«ابراهیم ساره» به مجاهدت‌های شهید مدافع حرم «ابراهیم عُشریه» می‌پردازد

این مستندساز گفت: مستند «ابراهیم ساره» به مجاهدت‌ها و سبک زندگی شهید مدافع حرم «ابراهیم عُشریه» می‌پردازد و به سفارش دانشگاه افسری امام حسین (ع) ساخته شده است.

زهرا خلجی کارگردان مستند «ابراهیم ساره» در گفتگو با «عمار فیلم»، در مورد اثر ارسالی خود به دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سخنانی، گفت: این مستند ۴۲ دقیقه ای به مجاهدت‌ها و سبک زندگی شهید مدافع حرم «ابراهیم عُشریه» می‌پردازد و به سفارش دانشگاه افسری امام حسین (ع) ساخته شد.

وی افزود: شهید در فروردین ماه ۹۵ مفقودالاثر می‌شود و در طول مستند نیز مفقود بودند و کسی نمی‌دانست پیکر ایشان سالم است یا خیر. یکی از آرزوهای زینب (دختر شهید) این بود که پیکر پدرش برگردد. این آرزو بعد از سه سال  در تیر ۹۸ به تحقق پیوست و پیکر شهید به میهن برگشت.

این کارگرددان با اشاره به ویژگی خاص سبک زندگی شهید، ادامه داد: نکته جالب اینجاست بین شهید و همسر ایشان در زندگی، بسیار همفکری وجود داشته است؛ این دو نفر در تمامی مراحل همپای هم بودند، به گونه ای که تصمیمِ به سوریه رفتن را فقط شهید نگرفته بودند بلکه همسر ایشان هم همین فکر را داشتند که باید همسرم مدافع حرم شود.

خلجی خاطرنشان کرد: این دو نفر همزمان با هم چند جزء قرآن را حفظ می‌کردند که حتی بعد از شهادت ابراهیم عشریه، همسر ایشان حفظ قرآن را ادامه می‌دهد. به خاطر این جدایی ناپذیری و ادامه دادن راه، اسم همسرِ شهید روی مستند قرار گرفت و اثر به نام «ابراهیمِ ساره» مزین شد.

وی با اشاره به موانع پیش روی خود اضافه کرد: یکی از مسائلی که به خاطر سفارشی بودن کار به آن برخوردیم، اصلاحیه و دست بردن در مستند توسط برخی مراکز بود که به بخشی از محتواها آسیب زد.

کارگردان مستند «ابراهیم ساره» یادآور شد: آقای پاجانی که تهیه کننده کار هستند و به خاطر مصاحبه با خانم‌ها پیشنهاد کارگردانی به من داده شد. این اثر اولین تجربه کارگردانی من بود و قبلا در عکاسی و فیلمبرداری تجربه داشتم.

وی در مورد مدت ساخت اثر عنوان کرد: حدود یکسال پیگیر این بودیم که افراد از جمله دوست و شاگرد شهید را برای مصاحبه پیدا کنیم و پس از آن در سال ۹۷ بود که کار ساخته شد.