همراه با فیلمسازان مردمی:

فیلمسازان جوان معطل امکانات نمانند/ «فیلم ما» جایی برای ثبت سوژه‌های دیده نشده است

سیدسعید حسین‌پور گفت: فیلمسازان جوان باید با هر امکاناتی که دارند، کار خود را شروع کنند و فرصت تجربه کردن را به

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» با انتشار فراخوان هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با توجه به اهمیت ثبت سوژه‌ها و فیلمسازان مردمی، به سراغ تعدادی از شرکت کنندگان بخش «فیلم ما» در ادوار مختلف جشنواره عمار رفتیم.
بنابرین گزارش، «سعید حسین‌پور»، فیلمساز جوانی است که با اثر «دوستت دارم بابا» در بخش «فیلم ما» ششمین جشنواره عمار حضور داشت.
حسین‌پور درباره نحوه آشنایی خود با جشنواره عمار گفت: قبل از آنکه اثری برای جشنواره بفرستم در برخی آثار به نحوی مشارکت داشتم به طور مثال در مستند «بغض هامون»، تصویربردار بودم به همین دلیل از ابتدا با این جشنواره ارتباط داشتم تا زمانی که در چهارمین دوره اولین اثر خودم را به عمار فرستادم.
وی توضیح داد: من، فیلمسازی داستانی را از بسیج شروع کردم و در همین جهت، سوژه‌های متعددی را بررسی کردم و در این میان، بیشتر از همه، به سوژه‌های آیینی و عاشورا توجه داشتم و می‌خواستم قابلیت‌ داستانی شدن آنها را به تصویر بکشم.
حسین‌پور ادامه داد: در سوژه‌های خود به تعذیه‌ای برخورد کردم که در آن، پدری در حالی که دخترش او را تماشا می‌کند، نقش شمر را بازی می‌کرد و من واکنش‌های دختر را در یکی از آثارم روایت کردم.
این فیلمساز مردمی با بیان اینکه سوژه‌های دفاع مقدس و آیینی، سوژه هایی هستند که درک کرده است، اظهار داشت: فیلم «دوستت دارم بابا» که با آن در بخش «فیلم ما» ششمین دوره جشنواره عمار شرکت کرده بودم درباره پدر جانبازی است که دخترش پاهای او را می‌شورد.
وی درباره مراحل ساخت این اثر توضیح داد: این فیلم را با هزینه‌ای حدود یک میلیون و نیم تومان تهیه کردم به نحوی که برای تصویربرداری، یکی از دوستان عکاسم کمک کردند و با تجهیزات کم، این فیلم را به صورت مشترک ساختیم.
این فیلمساز مردمی تاکید کرد: گرچه این فیلم از لحاظ تکنیکی، سطح پایینی داشت و اگر امروز بخواهم این اثر را بسازم، بهتر می‌توانم این کار را کنم ولی این کار، تجربه خوبی بود و حداقل حرف خودم را زدم.
وی خاطرنشان کرد: به فیلمسازان جوان توصیه می‌کنم با هر امکاناتی که دارند، کار خود را شروع کنند و فرصت تجربه کردن را به خاطر تلاش برای تأمین منابع مالی یا تهیه کننده بزرگ از دست ندهند، چرا که ساختن اثر و بیان حرف حق، بیشتر از ساخت حرفه‌ای اثر اولویت دارد و تاثیرش را روی جامعه می‌گذارد.
حسین‌پور درباره انگیزه ورود خود به فیلمسازی با بیان این‌که در ابتدا خبرنگار بوده است، اظهار داشت: با توجه به اثرات بیشتری که فیلم می‌تواند روی مخاطب باشد، به سمت فیلمسازی رفتم و حتی اثر مستند ساختم ولی به دلیل تاثیرگذاری بیشتر فیلم‌های داستانی، به این سمت رفتم.
این فیلمساز مردمی ادامه داد: یکی از ابزارهای اعمال و پیشبرد سیاست‌ها، سینما و فیلم است و فکر می‌کنم بتوانم از این فضا برای تاثیرگذاری استفاده کنم و در همین جهت، تحصیلات خودم را در زمینه سینما ادامه دادم و تنها به دانسته‌های خودم اکتفا نکردم.
وی درباره بخش «فیلم ما» جشنواره عمار بیان کرد: بخش «فیلم ما» این جشنواره، سوژه‌های جالبی را پوشش می‌دهد که قبل از عمار، جای دیگری برای ثبت آنها وجود نداشت اما می‌توان برای بهتر شدن فیلم‌های این بخش، کلاس‌های نقد و بررسی برگزار کرد تا در کنار حرفه‌ای‌تر فیلمسازان این بخش و آشنایی با ساختار سینما، کیفیت آثار آنها هم بهتر و پخته‌تر شود.