معاون حوزه هنری استان البرز مطرح کرد:

جشنواره هنری “عمار” مؤثر در فرهنگ‌سازی/مردمی بودن مهم‌ترین وجه تمایز این جشنواره است

معاون فرهنگی حوزه هنری استان البرز گفت: جشنواره عمار با توجه به ضریب نفوذ و محبوبیت آن بین مردم، می‌تواند نقش مهمی در راستای فرهنگ‌سازی ایفا کند.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری فارس، حسین بهزادی فر معاون فرهنگی حوزه هنری استان البرز در سخنانی، گفت: جشنواره هنری با عنوان “عمار” در استان البرز در حال برگزاری است که یکی از مهم‌ترین وجه تمایزات آن با سایر جشنواره‌ها، مردمی بودن آن است.

وی افزود: جشنواره عمار در ادوار گذشته توانسته به شاخص‌ها، معیارها و استانداردهای مدنظر خود دست پیدا کند و در کل با موفقیت برگزار شود.

معاون حوزه هنری استان البرز ادامه داد: اکران فیلم‌های جشنواره عمار از محبوب‌ترین جشنواره‌های برگزارشده در سطح استان البرز می‌باشد که هر دوره با استقبال خوب از جانب اقشار مختلف جامعه مواجه شده و رفته‌رفته جایگاه مطلوب‌تری نیز در میان مردم پیدا خواهد کرد.

بهزادی فر بابیان اینکه رسانه می‌تواند تأثیر زیاد در فرهنگ‌سازی داشته باشد، یادآور شد: با توجه به ضریب نفوذ و محبوبیت این جشنواره بین مردم اگر از آن حمایت شود، می‌تواند نقش زیادی در فرهنگ‌سازی ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند اکران فیلم در جشنواره‌های دیگر فرآیند پیچیده‌ای دارد اما در جشنواره عمار این‌گونه نیست و یک پایگاه مسجد با حداقل امکانات در روستای دورافتاده می‌تواند فیلم‌های جشنواره عمار را اکران کند لذا تقویت زیرساخت‌ها به لحاظ توزیع فیلم می‌تواند برای کمک ضریب نفوذ بیشتر در استان کمک کند.

معاون حوزه هنری استان البرز اضافه کرد: آثار جشنواره عمار به‌ویژه آثار مستند رشد چشم‌گیری نسبت به گذشته داشته و تقویت سینمای مستند جشنواره عمار نباید منجر به از دست دادن و تضعیف سینمای داستانی این جشنواره شود.

بهزادی فر در پایان تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به سایت حوزه هنری استان البرز به نشانی artalborz.ir مراجعه کنند.