عقیلی: به‌یاد ماندنی‌ترین هدیه عمار، انگشتر شهید مدافع حرم است

عقیلی کارگردان مستند پرواز از حلب گفت: انگشتر شهید مدافع حرم محمدرضا علیخانی یکی از به‌یادماندنی ترین هدایایی بود که دریافت کردم.

به گزارش «عمار فیلم»، در مراسم افتتاحیه اکران‌های مردمی هشتمین جشنواره عمار در باغملک خوزستان که همراه با اکران مستند «پرواز از حلب» برگزار شد، با اهدای انگشتر شهید مدافع حرم، محمدرضا علیخانی از کارگردان این مستند تقدیر شد.

محسن عقیلی کارگردان مستند «پرواز از حلب» با بیان اینکه برای اولین بار در جشنواره عمار، شرکت می‌کند، گفت: حضور در این جشنواره، تجربه ارزشمندی برای من محسوب می‌شود چرا که توانستم در جمع اکران کنندگان مردمی این جشنواره حاضر شوم و این مسئله، زمانی باشکوه تر و زیباتر شد که متوجه شدم در این مراسم در کنار اکران کنندگان مردمی، خانواده های شهدا نیز حضور دارند.

عقیلی درباره هدیه‌ای که در این مراسم دریافت کرد، خاطرنشان کرد: انگشتر شهید مدافع حرم «محمدرضا علیخانی» یکی از بیادماندنی ترین هدایایی بود که دریافت کردم. نکته جالب درمورد این هدیه این بود که خانواده این شهید بزرگوار بعد از شهادت شهید علیخانی، انگشتر را گم کرده بودند، اما بعد از اینکه تصمیم به حضور در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گرفتند این انگشتر را پیدا کردند.

وی اضافه کرد: نکته ای که باید درمورد مستند «پرواز از حلب» بیان کنم این است که تا قبل از نمایش در قالب اکران مردمی سه نوبت از تلویزیون پخش شد، اما با آماری که از جمعیتی که در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم عمار گرفتم متوجه شدم که هیچکس آن را تماشا نکرده است. متاسفانه این موضوع عدم تماشا و استقبال مردم از تلویزیون را نشان می دهد.

این کارگردان با اشاره به اکران‌های مردمی عمار توضیح داد: بازخوردهای فوق العاده در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم عمار در شهرستان باغملک از سوی مردم مشاهده کردم، نقاط ضعف و قوت فیلم ها زمانی که در قالب اکران مردمی نمایش داده می شود، مشخص می‌شود.

عقیلی در پایان تصریح کرد: نکته دیگر پیرامون اکران و نمایش چنین مستندهایی این است که حزب الهی ها و قشر مذهبی باید یاد بگیرند تولید آثار هنری هزینه بردار بوده و باید بودجه ای را برای تماشای آن درنظر بگیرند. با توجه به این موضوع، اگر جشنواره مردمی فیلم عمار به این نقطه برسد دیگر هیچ چیزی کم نخواهد داشت.