متبرک‌شدن بخش «آرمان روح‌الله» چهاردهمین جشنواره عمار به «فرش وصیت‌نامه» شهید کرمعلی

بنابر اعلام دبیرخانه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، بیش از 1000 اثر برای بخش «آرمان روح‌الله» به صورت رصد و فراخوان از میان آثار مواجهه‌ای با فضای فتنه و مسئله فلسطین و «طوفان الاقصی»، به بخش داوری رسیده‌است.

به گزارش عمارفیلم، بنابر اعلام دبیرخانه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، بیش از 1000 اثر برای بخش «آرمان روح‌الله» به صورت رصد و فراخوان از میان آثار مواجهه‌ای با فضای فتنه و مسئله فلسطین و «طوفان الاقصی»، به بخش داوری رسیده‌است. مسعود نجابتی و مسعود شجاعی طباطبایی داوران این بخش مسابقه را برعهده‌دارند.

بخش «آرمان روح‌الله» در 3 رشته «کاریکاتور و کارتون»، «پوستر» و «تصویر‌سازی» در 2 بخش موضوعی «فلسطین» و «فتنه»، به داوری گذاشته شده‌است که در مجموع در هر رشته، 3 لوح و 2 فانوس برتر با عناوین «فانوس فلسطین» و «فانوس مواجهه با فتنه» به برگزیدگان اهدا می‌گردد.

همچنین در مراسم تجلیل، به فرد یا گروه جریان‌ساز هنر انقلاب اسلامی در کنار جایزه و لوح، نشان هویتی مردمی «فرش وصیت‌نامه» اهدا می‌شود. «فرش وصیت‌نامه» فرشی است که روی آن وصیت‌نامه «شهید کرمعلی» توسط مادر این شهید بزرگوار بافته شده و به جشنواره اهدا گردیده‌است. شایان ذکر است که این نشان هویتی برای اولین بار به جشنواره حضور یافته‌است.

نشان تشکل مردمی فعال و موثر انقلاب اسلامی، نشان «چادر گلگون شهدای شاه‌چراغ»، که دوره گذشته جشنواره عمار به «مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان مازنداران(حرا)» تعلق گرفته‌بود، در چهاردهمین دوره به یکی از 4 کاندیدای «مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان البرز(رسم)»، «مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان خوزستان(خاکنگار-آب و آیینه- سدر)»، «هنر معلمان انقلاب(هما)» و گروه و مجله هنری «چی‌چی‌نی» اهدا می‌گردد.

نشان «چادر گلگون شهدای شاه‌چراغ»، چادری است که به خون 6 شهید حادثه تروریستی شاه‌چراغ در سال 1401 متبرک گردیده‌است و به نشانه مظلومیت مدتی بر ایوان شاه‌چراغ نصب گردیده‌بود. این نشان بنابر پیام رهبر انقلاب پیرامون حفظ نام و یاد مظلومیت شهدای این حادثه و تاکید ایشان بر این موضوع، به پیشنهاد معاونت فرهنگی تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ به عنوان نماد هویتی و جریان‌ساز به جشنواره عمار اهدا گردید.

گفتنی است 2 کارگاه جنبی پیش از مراسم تجلیل به مدت 4 ساعت با عنوان «آثار اثرگذار، آثار بی‌اثر» با ارائه استاد علیرضا حصارکی و تجربه نگاری پوستر فیلم با ارائه استاد محمد روح الامین برگزار خواهد‌شد.

ویژه‌برنامه «آرمان روح‌الله» جمعه 22 دی‌ماه ساعت 18 در سالن 3 سینما فلسطین تهران برگزار می‌شد. جلسه با حضور خانواده شهدا و اساتید هنر نظیر عبدالحمید قدیریان، محمدرضا دوست‌محمدی، صابر شیخ‌رضایی، علی حیاتی و جمعی از هنرمندان انقلاب برگزاری می‌گردد. سخنران مراسم، استاد مسعود نجابتی خواهد‌بود و همچنین خانواده شهید آرمان علی‌وردی و شهید روح‌الله عجمیان به عنوان میزبان جلسه از هنرمندان استقبال خواهندکرد.