اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

اسامی برگزیدگان بخش های مختلف هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار اعلام شد.

به گزارش «عمارفیلم»، روابط عمومی جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی برگزیدگان هشتمین دوره این جشنواره در بخش های «تولیدات رادیویی»، «پوستر فیلم»، «تیزر»، «فیلمنامه»، «نقد مقالات و پژوهش های سینمایی»، «فیلم ما»، «برنامه تلویزیونی»، «نماهنگ»، «پویانمایی»، «جنگ نرم»، «داستانی» و «مستند» را اعلام کرد.

بنابرین گزارش؛ در بخش «پوستر فیلم»، هیئت داوران، ضمن تقدیر از پوسترهای «تخریب بهشت » به طراحی «حسین شهریاری» و پوستر «قصرقند» به طراحی «مهدی خوش نژاد»، لوح افتخار این بخش را به پوستر «نبرد مهندسی » به طراحی «سید احمد باقریان موحد» اهدا کرد.
همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را به پوستر «رویای خلافت» به طراحی «حامد مغروری» اهدا کرد. جایزه ویژه این بخش نیز به پوستر «ترخیص» به طراحی «مهدی انصاری» اهدا شد.

در بخش «تیزر فیلم»، هیئت داوران ضمن تقدیر از تیزر فیلم «کارخانه جهان» به کارگردانی «مصطفی رمضان‌خانی» و تیزر فیلم «تلکه» به کارگردانی «مسعود کارگر»، لوح افتخار این بخش را به تیزر فیلم «ترمینال غرب» به کارگردانی «مجید ریاضی‌رستگار» و تیزر فیلم «ارثیه پدری» به کارگردانی «حسن جعفری» اهدا کرد. همچنین فانوس این بخش را به تیزر فیلم «قائم مقام» به کارگردانی «سیدمحمدعلی صدری نیا» اهدا شد.

هیئت داوران ضمن تقدیر از آگهی های تبلیغاتی «اولین درآمد» به کارگردانی « مجید ریاضی رستگار» و «باران باشیم » به کارگردانی «سید مرتضی فاطمی»، لوح افتخار این بخش را به آگهی های تبلیغاتی «راه رفتنی » به کارگردانی « محمدرضا فرزادمهر» و «پنجمین نمایشگاه ایران نوشت» به کارگردانی آقای «مهدی بخشی مقدم» اهدا کرد.

هیئت داوران در این بخش، ضمن تقدیر از آگهی تبلیغاتی «تبسم حامی کودکان جنگ » به کارگردانی «اردلان الیاسین فرید»، فانوس این بخش را به آگهی تبلیغاتی «نوشت افزارهای قهرمان های ایرانی ۲ » به کارگردانی «علی محبی، سعید تاری وردی» اهدا کرد.

براساس این گزارش، در بخش «نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی»، هیئت داوران در بخش «نقد و مقالات سینمایی»، ضمن تقدیر از نقد سینمایی «تبیین نظریه آیت الله جوادی آملی در باب هنر و سینمای اسلامی» به نویسندگی «مرتضی راوش»، لوح افتخار این بخش به پژوهش سینمایی «آیین های تلویزیونی و بازنمایی «حزن و فرح مذهبی» به نویسندگی «علی جعفری» و همچنین پژوهش سینمایی «واقعیت سینمایی در اندیشه سید مرتضی آوینی» به نویسندگی «لقمان یدالهی» اهدا شد.

بنابرین گزارش، در بخش «فیلم ما» هشتمین جشنواره عمار، هیئت داوران پس از بررسی آثار این بخش؛ ضمن احترام و تکریم به همت‌های بلند و جسورانه مستندسازان نوجوان و جوان در ساخت فیلم‌های مردمی‌‌ و تأکید بر رشد امیدوار کننده فیلمسازان نوپای سینمای انقلاب درانتخاب سوژه، مضامین، فرم و ساختار تولیدات، ضمن تقدیر از دو اثر «راهی که ادامه دارد» به کارگردانی «زینب فیضی» به جهت بازنمایی صمیمانه و اثرگذار وفاداری همسر یک جانباز قطع نخاعی به‌عنوان یک سوژه و مضمون مردمی و اثر «یک روز یک سرباز» به کارگردانی «اسد الله فرهادی» بدلیل نشان دادن یک زاویه دید خلاقانه و بدیع از دوران خدمت سربازی و دید مثبت به آن، لوح افتخار این بخش را به اثر «من پاهایم را دوست دارم» به کارگردانی «رضا رادپور» بدلیل پرداختن به یک سوژه و ابتکار دانش‌آموزی در مدرسه و قابلیت الگو شدن برای ساخت مستندهایی با این موضوعات و اثرگذاری بر نظام آموزشی کشور به واسطه همکاری میان ارکان مختلف مدرسه با محوریت دانش‌آموزان، اهدا کرد.

همچنین در این بخش هیات داوران فانوس این بخش را به مستند «تا فردا» به کارگردانی «علی توکلی زانیانی» اهدا کرد.

در بخش «برنامه تلویزیونی»، هیئت داوران در بخش کلیپ لوح افتخار این بخش را به اثر«انگیزه اربعین» به کارگردانی «سیدمحمد رضا علوی» اهدا کرد. در بخش برنامه تلویزیونی و تلویزیون اینترنتی، داوران جشنواره، ضمن تقدیر از برنامه تلویزیونی «جهان آرا» به کارگردانی «علی بازی» لوح افتخار این بخش را به مستند خبری «ید واحد» به تهیه کنندگی خانم «سمیه نجفیان» اهدا کردند. همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را به برنامه تلویزیونی «ثریا» به کارگردانی «محسن مقصودی» اهدا کرد.
بر اساس این گزارش، در بخش «نماهنگ»، هیئت داوران جشنواره، ضمن تقدیر از نماهنگ «لقمه در خون » به کارگردانی «حسین لشگری»، لوح افتخار این بخش را به نماهنگ «ماه در برکه مواج » به کارگردانی «موسی حاجی نژاد» اهدا کرد.
همچنین هیئت داوران، فانوس این بخش را به نماهنگ «ضربه دوازدهم» به کارگردانی «عبدالله حاجی محمدی» و نماهنگ «برپاخیز » به کارگردانی مشترک «محمد رضا رضاییان» اهدا کرد.
در بخش «فیلمنامه»، هیئت داوران، لوح تقدیر جشنواره را بخاطر انتخاب موضوع به فیلمنامه بلند «کوی کودتا» نوشته «فاطمه امینی» اهدا کردند. لوح تقدیر طرح فیلمنامه بلند سینمایی به «تغییر مسیر» نوشته «احمد فرهمند» اهدا شد.
هیئت داوران لوح تقدیر فیلمنامه کوتاه را نیز به اثر «برای فروش» نوشته «مهدی میرزایی»، «هجده سالگی» نوشته «فاطمه علیمرادی» و «گل مالی» نوشته «مهدی حسینی» اهدا کردند. هیئت داوران، فانوس این بخش را به فیلمنامه «آخرین سفر» به نویسندگی خانم «زینب عربی » اهدا کرد.
در بخش «تولیدات رادیویی»، هیئت داوران در بخش نمایش؛ لوح افتخار جشنواره را به نمایش رادیویی «بر بلندای جولان» به تهیه کنندگی « فرشاد آذر نیا» و «باران نامه» به تهیه کنندگی «مینا نیکانیک» اهدا کرد. هیئت داوران فانوس این بخش را به نمایش رادیویی «درد مشترک» به تهیه کنندگی «ژاله محمد علی» اهدا کرد.
همچنین هیئت داوران در بخش برنامه مستند رادیویی؛ لوح افتخار جشنواره را به مستند رادیویی «نقطه صفر» به تهیه کنندگی «علی کامیابی» اهدا کرد.
هیئت داوران فانوس این بخش را به مستند رادیویی «خدیجه انقلاب» به تهیه کنندگی «محدثه رئیس عبداللهی» اهدا کرد. در بخش کلیپ صوتی نیز اثر «رگ میهن» به تهیه کنندگی «احمد فیاض» لوح تقدیر جشنواره را دریافت کرد.

هیئت داوران نقد درون گفتمانی ضمن تقدیر از اثر «حرام می خوریم؟!» به کارگردانی آقای «هادی محمدی نسب» و آقای «سوخت ما سوخت» به کارگردانی«یاسین خوش آمد زهی» و«ترخیص» به کارگردانی آقای «مهدی انصاری»، لوح افتخار این بخش را به اثر «میراث آلبرتا۳» به کارگردانی آقای «حسین شمقدری» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر «تلکه» به کارگردانی آقای «مسعود کارگر» و «فروشنده» به کارگردانی آقای «علیرضا بوالی» اهدا کرد. جایزه ویژه بخش مستند نقد درون گفتمانی هم به اثر «زمستان یورت» به کارگردانی «میلاد میرزا باقری» اهدا کرد.
در بخش «مدافعان حرم»، هیئت داوران ضمن تقدیر از اثر «زخم صلیب» به کارگردانی آقای«محمد صالحی»، لوح افتخار این بخش را به اثر «رویای خلافت» به کارگردانی آقای « سید مجتبی خیام الحسینی» و «بابایی» به کارگردانی آقای «مظفر حسین‌خانی هزاوه» اهدا کرد. همچنین هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر « فرزند ایران » به کارگردانی آقای « عارف جعفری چگنی » تقدیم کرد.

در بخش «جنگ نرم»، هیئت داوران ضمن تقدیر از اثر « محرمانه کولا» به کارگردانی آقای« لقمان یدالهی»، لوح افتخار این بخش را به اثر «تله اسکرین» به کارگردانی آقای «مصطفی حریری» اهدا کرد.
هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر «پرزیدنت آکتورسینما» به کارگردانی آقای «محمدرضا بورونی» اهدا کرد.

در بخش «بیداری اسلامی و جهانی» هیئت داوران ضمن تقدیر از اثر « نار و انار» به کارگردانی آقای« حیدر بنی حمزه»؛ لوح افتخار این بخش را به اثر « قصر قند» به کارگردانی آقای «محسن اسلام‌زاده» و «حرمان» به کارگردانی آقای «حمید عبداله‌زاده» تقدیم کرد. هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر «با صبر زندگی» به کارگردانی آقای «وحید فراهانی» اهدا کرد.

در بخش « موشن گرافی»، هیئت داوران ضمن تقدیر از اثر «خاطرات و مخاطرات» به کارگردانی آقای«میثم حسینی» و اثر «شاه رفت» به کارگردانی آقای«مرتضی جعفرقلی زنجانی» لوح افتخار این بخش را به اثر «رئیس» به کارگردانی آقای «احسان سنایی راد» اهدا کرد.

براساس این گزارش، در بخش «پویانمایی»، هیئت داوران ضمن تقدیر از پویانمایی «رقص شمشیر» به کارگردانی آقای «وحید مباشری» به دلیل بیان روان قصه در عین سادگی فرم و ساختار و پویانمایی «ترامپت» به کارگردانی آقای«رسول آذرگون» به خاطر فضاسازی و شخصیت سازی جذاب،
لوح افتخار این بخش را به اثر «صفر در سفر» به کارگردانی آقای «موعود شیخ بهائی» به دلیل ایجاد فضای شاد و مفرح برای بیان موضوع اقتصاد مقاومتی اهدا کردند.
در این بخش، هیئت داوران به دلیل اختلاف کیفی آثار این دوره با دوره‌های گذشته بخش پویانمایی جشنواره عمار هیچ اثری را شایسته دریافت فانوس انتخاب نکرده‌اند.

هیئت داوران در بخش «جبهه فرهنگی و سبک زندگی»، ضمن تقدیر از اثر «زنگ کار » به کارگردانی آقای « هاشم مسعودی» به دلیل تشویق نوجوانان به کار و تقویت فرهنگ اتکا به خود که از مسائل مهم و دارای اولویت است و « امید در برزخ» به کارگردانی آقای«رضا سورانی » به دلیل معرفی یک نمونه موفق از پرداختن به آسیب های اجتماعی و ارائه راه حل این مشکل؛ لوح افتخار این بخش را به اثر « بار دیگر زندگی » به کارگردانی آقای « امید مدحج » به علت روایتی هنری و خلاقانه از اردوهای جهادی تقدیم کرد.
همچنین؛ هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر « فرج الله سلحشور » به کارگردانی آقای « محمد سعید غدیریان » به دلیل روایتی موجز و مکفی از زندگی یک قهرمان فرهنگی انقلاب و نسبت فرم و محتوای مناسب اهدا کرد.
بنابرین گزارش، لوح هنری این بخش، با توجه به موضوع به روز و مبتلا به و ساختار قوی به اثر «در آستانه فصل سرد» به کارگردانی خانم «فاطمه مرزبان»اهدا می شود.

هیئت داوران هشتمین جشنواره عمار، در بخش «تاریخ معاصر»، ضمن تقدیر از اثر « میرزا جواد» به کارگردانی آقای« سعید فرجی» و «تختگاه هیچکس» به کارگردانی آقای«مجتبی غفوری» و«گیلن باره» به کارگردانی آقای« داوود مرادیان» و «عبور ناممکن» به کارگردانی آقای« سید مسعود امامی» لوح افتخار این بخش را به اثر «از فوتبال تا پیروزی» به کارگردانی آقای «محمد حسن یادگاری» اهدا کرد.
همچنین؛ هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر « اولین برخورد» به کارگردانی آقای « حمید رضا حیدری» تقدیم کرد. جایزه ویژه این بخش هم به اثر «قائم مقام » به کارگردانی آقای «سید محمد علی صدری نیا » اهدا شد.

در بخش داستانی، هیئت داوران در بخش فیلم کوتاه؛ ضمن تقدیر از اثر «همکلاسی» به کارگردانی آقای«مجتبی حیدری»، لوح افتخار این بخش را به اثر « سِلفی سَلَفی» به کارگردانی آقای«سید مهدی میرغیاثی» و اثر «صداها» به کارگردانی«محمدحسین امانی» اهدا کرد. همچنین؛ فانوس این بخش را به اثر « مادر » به کارگردانی آقای «رضا زهتابچیان» تقدیم کرد.
در بخش فیلم نیمه بلند؛ هیئت داوران ضمن تقدیر از اثر «سر به راه» به کارگردانی آقای«امیر داسارگر»؛ لوح افتخار این بخش را به اثر « خانه پنجم» به کارگردانی خانم«رضوانه فتحی» اهدا کرد. همچنین؛ فانوس این بخش را به اثر «بعد از ظهر» به کارگردانی آقای «امیر عباس ربیعی» اهدا شد.
بنابرین گزارش، در بخش فیلم بلند؛ هیئت داوران لوح افتخار این بخش را به اثر «ساحل امن» به کارگردانی آقای «کرامت پور شهسواری» اهدا کرد. همچنین؛ فانوس این بخش به اثر «خیال نقش» به کارگردانی آقای «احمد فیضی» اهدا شد.
در این بخش، هیئت داوران لوح افتخار بازیگری را به آقایان «سامان غنائمی» و «مانی رحمانی» نقدیم کرد.

بر اساس این گزارش، در بخش «ملت قهرمان»، هیئت داوران هشتمین جشنواره عمار، ضمن تقدیر از اثر «روایت ریحانه» به کارگردانی آقای«روح الله کاظمی‌زاده»،اثر «جستجوی مطلق» به کارگردانی آقای «علی کیوان» و اثر «فاطمه» به کارگردانی خانم «معصومه نورمحمدی»؛ لوح افتخار این بخش را به اثر «بابا آب داد» به کارگردانی آقای «روح الله فخرو» اهدا کرد. همچنین هیئت داوران، فانوس این بخش به اثر «نشانی» به کارگردانی آقای «اصغر بختیاری» تعلق گرفت.
بر اساس این گزارش، هیئت داوران بخش اقتصاد مقاومتی ضمن تقدیر از اثر «بازی در مسکو» به کارگردانی آقای«محسن مقصودی»، اثر «دشت آدمخوار» به کارگردانی آقای «مصطفی شبان»، اثر «تجارت ابدی» به کارگردانی آقای«محسن نقی زاده» و اثر «من می‌مانم» به کارگردانی خانم «فاطمه مرزبان»؛ لوح افتخار این بخش را به اثر «عالی‌نسب» به کارگردانی آقای «مهدی عوض‌زاده» و اثر «جوهره» به کارگردانی آقای«داوود شیخ» و اثر «حاصل فصل من» به کارگردانی آقای «امیر نصیری» اهدا کرد. همچنین هیئت داوران، فانوس این بخش به اثر «کارخانه جهان» به کارگردانی آقای «مصطفی رمضان خانی» اهدا شد.

بنابرین گزارش، جایزه ویژه «نشان مردمی استقلال» هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با حضور خانواده شهدای هسته ای، پدر شهید احمدی روشن، برادر شهید شهریاری و خانواده شهیدان ملکی، باغبانی، زرچینی، علی محمدی، سیدنورخدا موسوی، نشان مردمی استقلال جشنواره به خانم سلیمه نصیری، قهرمان مستند «حاصل فصل من»؛ محمود بارانی، قهرمان مستند «دشت آدمخوار»؛ علی بیات، بهرام کرمی و حاجت نجفی به نمایندگی از پنج قهرمان مستند «ید واحد» و محمدعلی هاشمی، قهرمان مستند «ز مثل…» تقدیم شد.

همچنین گفتنی است در مراسم افتتاحیه این دوره جشنواره، جایزه ویژه «دستکش ننه عصمت» به مهدی نقویان اهدا شد، در اختتامیه نیز جایزه ویژه «موزاییک مرگ بر امریکا» به محمدرضا بورونی کارگردان مستند «پرزیدنت اکتور سینما» تعلق گرفت. همچنین هدیه ویژه ای هم از طرف مادر اهل فوعه سوریه که عروسک یکی از فرزندانش بود به وحید فراهانی کارگردان مستند «با صبر زندگی» تقدیم شد. جایزه ویژه «چفیه شهید رسول خالقی پور» نیز به سیدمحمدعلی صدری نیا؛ کارگردان مستند «قائم مقام» اهدا شد.