محسن اسلام‌زاده خبر داد؛

داستان مرد پولادین انقلاب در مستند «آقای دادستان»

محسن اسلام‌زاده کارگردان و مستندساز گفت: مستند «آقای دادستان» در زمان 72 دقیقه، نگاهی به شخصیت شهید لاجوردی و به‌خصوص عملکرد این مرد تاریخی در دهه 60 دارد.»

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از روزنامه فرهیختگان، محسن اسلام‌زاده، کارگردان مستند «تنها میان طالبان» درباره مستندهای جدید خود گفت: «امسال با دو مستند جدی قصد دارم وارد عرصه رقابت در جشنواره‌های سینما حقیقت و عمار شوم. مستند اول «آقای دادستان» در مورد شهید لاجوردی است. این مستند ۷۲ دقیقه است و نگاهی به شخصیت شهید لاجوردی و به‌خصوص عملکرد این مرد تاریخی در دهه ۶۰ دارد.»

وی مستند «قصر قند» را مستند بعدی خود معرفی کرد و گفت: «این مستند هم روایتی از عملیات ضد‌تروریستی است که جلیل قنبرزهی، تروریست مشهور شرق کشور که ۲۵ سال نظام به دنبالش بود در آن به هلاکت می‌رسد.»

اسلام‌زاده در ادامه گفت: «این دو مستند هر کدام در ژانر خود شاید یک مستند جدی و جنجالی باشد. مستند شهید لاجوردی می‌تواند یک مستند مورد توجه رسانه‌ها باشد چون ناگفته‌ها از دهه ۶۰ و قرائت‌های مختلف زیاد است. پیش‌بینی می‌کنم این مستند جنجالی شود.»

این مستندساز درباره جشنواره عمار و امیدواری‌ای که این جشنواره به مستندسازان می‌دهد، گفت: «جشنواره عمار یک سیستم توزیعی است که همه فیلمسازان و مستندسازان به آن امیدوارند. این امیدواری فقط در طول برگزاری جشنواره نیست بلکه طی سال هم این موضوع صادق است. من خودم برای مستند آقای دادستان به همین جشنواره عمار امید دارم که در نقاط مختلف کشور اکران شود تا بتوانیم روایت شهید لاجوردی را در نقاط مختلف کشور ببینیم.»

وی با اشاره به زمان رونمایی این دو مستند گفت:‌ «این دو مستند ابتدا در جشنواره سینما حقیقت رونمایی خواهند شد و در جشنواره عمار هم شرکت خواهیم داشت.»

اسلام‌زاده درباره ساخت مستند درمورد داعش گفت: «داعش که دیگر نابود شده است اما دلم می‌خواهد تا برای گروه‌های جهادی که در این منطقه فعالیت می‌کنند مستندهایی بسازم.»

رهبر معظم انقلاب در دیدار با عوامل فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» در مورد شهید لاجوردی فرموده بودند: «ان‌شاءا… یک کاری هم برای آقای «لاجوردی» انجام شود. ایشان از آن شخصیت‌هایی است که شایسته است برایشان کاری انجام شود. در این فیلم اسمش بود اما لاجوردی کسی است که از قبل از انقلاب ما به او می‌گفتیم «مرد پولادین».»