اسلام‌زاده، در گفت‌وگو با عمار فیلم

هر کس می‌تواند باید روایت کند/ هدف دشمن ایجاد اختلاف در پشت جبهه لبنان است

محسن اسلام‌زاده، مستندساز: جنگ کنونی جنگ استقامت است. کسی برنده می‌شود که استقامت داشته باشد. رژیم صهیونیستی خیلی تلاش می‌کند تا بر مردم لبنان و محور مقاومت فشار اقتصادی و فشار رسانه‌ای بیاورد.

به گزارش عمارفیلم، محسن اسلام‌زاده مدتی است با حضور در لبنان، مقاومت این روزهای حزب‌الله را روایت می‌کند، او با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله و تاثیر آن بر جبهه مقاومت گفت: «نه تنها حزب‌الله بلکه کل مردم لبنان از شهادت سید شوکه‌ شدند و این اتفاق بسیار سنگینی برای آنها بود. در ابتدا خیلی از مردم روحیه‌شان را از دست دادند. نگران بودند که آینده حزب الله چه‌ می‌شود. نیروهای حزب‌الله نیز نگران اتفاقات آتی بودند. باید بدانیم که علاوه بر نیروهای حزب الله و مردم لبنان، در جهان عرب هم طرفداران مقاومت خیلی احساس تنهایی و از دست دادن یک پشتیبان بزرگ را داشتند و این غیر قابل کتمان است.»

وی افزود: «پس از صحبت‌های شیخ نعیم قاسم مبنی بر اینکه راه سیدحسن ادامه پیدا خواهد کرد فضا کمی آرامتر شد؛ و با ادامه‌ مقاومت رزمندگان جبهه جنوب و حمله موشکی به اراضی اشغالی و اطمینان ازپابرجایی سازمان رزم حزب‌الله نگرانی‌ها کمتر شد. حتی بعد از مقاومت جانانه در مقابل هجوم زمینی رژیم اشغالگر قدس به‌مراتب نگرانی‌ها کمتر شده اما شهادت سید یک خلأ بزرگ در جبهه مقاومت و در لبنان به وجود آورده است.»

اسلام زاده، در رابطه با تاثیر مسائل اخیر و نتایج حاصل از آن گفت: «بعد از شهادت سید چند اتفاق پیاپی نیز داشتیم؛ اولا وعده صادق2 که واقعا باعث شادی و خوشحالی جبهه مقاومت و بازگشت روحیه مردم و رزمنده‌ها شد. بعد از شهادت سید انتقادهایی مطرح شد که چرا ایران کاری نمی‌کند. حتی به خود ما نیز در لبنان این صحبت‌ها را می‌گفتند. ولی با وعده صادق2 ورق برگشت و مردم خوشحال شدند. همچنین تکمیل کننده آن عملیات نظامی، اقدام مقام معظم رهبری  با آن طمانینه بود که بازخورد بسیار زیادی داشت.»

همچنین اضافه کرد: «از آن طرف کسانی مثل نتانیاهو حتی سخنرانی‌هایشان را علاوه بر غیرحضوری بودن، به صورت غیرزنده و ضبط شده برگزار کردند. در ادامه، سفر وزیر خارجه، که آتش صهیونیست‌ها و تهدید آنها را نادیده گرفتند، بازخورد بسیار خوبی داشت که در اینجا باعث افتخار ما شد.»

محسن اسلام زاده برنده فانوس دهمین جشنواره فیلم عمار در موضوع همراهی مردم و حمایت ایشان از حزب‌الله بیان کرد: «نباید فراموش کنیم که آرمان فلسطین یک آرمان عربی_اسلامی است و بسیاری از عرب‌های غیرشیعه و اهل‌سنت و حتی مسیحی‌ها، آرمان فلسطین را یک آرمان عربی_اسلامی می‌دانند و طرفدار فلسطین اند. اکنون هم آنها می‌دانند که حزب‌الله این هزینه را در وهله اول به خاطر امنیت ملی لبنان و در وهله دوم به خاطر آرمان فلسطین تقبل می‌کند و این باعث شده که طرفدارهای حزب الله بسیار زیاد باشند.»

وی افزود: «اوایل جنگ تعدادی بیلبورد توسط NGO های وابسته به امریکا، تحت عنوان«ما جنگ نمی‌خواهیم» نصب شده بود ولی شرایط را طوری مدیریت کردند که مردم به حزب‌الله حق می‌دهند که وارد جنگ بشود و آن را گسترش بدهد چراکه حقانیت حزب‌الله بعد از ماجرای پیجرها و شهادت فرماندهانش بیش از پیش برای مردم مشخص شده بود.»

اسلام‌زاده در بیان چگونگی تاثیر رسانه‌ها بر مردم لبنان و جبهه مقاومت گفت: «جنگ کنونی جنگ استقامت است. کسی برنده می‌شود که استقامت داشته باشد. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا با فشار های اقتصادی و رسانه‌ای مردم لبنان و محور مقاومت را به زانو دربیاورد. باید در رسانه‌ حضور پویا داشته باشیم. باید امیدوار باشیم و امید بدهیم و در عین حال بتوانیم کمک‌هایی برای مردم مظلوم لبنان فراهم کنیم چراکه دشمن میخواهد اختلاف و فشار های سیاسی و اجتماعی را تشدید کند»

همچنین اظهار داشت: «رژیم صهیونیستی میخواهد با فشار اقتصادی مردم را در تنگنا قرار داده تا مردم دست به اعتراض بزنند. هرکس می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشد، چه در کشور خودمان و چه در فضای بین‌المللی به فعالیت بپردازد. نه تنها الان وقت نشستن نیست بلکه باید با روحیه مضاعف وارد شده و حرف‌های مثبت بزنیم.»