جایزه «شهید آیت‌الله دستغیب»

  فراخوان مردمی

 

 

فراخوان مردمی

فراخوان دهنده: حاج آقا مقیسه – امام جمعه محترم بندرگز
اسم فراخوان: جایزه شهید محراب آیت‌الله دستغیب
موضوع فراخوان: نماز جمعه
نوع جایزه: کارت هدیه ده میلیون ریالی
پوستر: منتشر شده

دین حکیمانه
خداوند بارها خود را در قرآن حکیم نامیده ، حکیم به معنی هدفمند بودن همه چیز است و هر عملی قطعا به دلیل خاصی تکلیف و توصیه شده، از جمله آنها می‌توان به نماز جمعه اشاره کرد.

پس باید به این سوالات فکر کرد آیا می‌شود مشکلات امروز را با دستورات دین حل کرد؟امام جمعه و نماز جمعه می‌توانند در وضعیت کشور اثر گذار باشند؟

نگاه به تاریخ اسلام به ما نشان می‌دهد مساجد در مرکز شهرها قرار داشتند و در تاریخ معاصر شاهد این هستیم که مساجد مرکز مبارزه به قصد تشکیل جامعه اسلامی بودند انگار سالها علمای اسلام کارآمدی دین را در اداره جامعه و رفع مشکلات به مردم نشان داده و مردم به ظرافت و زیبایی دین ایمان آوردند تا اینکه به این نتیجه رسیدند: قدرت آنها با دین قطعا برای اداره جامعه هم کافی است ، این مرحله هم به نتیجه امروز خود رسید.

خلاصه اینکه دین اسلام در هزارو چهارصد سال گذشته در هر برهه‌ای از تاریخ در یک جبهه جنگ صف‌آرایی کرده ،جبهه‌های با شرایط و هدف‌های مختلف !

پس بدون شک امروز هم می‌توان روی تاثیر گذاری مساجد در زمینه‌های مختلف فکر کرد ، تاثیری که گویی قدم اول آن نماز جمعه است.

اولین نماز جمعه و اولین خطبه اسلام را پیامبر در نزدیکی قبا و در شانزدهم ربیع‌الاول ، اقامه کردند و اولین امام جمعه انقلاب که کتبا توسط امام خمینی (ره) مامور به انجام این فرضه شدند ، شهید آیت‌الله دستغیب بودند.

شهدای محراب به خاطر ثابت قدمی در راه و هدف بزرگی که داشتند هدف گروهک منافقین شدند و آنها به تاثیر بینظیر این افراد به عنوان مسئولین کارآمد ، پی برده بودند و ما دوست داریم امروز که کشور از رنج مسئولین ناکارآمد زیر فشار است، نماز جمعه، هم مکانی برای حل مشکلات و نزدیک شدن مردم به دین دیده شود و هم ائمه جمعه به عنوان الگوی مسئولین تاثیرگذار برای جامعه معرفی شوند.
به امید روزی که مسئولین به خاطر عملکرد انقلابیشان در صدر لیست ترور دشمنان ما باشند.

 

اگر موضوع نماز جمعه و لزوم ساخت آثار نمایشی با این مضمون برای شما هم اهمیت دارد می‌توانید با مراجعه به فرم ثبت فراخوان در سایت Ammarfilm.ir و یا مراجعه به صفحه جوایز مردمی در ایتا به آدرس jmammar@ و یا تماس تلفنی با دبیرخانه جشنواره عمار با شماره 42793500 نسبت به ثبت فراخوان و یا حمایت از این فراخوان اعلام همکاری فرمایید.

مصاحبه با فراخوان دهنده: به زودی…
تیزر: به زودی…
آثار منتخب: به زودی…
اثر برگزیده توسط فراخوان دهنده: به زودی…