در کارگاه آموزشی جشنواره عمار مطرح شد:

شناخت واقعی از خود، مقدمه اقدام برای تولید محتواست

کارگاه آموزشی مقدمات فعالیت مجازی در حاشیه چهارمین روز اکران‌های مرکزی نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با حضور علی زکریایی فعال رسانه ای و طنزپرداز برگزار شد.

به گزارش «عمار فیلم»، علی زکریایی، در کارگاه آموزشی مقدمات فعالیت مجازی در حاشیه چهارمین روز اکران‌های مرکزی نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با بیان اینکه به طور کل هدف از تولید محتوا و تبلیغ اثر گذاری است، گفت: ۹ قدم برای فعالیت مجازی موثر وجود دارد که با برداشتن این قدم‌ها می‌توانید به بیشترین میزان اثرگذاری برسید.

وی اولین قدم فعالیت مجازی را اولویت‌بندی دانست و بیان کرد: شدت و ضعف نیازهای مخاطب بر اولویت‌بندی و هدف شما تاثیر می‌گذارد، گاهی به دلیل نیازمندی در یک محتوای خاص، استانداردهای لازم رعایت نمی‌شود.

زکریایی با اشاره به دومین قدم فعالیت مجازی اضافه کرد: باید از خودتان شناخت واقعی داشته باشید و با علاقه، استعداد و پشتکار به تولید محتوا در فضای مجازی بپردازید. اگر شخصی در رشته‌ای وارد شود و از خود شناخت واقعی نداشته باشد، به آن رشته ضرر می‌رساند.

این طنزپرداز ادامه داد: شناخت واقعی ابزار و امکانات و همچنین شناخت قالب‌های تولید محتوا، قدم‌های بعدی فعالیت مجازی هستند.

وی در خصوص شناخت مخاطبان توضیح داد: مخاطبان خود را از دید مخاطب و نه از دید خودتان بشناسید و خود را ایمن‌سازی کنید. برای شناخت نیاز مخاطب باید به رده سنی، جنسیت، محیط پیرامون، بحث‌های خانوادگی، اقلیم، ارزش‌گذاری برآیند و عناصر فرهنگی مخاطب توجه داشته باشید.

زکریایی ششمین قدم فعالیت مجازی را تهیه محتوا دانست و بیان کرد: بررسی منابع، دسته‌بندی مطالب، اولویت‌بندی مطالب، کدگذاری برای دسترسی سریع و تبدیل مطالب به محتوای مورد نیاز قالب‌های تولید محتوا، اقدامات موثر برای برداشتن قدم ششم در فعالیت مجازی است.

این طنزپرداز اظهار داشت: پس از گذراندن مراحل قبلی، باید اثر خود را بسازید. در این مرحله که به نام DO IT نام‌گذاری شده با آزمون و خطا به موفقیت خواهید رسید.

وی افزود: پس از ساخت اثر، آن را منتشر کنید. در این مرحله، کپشن نویسی اهمیت زیادی دارد؛ باید در نظر داشته باشید که کپشن‌ها باید کوتاه بوده و هرگز نادرست و دروغ نباشند.

زکریایی آخرین قدم فعالیت مجازی را توسل و توکل اعلام کرد و گفت: کاری را که برای خدا انجام دهید، خداوند به آن برکت می‌دهد. بعد از انتشار اثر خود در فضای مجازی به خداوند توکل کنید و از او بخواهید تا شما را به هدفتان که تاثیرگذاری است، برساند.