مدال قهرمانی بر گردن خانم مربی

فیلم مستند «خانم مربی» اثر منتخب از نگاه جواد فروغی

مسابقه بخش «فیلم ما» سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوع «نهضت روایت زن ایرانی» با اعلام اسامی برگزیده به پایان رسید. «جواد فروغی» قهرمان المپیک و ملی‌پوش تیراندازی، از جمله چهره‌های حامی این پویش مدال‌ قهرمانی خود در مسابقات تیراندازی آزاد کشوری را به اثر «خانم مربی» به کارگردانی «زینب درویشی» اهدا کرد.

به گزارش عمارفیلم؛ مسابقه بخش «فیلم ما» سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوع «نهضت روایت زن ایرانی» با اعلام اسامی برگزیده به پایان رسید. در این پویش که با هدف تولید محتوای مردمی در راستای جلوگیری از فراموشی زنان قهرمان ایران برگزار گردید، مورد حمایت تعدادی از فعالین و چهره‌های حوزه‌ فرهنگ، هنر، ورزش و… قرار گرفته و در نتیجه با استقبال قابل توجه دانش‌آموزان و نوجوانان مواجه شد و توانست زنان قهرمان و موفق بسیاری را از سراسر کشور روایت کند.

«جواد فروغی» قهرمان المپیک و ملی‌پوش تیراندازی، از جمله چهره‌های حامی این پویش با اشاره به اعلام آثار برگزیده اظهار داشت: پویش بسیار قشنگی اتفاق افتاد و امیدوارم که پیوسته و ادامه‌دار باشد و حتی می‌توانیم در کنار پرداختن به موضوع زن به موضوعات مغفول دیگری نیز بپردازیم.

فروغی در ادامه بیان کرد: آثار با موضوعات بسیار متنوعی به دست بنده رسید از ورزش و آموزش گرفته تا هنر و صنعت و زمینه‌های مختلف دیگر که جای تحسین دارد.

فروغی ضمن قدردانی از تمامی شرکت‌کنندگان بیان کرد: از بین آثاری که بنده مشاهده کردم اثری به‌نام «خانم مربی» توجهم را جلب کرد. قهرمان این مستند یک خانم مربی قرآن که سابقه بسیار طولانی هم ایشان در اینکار داشتند، تعدادی از نوجوانان را در مسجد جمع کرده و با قرآن، روایات و احادیث آشنا می‌کردند. یک فضای بسیار صمیمانه و به‌دور از هرگونه تکلف و یا اینکه بخواهند یک امکانات خاصی را به رخ بکشند به تصویر کشیده شده بود. مدال‌ قهرمانی بنده در مسابقات تیراندازی آزاد کشوری هدیه ناقابلی که بنده در نظر گرفته‌ام و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه مضاعف برای ایشان شود.

فروغی در پایان اشاره کرد: از کسانی که امکاناتی دارند و به هر سبک و روشی می‌توانند، ایشان را کمک کنند تا زحمات و کار این افراد بیشتر دیده شده و بتوانند در این راه نسل جوان و نوجوان بیشتری را تربیت کنند.

 

مستند «خانم مربی»، روایتی از خانم آرش‌نیا مربی قرآنی است که از عشق به قرآن حتی در دوران جنگ و دفاع مقدس می‌گوید. او هم‌اکنون در روستاهای دور افتاده و محروم به آموزش و تدریس قرآن و مفاهیم آن به اهالی مخصوصا بچه‌ها مشغول است.

شما می‌توانید با مراجعه به آدرس Ammaryar.ir  فیلم مستند «خانم مربی» به کارگردانی «زینب درویشی» را مشاهده کنید.