کارگردان مستند «عروس وامنان»:

اگر مقاومت فلسطینی‌ها نبود، امروز چند فلسطین اشغالی داشتیم

کارگردان مستند «عروس وامنان» گفت: اگر رژیم صهیونیستی نتوانسته به اهداف از پیش تعیین شده خود دست پیدا کند به خاطر ایستادگی مردم فلسطین است، زیرا اگر این مقاومت آنها نبود تا امروز با چندین فلسطین اشغالی

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری فارس، مدتی است اکران جشنواره عمار در غزه انجام می‌شود و فیلم مستند «عروس وامنان» در اکران‌های هفته فیلم جشنواره عمار قرار گرفته است. اکران‌های این جشنواره، از چهارشنبه ۲۳ اسفند به مدت ۳ روز در شهر غزه صورت گرفت و  ۱۵ اثر جشنواره عمار و سینمای انقلابی برای  مردم غزه اکران شد.

فاطمه مرزبان، کارگردان مستند «عروس وامنان» در گفت‌وگویی گفت: کاری از دست من برای دفاع از آرمان‌های مردم فلسطین برنمی‌آید، اما اگر بتوانم حداقل با فیلم‌های خود تاثیری در جریان حمایت از محور مقاومت داشته باشم، خوشحال می شوم. زیرا این فعالیت‌ها را به نوعی جهاد در حوزه رسانه ارزیابی می‌کنم.

وی افزود: البته این موضوع را باید مدنظر داشته باشیم که اگر اقدامی در جهت حمایت از مردم فلسطین انجام می‌دهیم هیچ گونه حقی برگردن آنها نداریم. زیرا فلسطین و مردم آن ۶۰ سال است که مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند.

مقاومت مردم فلسطین مانع اشغال دیگر اراضی شد

مرزبان در ادامه گفت: اگر رژیم صهیونیستی تا الان نتوانسته به اهداف از پیش تعیین شده خود دست پیدا کند به خاطر ایستادگی مردم فلسطین است. زیرا اگر این مقاومت آنها نبود تا امروز با چندین فلسطین اشغالی روبرو بودیم. در حقیقت کمک به مقاومت به نوعی کمک به خودمان است.

مرزبان خاطرنشان کرد: اگر از جنبه‌های مختلف ملی و اسلامی به موضوع حمایت از مقاومت مردم فلسطین نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که باید از مردم این کشور و تلاش آنها برای مبارزه با رژیم صهیونیستی دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: بحث دفاع از محور مقاومت فقط منحصر به فعالیت در حوزه سینما نیست و این موضوع که به تازگی در حوزه‌های فرهنگی و هنری به دنبال حمایت از مبارزه مردم فلسطین هستیم، ضعفی جدی برای ما محسوب می‌شود.

دشمن برای به ثمر رسیدن ایدئولوژی خود از تمام ابزارها استفاده می‌کند

این کارگردان یادآور شد: به دلیل اینکه دشمنان ما برای ایدئولوژی خود و در راه مبارزه با دنیای اسلام از تمام ابزارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استفاده می‌کنند ما هم باید از همین روش آنها برای پیشبرد اهداف و جهان‌بینی خود بهره ببریم.

باید شیوه‌ای هنرمندانه برای مقاومت مردم فلسطین طراحی کنیم

مرزبان عنوان کرد: نسل جوان کشور باید در مسیر حمایت از مقاومت مردم فلسطین شیوه‌ای هنرمندانه را طراحی و اجرا کند و در این راه دولت نیز کمک‌های مالی و پشتیبانی لازم را در تمام زمینه‌ها از آنها انجام بدهد تا بتوانند برنامه‌های خود را پیاده کرده و به اهداف خود دست پیدا کنند.

سینما دین خود را به مردم فلسطین ادا نکرد

وی ادامه داد: در این بین نباید از هیچ تلاشی برای تحت تاثیر قرار دادن نهادهای بین المللی فروگذار باشیم. حتی با عملکرد درست و اصولی خودمان می‌توانیم آنها را مجبور کنیم تا برخلاف میل خود و بر اساس برنامه‌های ما گام بردارند. به عنوان یک فیلمساز فکر نمی‌کنم سینمای ایران تا امروز دین خود را به مردم فلسطین ادا کرده باشد. چرا آثار بسیاری کمی در این حوزه ساخته شده است.

هنرمندان صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند

وی درباره مهجور ماندن موضوع فلسطین در سینما گفت: مهجور ماندن موضوع فلسطین در سینمای امروز ایران به دلیل نوع طرز فکر و تغییراتی است که در بدنه سینمای کشور صورت گرفته و اگر کسی از دور نگاه کند این‌گونه برداشت می‌کند که در این سینما، کارهای زیادی در حوزه فلسطین تولید می‌شود. فیلمسازی درباره مقاومت مردم فلسطین تاثیر بسیار زیادی در حمایت از مقاومت مردم فلسطین دارد. ضمن اینکه هنرمندان با استفاده از هنر خود کمک می‌کنند صدای مظلومیت مردم این کشور هرچه بیشتر به گوش جهانیان برسد و مردم جهان متوجه می‌شوند که چه اتفاق‌هایی برای مردم فلسطین رخ می‌دهد.