در خطبه های نماز جمعه مطرح شد:

جامعه به فیلمهایی مثل به وقت شام و ماجرای نیمروز نیاز دارد/اگر به وقت شام نبود، خیلی ها برایشان سوال بود که سوریه چه کار داریم

امام جمعه موقت شهرستان اندیمشک گفت: اگر فیلم «به وقت شام» ساخته نشده بود شاید هنوز برای بسیاری از مردم سوال بود که چرا جوانان ما به سوریه می‌روند و در جبهه مقاومت مقابل تفکر تکفیری می‌جنگند؟

به گزارش «عمار فیلم»، حجت الاسلام مهدوی امام جمعه موقت شهرستان اندیمشک در خطبه های نماز جمعه این هفته در سخنانی، گفت: از همه جوانان مومن و انقلابی شهرمان و همه جوان‌هایی که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، مذهبی و آموزشی تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی با اشاره به فعایتهای فعالان فرهنگی و اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در این شهر تصریح کرد: این جوانان چهار پنج سال است که در حوزه هنر و جشنواره فیلم مردمی عمار تلاش می‌کنند و آثار مستند و سینمایی بسیار خوبی را در حوزه دفاع مقدس و سینمای ارزشی نمایش دادند. مردم، جامعه مذهبی و بچه های حزب الهی باید از این فعالیتها حمایت کنند تا این نوع فیلم ها بیشتر در جامعه رواج پیدا کند.

جنگ امروز، جنگ رسانه است

امام جمعه موقت شهرستان اندیمشک ادامه داد: جنگ امروز، جنگ رسانه است. زیرا این حوزه بسیار تاثیرگذار است. هالیوود با تولید فیلم های سینمایی افسانه ها را در قالب قهرمانان به خورد جوان‌ها می‌دهد. لذا ضرورت دارد مردم عزیز، بچه های حزب الهی و جامعه حزب‌اللهی ما به فیلم‌های ارزشی توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: اگر فیلم «به وقت شام» ساخته نشده بود شاید هنوز برای بسیاری از مردم سوال بود که چرا جوانان ما به سوریه می‌روند و در جبهه مقاومت مقابل تفکر تکفیری می‌جنگند؟ مردم وقتی این فیلم ها را نگاه می‌کنند به رشادت، شجاعت، ایثارگری، از جان گذشتگی و ایمان همچون کوه جبهه مقاومت انسان پی می‌برد.

وی اضافه کرد: مردم با دیدن چنین فیلم هایی به خباثت، رذالت، پستی و پلیدی عده‌ای تکفیری که جمود فکری دارند، پی می‌برند. همچنین از دیگر فیلمی که در سینمای ارزشی ساخته شده است می توان به «ماجرای نیمروز» که به فعالیت‌های ارزشمند اطلاعات سپاه که توانستند سازمان جهنمی منافقین را در هم بشکنند یا فیلم «ایستاده در غبار» که درباره سردار جاویدالأثر متوسلیان ساخته شده است اشاره کرد.

جامعه حزب الله ما باید از اینچنین فیلم‌هایی حمایت کند

امام جمعه موقت شهرستان اندیمشک عنوان کرد: گاهی بعضی از این فیلم‌هایی که ارزشی ندارند فروش بالایی دارند و فیلم‌هایی که واقعا به عنوان سینمای ارزشی هست کمتر توجه می‌شود. امیدوارم مسئولان، بچه‌های مومن و متقی را بیشتر حمایت کنند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره تلاش فعالان فرهنگی برای دیده شدن آثار انقلابی در این شهرستان تصریح کرد: از شما درخواست می کنم با حمایت از این عزیزان به اشاعه این فیلم ها برای مردم، نوجوانان و جوانان و دیدن این فیلمها در مجالس، محافل، خانه‌ها و مدارس کمک کنید تا به نهادینه کردن فرهنگ انقلاب و حمایت از ارزش‌های انقلاب کمک شود.