«بذر یک رویا» و «پشت کوه‌های بلند» متقاضی حضور در نهمین جشنواره عمار

امیر نصیری، کارگردان و مستندساز جوان از ثبت دو کار مستندش برای نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار خبر داد.

به گزارش «عمار فیلم»، امیر نصیری کارگردان و مستندساز درباره حضورش در نهمین جشنواره عمار با مستند «بذر یک رویا» گفت: این مستند روایتگر داستان خانم کشاورزی ساکن مهاباد به نام «کلثوم یاهو» است که فردی فعال و زحمتکش است.

وی افزود: با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی از اهمیت زیادی برخوردار است، تصمیم گرفتم تا این مستند «بذر یک رویا» را تولید کنم. مخاطبان در اینکار ۲۵ دقیقه‌ای مشاهده می‌کنند که این خانم کشاورز برای نخستین بار در ایران بذر گیاه بلوبری را کشت می‌کند.

نصیری خاطرنشان کرد: کار دیگری که برای این دوره جشنواره عمار داریم، مستند «پشت کوه‌های بلند» است. ماجرای این فیلم در یکی از روستاهای دورافتاده استان چهارمحال و بختیاری می‌گذرد و روایتگر معلمی به نام «علی تیرگیر» است که در این منطقه، تدریس می‌کند.

این مستندساز تصریح کرد: کار دیگری هم درباره قرباینان مین در دست ساخت دارم که در آن، به وضعیت کودکان و نوجوانانی را که در اثر انفجار مین، دچار آسیب شده‌اند، پرداخته‌ام.

گفتنی است نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» ۶ تا ۱۶ دی ماه ۹۷ در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۲۵ آبان فرصت دارند آثار خود در سایت AmmarFilm.ir ثبت و تحویل دبیرخانه این جشنواره دهند.