چهره‌ای آشنا منتشر می‌شود؛ خبر شهادت «مهدی نوروزی» جوانِ کرمانشاهی که در مبارزه با داعش در سوریه به‌شهادت رسیده است. مستند «برادران»، علاوه بر پرده‌برداری از نقش سرویس‌های جاسوسی و رسانه‌های غربی در «فتنه ۸۸»، زندگیِ سراسر مبارزه‌ی شهید «مهدی نوروزی» را که حالا دیگر همه به نام «حسین منیف اشمر» می‌شناسند، روایت می‌کند.»

جوایز: کسب جایزه ویژه «موزاییک مرگ بر امریکا» از ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار/ کسب جایزه ویژه هیئت داوران چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

 

ثبت‌نام و درخواست اکران: علاقه‌مندان جهت اکران این اثر، می‌توانند عبارت «برادران» را همراه با نام خود و شهر یا روستای موردنظر برای اکران به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۸۰۱ ارسال کنند.

 

 

untitled-2