جشن متفاوت عمار برای چهل‌سالگی انقلاب/گزارش اکران های مردمی شهرستان گراش

صندلی‌های سالن دانشکده علوم پزشکی در شامگاه ۲۲ بهمن تنها ۱۵ دقیقه پس از شروع سر وقت جشن چهلمین بهار انقلاب اسلامی به میزبانی نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار مملو از جمعیت شد.

به گزارش «عمار فیلم»، صندلی‌های سالن دانشکده علوم پزشکی در شامگاه ۲۲ بهمن تنها ۱۵ دقیقه پس از شروع سر وقت جشن چهلمین بهار انقلاب اسلامی به میزبانی نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار مملو از جمعیت شد، تا سایرین ایستاده این برنامه را دنبال کنند.

باید اوج این برنامه را، دقایق پایانی آن دانست. جایی که برای تجلیل از همسران جانبازان ۷۰ درصد گراش، ابتدا خودِ جانبازان به روی سن فراخوانده شدند و جمعیت دقایق زیادی را ایستاده به تشویق پرداختند.

در ادامه نیز خانم محسن‌زاده، همسر جانباز حاج مرتضی واحدی؛ خانم خدادادی، همسر جانباز محمدجواد وفائی‌فرد؛ خانم بهزادی، همسر جانباز حاج حسین بنی‌اسدی و خانم اسلام‌خواه، همسر جانباز محمدحسین محمدی به روی سن فراخوانده شدند. در هنگام اهدای تندیس‌ها، جانباز محمدی دخترش را ـ که به جای مادر روی سن آمده بود ـ بغل کرده و اشک ریخت، تا اشک جمعی از حاضرین نیز سرازیر شود.

علی زکریایی برای دومین سال مهمان این برنامه بود. او برای اجرای برنامه‌ی خود ترجیح داد به جای مسائل سیاسی، به موضوعات اجتماعی بپردازد.

گروه بشارت امسال نیز به سفارش این جشنواره سرودی را به نام «طوفان انقلاب» به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اجرا کردند. مصطفی کارگر شاعر این سرود بود و خسرو جولافیان آهنگسازی و ابوالحسن حسینی تنظیم آن‌را انجام داده بودند.

مهدی وفائی‌فرد در این مراسم گفت: جشنواره‌ عمار یک برنامه‌ی کاملا مردمی است و از هیچ نهاد دولتی و حکومتی ریالی دریافت نکرده‌ایم. موضوع سرود را جدی دنبال می‌کنیم، چرا که آن‌را گامی برای ورود به عرصه موسیقی می‌دانیم. در تدارک اجرای یک جشنواره‌ی فیلم در زیرمجموعه‌ی جشنواره‌ی عمار هستیم و در آینده‌ای نزدیک آن را معرفی خواهیم کرد.

فیلم‌های «کفش» و «سوزن»‌ و «تعمیر» از آثار برگزیده‌ی جشنواره عمار، نیز در این برنامه پخش شد.

نورافشانی توسط پایگاه مقاومت امام سجاد(ع) در محوطه‌ی بیرونی سالن پایان‌بخش این مراسم بود.