کاشانی اسدی عنوان کرد؛

مستند «ایرانشهر» روایت تبعید رهبرانقلاب به این شهر است/ اثرم را به جشنواره عمار می‌فرستم

رضا کاشانی اسدی، گفت: مستند «ایرانشهر» را به عنوان نخستین اثر این مجموعه که درباره تبعید رهبری است، به جشنواره عمار می‌فرستم.

به گزارش «عمار فیلم»، رضا کاشانی اسدی، کارگردان و مستندساز با اشاره به آثاری که برای ارسال به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته، گفت: مجموعه پژوهشی کاملی با عنوان «چشمه‌ای از مهتاب» را پیرامون ۳۷ تن از علمایی که در زمان شاه به نقاط مختلف کشور تبعید شده‌اند در دست دارم، دستاورد این پژوهش، تهیه ۴۰۰ قطعه عکس از این علما و واقعه تبعید آن‌ها بوده است.

وی افزود: با توجه به انجام این تحقیقات و عکس‌های به دست آمده، تصمیم گرفتم تا مستندهایی را درباره علمایی که توسط رژیم ستم شاهی تبعید شده بودند، تولید کنم و ایستادگی و مقاومت علما در برابر رژیم ستم شاهی در حمایت از مردم ایران را به تصویر بکشم.

این کارگردان ادامه داد: عنوان نخستین کار این مجموعه، مستندی پیرامون تبعید مقام معظم رهبری به شهر ایرانشهر در سال ۱۳۵۶ است که در مدت زمان ۴۳ دقیقه و در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ ساخته شده است.

وی اضافه کرد: نکته و مسئله‌ای که در جریان ساخت و پخش مستند «ایرانشهر» با آن روبرو بودیم ترور یکی از سوژه‌های این مستند بود، به صورتی که فردای روز پخش شدن این اثر، فردی که در این مستند به بیان خاطرات خود پرداخته بود، ترور شد. این مستند، تا امروز بار‌ها از شبکه‌های مستند، خبر و قرآن پخش شده است.

کاشانی اسدی اظهار داشت: اصل و اساس این حرکت و تولید پروژه «چشمه‌ای از مهتاب» با توجه به نوپا بودن آن، بسیار ارزشمند بوده و حرکت در مسیر ساخت آن نیازمند اندیشه فراوان است، اگر برای آن طرحی درازمدت داشته باشیم و این راه را ادامه بدهیم به نتیجه مطلوبی دست پیدا می‌کنیم.

این کارگردان تصریح کرد: «بهار در کوچه‌های برفی» عنوان اثر دیگری است که با درباره اتفاقات ۱۹ دی ۱۳۵۶ قصد ساخت آن را دارم البته در حال حاضر، طرح ساخت آن آماده شده و منتظر هستم تا شرایط ساخت این مستند فراهم شود.

کاشانی اسدی در پایان گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار اقدام و حرکت بسیار خوب و مناسبی در عرصه فرهنگ و هنر کشور محسوب می‌شود و رویکرد سینمای انقلاب را بدون پیرایه برای مردم و مخاطبان داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته است.