فیلم‌ها به دیدن مردم می‌روند/ از سینما تا مسجد

مسئول اکران مردمی جشنواره فیلم عمار استان مرکزی گفت: فیلم عمار با هدف نهادینه کردن فیلم های خوب و تاثیر در همه نوع مخاطبی، اکران می شود و مانند سینما مختص به اقشار مرفه نیست.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری شبستان، «ناصر شفیعی» مسئول اکران مردمی جشنواره فیلم عمار در خصوص اکران فیلم‌های مردمی جشنواره عمار، گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار مختص به قشر و مکان خاصی نیست و تلاش می‌شود از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادها برای اکران هر چه باشکوه‌تر جشنواره استفاده شود.

مسئول اکران مردمی جشنواره فیلم عمار استان مرکزی افزود: فیلم‌های عمار با هدف نهادینه کردن فیلم های خوب و تاثیر در همه نوع مخاطبی، اکران می‌شوند و مانند سینما مختص به اقشار مرفه نیست.

وی به اکران فلیم‌های عمار در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره و اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌ شده تعدادی از فیلم‌های این جشنواره در مساجد برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری شهر و روستای استان مرکزی به نمایش گذاشته می‌شود.

شفیعی افزود: هر سال دی ماه جشنواره مردمی فیلم عمار به مدت ۱۰ روز در تهران و برخی استانها برگزار می‌شود و اکران مردمی آن به تهیه یک بسته از برترین‌ها در کل کشور اتفاق می‌افتد.

مسئول اکران مردمی جشنواره فیلم عمار استان مرکزی با بیان اینکه در جشنواره مردمی فیلم عمار، فیلم‌ها به دیدن مردم می روند تصریح کرد: فیلم‌های این جشنواره توسط نهادهای مردمی ساخته و همچنین به‌صورت مردمی در مساجد، حسینیه‌ها، پارک‌ها، مراکز فرهنگی، پایگاه‌های بسیج و هر مکانی که درخواست باشد اکران می‌شود.

وی بیان اینکه نادر طالب زاده و وحید جلیلی دبیری و مسئولیت شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار را عهده دار هستند، گفت: در دهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار فیلم‌سازان در بخش‌های فیلم، نقد فیلم، مقاله، پژوهش‌های سینمایی و فیلم ما حضور دارند.

این مقام مسئول با اشاره به فراخوان بخش رقابتی اصلی جشنواره گفت: این جشنواره در قالب‌های داستانی (کوتاه، نیمه‌بلند، ویدیویی و سینمایی)، مستند، پویانمایی، نماهنگ، برنامه تلویزیونی (ترکیبی، گزارش خبری، موشن گرافیک، کلیپ و تلویزیون اینترنتی و..)، فیلم‌نامه (طرح، سیناپس یا فیلم نامه کامل داستانی و سریال، طرح فیلم نامه مستند)، لوح نگار (پاورپوینت) و سایر قالب‌های ارائه محتوا برگزار شد.

شفیعی افزود: مباحث نظری پیرامون فرم، قالب و محتوا در سینما، نقد و بررسی سازمان تولید و تماشا در سینمای ایران، نقد و بررسی آثار ادوار جشنواره مردمی فیلم عمار، تجربه‌های جهانی در حوزه تولید و اکران آثار سینمایی و هنری، بازخوانی ارزش‌های دراماتیک و رسانه‌ای مبتنی بر تجربه هنر و رسانه انقلاب، شاخصه‌های انسان انقلاب اسلامی با تاکید بر قهرمانان مستندهای جشنواره عمار، تحلیل ظرفیت‌های اجتماعی جامعه انقلابی ایرانف تحلیل یاریگری جامعه ایرانی در سیل ۹۸، بررسی سینما، صداوسیما و سایر رسانه‌های جمعی از حیث عدالت رسانه‌ای، نقد و بررسی صداوسیما، سیاست‌ها، موضوعات و سرفصل‌های جشنواره علوم انسانی عمار هستند.