به گزارش «عمار فیلم»، محمدعلی یزدانپرست کارگردان سینمای مستند با بیان اینکه در دهمین دوره جشنواره فیلم «عمار» با مستند «آن شش نفر» حضور دارد، اظهار کرد: این مستند روایتی گمشده از تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران است. «آن شش نفر» روایتی از شکلگیری و فعالیتهای اولین گروه انقلابی است که علیه حکومت پهلوی قیام کردند؛ گروه انقلابی ابوذر که در سال ۱۳۴۷ فعالیت خود را شروع کرد و تنها به مدت پنج سال توانست خودش را به عنوان یک گروه تأثیرگذار بر سقوط رژیم پهلوی ثابت کند ضمن اینکه در این مستند اسنادی به نمایش گذاشته میشود که پرده از برخی ابهامات ۵۰ ساله برمیدارد.
این کارگردان عمدهترین دلیل ساخت این فیلم مستند را معرفی نوجوانان عاشق کمتر دیدهشده، برشمرد و افزود: در طول پژوهش مستند «آن شش نفر» متوجه شدم که ابهامات زیادی در معرفی این نوجوانان به مردم، نظیر ابهاماتی که دلیل بسیاری از کدورتها بین خانوادهها شده بود، وجود دارد. پژوهش و تولید این فیلم حدود یک سال و نیم به طول انجامید که دلیل طولانی شدن مستند «آن شش نفر»، تولید بخشهایی از فیلم با تکنیک کمیک موشن بود.
وی بیان کرد: «آن شش نفر» پیامهای زیادی دارد که بسیار علاقهمندم مخاطب خودش به تناسب پیشفرضهایی که دارد مفاهیم فیلم را کشف کند چون این مستند کدهای زیادی دارد که هر مخاطبی میتواند بهزعم خودش از آنها رمزگشایی کند.
این مستندساز سینمایی، جشنواره «عمار» را جشنواره ای شریف و محترم برشمرد و افزود: جشنواره «عمار» به اعتقاداتش پایبند است و از اینرو با امسال چهارمین سالی است که در آن شرکت میکنم. هر روز به تعداد فیلمهای تولیدی اضافه میشود اما بسیار خوب بود علاقه و اشتیاق فیلمسازان با حمایت و ریلگذاریهای مناسب بهگونهای هدفمند پیش برده شود تا انرژی و هزینه تولیدکنندگان هدر نرود.
وی با اشاره به هزینههای ساخت فیلم «آن شش نفر» گفت: هزینه تولیدی برای این فیلم به خاطر زمان زیاد تولید، سفر به سه شهر برای تولید و استفاده از انیمیشن و جلوههای ویژه کامپیوتری برای فضاسازی دوران قبل از انقلاب و فعالیتهای گروه نسبتاً زیاد بود اما هزینه اصلی برای پژوهش و پیدا کردن اسنادی بود که برای حرف اصلی فیلم ضروری بود.
این کارگردان در پایان با بیان اینکه اگر بتواند اثری را تا سال آینده آماده کند حتما به دوره بعد جشنواره «عمار» ارسال میکند، عنوان کرد: امیدوارم مستند «آن شش نفر» که حاصل تلاش یک گروه ۱۵ نفره با بیش از یک سال صرف وقت بوده است، موردتوجه مخاطبان قرار بگیرد و بتوانند با آن ارتباط مؤثری بگیرند.