مدیر شبکه تلویزیونی کودک:

«منطقه پرواز ممنوع» فیلمی نوجوانانه، پر هیجان، جذاب و راهبردی است/ بی‌صبرانه منتظر نمایش عمومی فیلم هستیم

مدیر شبکه تلویزیونی کودک پس از تماشای فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» تأکید کرد: این فیلم موضوعات مهمی مانند پیشرفت‌های فضایی، مدافعان حرم، حفاظت از محیط ‌زیست و ... را به زبان قابل فهم برای کودکان

به گزارش «عمار فیلم»، فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر روز گذشته (جمعه ۳۰ فروردین ماه) در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

محمد سرشار مدیر شبکه تلویزیونی کودک پس از تماشای این فیلم در یادداشتی کوتاه در صفحه شخصی خود نوشت: دیروز همراه خانواده فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» را در جشنواره جهانی فیلم فجر دیدیم. یک فیلم نوجوانانه، پرهیجان، جذاب و راهبردی. فیلمی که به خاطر محتوای به‌روز، جسورانه و انقلابی آن، از بخش فیلم اولی‌های جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شد.

هر دو پسرم و پسرخاله‌شان، از دیدن فیلم هیجان‌زده بودند. می‌گفتند خوششان آمده. چند صحنه فیلم، برای خود من هم بسیار جذاب و غرورآفرین بود.

داستان فیلم درباره سه نوجوان است که در یک شهر کوچک، نزدیک یک سایت موشکی سری، زندگی می‌کنند. این سه نوجوان مخترع، درحال ساخت یک هواپیمای کنترل از راه دور هستند تا در مسابقه مهمی شرکت کنند اما با پیدا شدن یک یوزپلنگ در منطقه و سپس ورود یک گروه‌ محیط‌زیستی، ماجراهای شگفت‌انگیزی برای این سه دوست اتفاق می‌افتد.

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع»، از گونه سینمای راهبردی (استراتژیک) است و موضوعات مهمی مانند پیشرفت‌های فضایی، دانشمندان جوان ایرانی، جاسوسی‌ها و عملیات‌های اسرائیل علیه ایران، مدافعان حرم، حفاظت از محیط ‌زیست و … را به زبان قابل فهم برای کودکان و نوجوانان بیان می‌کند.

وقتی که این فیلم را می‌دیدم به برادرم امیر داسارگر غبطه خوردم و آفرین گفتم که درباره این موضوعات مهم، برای فرزندانمان فیلمنامه نوشته و بعد هم آن را ساخته. خدا قوت مجاهد فرهنگی!

بی‌صبرانه منتظر نمایش عمومی فیلم «منطقه پرواز ممنوع» هستم. از همه برادران و خواهرانم هم درخواست می‌کنم مبلّغ این فیلم خوب باشند و از حالا، کودکان و نوجوانان خانواده را به دیدنش در سینماها تشویق کنند.

ان‌شاءالله ما هم در شبکه کودک، مبلغ آن خواهیم بود.