هشتمین جشنواره استانی فیلم عمار به کار خود پایان داد؛

تقدیر از پرچم داران «عمــار»

هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در خراسان رضوی، با تجلیل از خانواده شهیدان مدافع حرم «محسن خزائی» و «سید مجتبی و اسماعیل حسینی» و همچنین تقدیر از مستندسازان و فیلم سازان مشهدی این جشنواره

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از روزنامه خراسان، هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در خراسان رضوی، با تجلیل از خانواده شهیدان مدافع حرم «محسن خزائی» و «سید مجتبی و اسماعیل حسینی» و همچنین تقدیر از مستندسازان و فیلم سازان مشهدی این جشنواره به کار خود پایان داد. به گزارش خراسان رضوی، در این مراسم که با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم، استاندار، شهردار مشهد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از علاقه مندان در تالار نور برگزار شد، تعدادی از آثار منتخب این جشنواره برای حاضران به نمایش گذاشته شد.

اسماعیل در راه مجتبی

در این مراسم مادر شهیدان سیدمجتبی و سیداسماعیل حسینی از شهدای افغانستانی مدافع حرم نیز با حاضران سخن گفت و اظهار کرد: پسرم مجتبی هفت سال در افغانستان در راه مبارزه با طالبان جنگید و با عشق و علاقه وارد عرصه دفاع از حرم حضرت زینب(س) شد. اسماعیل هم راه برادرش را رفت و پس از سال ها مبارزه با طالبان، برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) راهی سوریه شد و به آرزوی دیرینه اش که شهادت در این راه بود رسید.تقدیر از همسر و فرزندان شهید خزایی، خبرنگار صدا و سیما که در سوریه به شهادت رسید، از دیگر بخش های این مراسم بود. در این مراسم همچنین از هادی حاجتمند، محمدصادق نوروز نژاد، محسن اسلام زاده، محمدمهدی خالقی، حجت احمدی، علیرضا باغشنی، هاشم مسعودی، علی محمد خانیکی و محسن عقیلی، فیلم سازان و مستند سازان مشهدی تقدیر به عمل آمد.
«محمدمهدی خالقی» به عنوان یکی از تقدیرشدگان، خطاب به شهردار مشهد گفت: خبرهایی شنیده می شود که قرار است خانه فیلم برچیده و تعطیل شود. از شهردار مشهد می خواهم مانع از تعطیلی آن شود. «هاشم مسعودی» دیگر هنرمندی که در این جشنواره از وی تقدیر شد نیز گفت: مشهد هنرمندان زیادی دارد و نباید سرمایه های این شهر را به دست هنرمندان دیگر استان ها و شهرهای کشور دهیم و هنرمندان مشهدی را فراموش کنیم.

تلاش قابل قبول جشنواره عمار برای گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی

در ادامه این مراسم «علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی نیز با بیان این که هنر، زبانی بسیار پویا برای حفظ و استمرار ارزش های بنیادین یک ملت و انقلاب اسلامی ایران است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ما مبنای فرهنگی دارد و برای حفظ و انتقال ارزش های این انقلاب که ریشه در خون ۲۵۰ هزار شهید دارد، باید از ابزار هنر برای انتقال ارزش ها استفاده کرد. وی ادامه داد: جشنواره عمار در طول عمر کوتاه خود مخاطبان خوبی جذب کرده و با توسعه ظرفیت و تلاش جوانانش تلاش های قابل قبولی در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی و مبتنی بر ارزش های والای اسلامی انجام داده است. رشیدیان گفت: امیدوارم همان طور که این جشنواره در برخی روستاها هم مخاطبان خود را دارد، به توسعه و پیشرفت خود در تمام استان ها و شهرها ادامه بدهد و هر سال باشکوه تر از قبل برگزار شود تا مردم از دستاوردهای هنرمندان ارزشی بیشتر بهره مند شوند.

خانه فیلم تعطیل نمی شود

«قاسم تقی زاده» شهردار مشهد نیز در این مراسم در صحبتی کوتاه اظهار کرد: به این جمله بسنده می کنم که هیچ زبانی موثرتر از زبان هنر و فیلم به وجود نیامده است و از این زبان می توان برای انتقال بسیاری از مفاهیم ارزشی استفاده کرد. وی همچنین در پاسخ به دغدغه یکی از فیلم سازان جشنواره عمار در خصوص احتمال تعطیلی خانه فیلم در مشهد گفت: خانه فیلم همچنان پابرجا خواهد ماند و من به عنوان یک مشهدی به همه هنرمندان مشهدی افتخار می کنم.

فرصتی برای زدودن انحصارهای سینما

حجت الاسلام و المسلمین «نصرا… پژمان فر» نماینده مردم مشهد در مجلس نیز گفت: یکی از تریبون های بسیار موثر که مخاطبان بسیار زیادی دارد سینماست اما سینما کمی فضای انحصاری پیدا کرده است و سیم خاردارهایی دور آن کشیده بودند که اجازه نمی داد خیلی ها وارد شوند و آثار قابل توجهی تولید کنند. وی افزود: جشنواره عمار آثار و برکات زیادی داشت که یکی از آن ها پاره کردن این سیم خاردارها بود تا بسیاری از جوانان وارد عرصه سینما و تولید شوند. پژمان فر بیان کرد: در این جشنواره فیلم های کوتاه و بلندی تولید که برخی از آن ها با حداقل امکانات و حتی تصاویر موبایلی ساخته شد، ضمن این که قصه برخی از این آثار را بچه هایی در سنین بسیار کم روایت کردند. نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این جشنواره فرصتی فراهم کرد تا برخی ها وارد این عرصه شوند و باید دست مریزاد گفت به کسانی که این جریان فکری را راه انداختند، ضمن این که باید فرصت بدهیم تا همه وارد این عرصه ها شوند. وی با بیان این که جشنواره عمار جای خودش را بین مردم باز کرده است، ابراز کرد: این جشنواره نه تنها در ارائه خدمات به روستاها موفق بوده، بلکه امروز تولیدکنندگان زیادی از کشورهای خارجی را مخاطب قرار داده است تا تولیداتشان را برای ما بفرستند و فرصتی برای بروز و ظهور در عمار پیدا کنند.

در حاشیه

شیرینی پذیرایی از مهمانان این مراسم «بسراق» بود که شیرینی مخصوص رزمندگان فاطمیون است و توسط مادران و همسران شهدای فاطمیون تهیه و تولید شده بود.