به گزارش «عمار فیلم»، با فعال شدن غرفه فروش سمت خواهران و عرضه محصولات عمار، جذب اکران کننده رونق دیگری به خود گرفت. در این بین با مخاطبانی آشنا میشدیم که اکران کننده پیشکسوت بودند و از سالهای اول با عمار همراه بودند.
نزدیک تحویل سال، مشغول چیدن سفره هفت سینما سنگر شدیم، دستکش ننه عصمت و فانوس جشنواره عمار باعث تمایز سفره هفت سینمان شده بود و بازار عکس گرفتنها و پرسشها از ماجرای دست کش ننه عصمت را داغتر کرده بود.
هشتگ سینماسنگر ۹۷ شروع شد با گفتن “عکس بگیر جایزه ببر” از مخاطبین درخواست میشود عکس با سفره هفت سین عمار را در فضای مجازی نشر بدهند و به پربازدیدترین عکس هدیه داده میشود.
اما… هر چند ساعت یکبار سیب سفره ناپدید میشد و دوباره روز از نو روزی از نو، و در به در دنبال پیدا کردن یه سیب تازه! دست آخر با خلاقیت تمام سیب زمینی را جایگزین سیب درختی کرده و خود را از مشغلهی تکمیل سفره سفین رهانیده!
وجود سینما سنگرمان و فضای سازیاش توجه زائران را به خود جلب میکرد و گاهی برای برخی سوال پیش میآمد که آیا این سنگر از آن دوران باقی مانده و یا وجود سینما وسط راهیان نور برایشان جالب بود.
برای اکران ویژه هر شب مستند عابدان کهنز را در نظرش گرفتیم با توجه به مدت زمان طولانی مستند انتظار استقبال آنچنانی را نداشتیم اما هنوز چند دقیقه از مستند نگذشته بود که سنگر مملو از جمعیت شد و تا آخر مستند میخ کوب نشسته بودند و عده ای هم جلوی سنگر ایستاده تماشا میکردند.
کودکان مشتری همیشگی سنگرمان بودند و بچههای سنگر سبحان همان مشتری پر و پا قرص سنگر را خوب میشناختند حالا امسال سید محمد حسن جای او را گرفت و خانوادههای غرفههای دیگر وقتی از بچههایشان غافل میشدند آنها را در سنگر مییافتند و هر کدام برای خودش فیلم درخواستی میداد.