فیلمساز دانشجوی دانشگاه آزاد:

جشنواره فیلم عمار پاسخگوی دغدغه های جوانان است

فیلمساز و فارغ التحصیل تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: جشنواره فیلم عمار به دلیل توجه به محتوای فیلم های ساخته شده به پاسخگوی دغدغه های جوانان انقلابی است.

به گزارش عمار فیلم به نقل از ایسکانیوز، حبیب باقرزاده درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم عمار، اظهار کرد: جشنواره عمار فضای مساعدی را فراهم کرده تا فیلمسازان جوان و انقلابی که دغدغه اصلی آنها دفاع از کشور است برای ساخت فیلم به این مکان بیایند.

وی ادامه داد: قبل از این جشنواره برای اکران فیلم ها مکان خاصی وجود نداشت و فردی که می خواست پیرامون دغدغه های خودش فیلم بسازد برای اکران و دیده شدن به این جشنواره پناه آورده است.

این فیلمساز با اشاره به اینکه جشنواره های دیگر بیش از محتوا به فرم اهمیت می دهند، گفت: جشنواره های دیگر فیلم ها را تنها براساس فرمشان و بی توجه به محتوا اکران می کنند.

این فیلمساز و فارغ التحصیل تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره فیلم هایی که برای جشنواره عمار ساخته است، گفت: امسال دو فیلم با نام های «زمانی برای ندیدن» و «مهمانان محل» را برای جشنواره ساخته ام.

باقرزاده با اشاره به اینکه «زمانی برای ندیدن» روایت یک شخص جانباز دفاع مقدس است، افزود: فیلم مستند پرتره و روایت شخصیت جانباز دفاع مقدسی است که باوجود نابینایی جوشکاری و آهنگری می کند.

وی گفت: این جانباز نابینا در محله ما وجود دارد و من چند روزی را به او همراهی کردم تا به این نتیجه رسیدم که برای مستند موضوع جالبی است.

این فیلمساز با اشاره به اینکه «مهمانان محل» تشییع و تدفین دو شهید گمنام را به تصویر می کشد، ادامه داد: در محله ۱۳ آبان روزشهادت حضرت زهرا دو شهید گمنام را به خاک سپردند که با استقبال پرشور مردم همراه شد.

باقرزاده درباره مدت فیلم هایی که ساخته است، خاطرنشان کرد: فیلم «زمانی برای ندیدن» ۱۲ دقیقه و «مهمانان محل» ۱۰ دقیقه است.