اختتامیه‌ دهمین جشنواره‌ مردمی فیلم عمار در گراش برگزار شد

مراسم اختتامیه‌ دهمین جشنواره‌ مردمی فیلم عمار دوشنبه 21 بهمن ماه در گراش برگزار شد.

به گزارش «عمار فیلم»، مراسم اختتامیه‌ دهمین جشنواره‌ مردمی فیلم عمار با بخش‌هایی چون استندآپ کمدی، اجرای موسیقی، شعرخوانی، مداحی، سرود، پخش کلیپ، تقدیر و تجلیل و معرفی چهره انقلابی سال دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در شهرستان گراش برگزار شد.

برنامه پایانی دهمین جشنواره‌ مردمی فیلم عمار در شهرستان گراش راس ساعت ۲۰ با قرائت قرآن توسط «مجتبی شیروان» شروع شد. سپس حسین ابراهیمی، دبیر اجرایی جشنواره عمار روی سن آمد و از اکران‌های مردمی گفت و به ادامه داشتن این اکران‌ها در مدارس، مساجد، پایگاه‌ها و جمع‌های خانوادگی اشاره کرد.

شعرخوانی علی روشن‌ضمیر، مداح اهل بیت (علیه السلام) از لار، بخش بعدی این مراسم بود. در ادامه با رسیدن به ساعت ۹، همانند تمامی کشور گلبانگ الله اکبر سالن برگزاری برنامه را فرا گرفت. سپس نوبت به اجرای گروه سرود رایت‌الهدی رسید که سرودی زیبا و استکبارستیزانه در تجلیل از شهید سلیمانی اجرا کردند.

شعر این سرود را مصطفی کارگر سروده و آهنگسازی آن را خسرو جولافیان انجام داده بود. این گروه وابسته به هیات هفتگی محبان اهل بیت (علیهما السلام) است و با حمایت جشنواره مردمی فیلم عمار فعالیت می‌کند.

در بخش دیگر این مراسم رضا احسان‌پور طنز پرداز مطرح کشور، برای اجرا استنداپ کمدی به روی سن آمد. او موضوع حساسی را برای استنداپ انتخاب کرده بود. احسان پور خاطره‌ای از اجرای تواشیح در مسجد را برای مخاطبان حاضر در سالن بیان کرد و خنده‌های بلند حاضران نشان ‌داد می‌شود مخاطب را بدون اشارات غیراخلاقی خنداند.

بخش‌ پایانی مراسم به دو تجلیل اختصاص داشت. نخست تجلیل از پهلوان مقاومت و دیگری اهدای تندیس چهره‌ انقلابی سال ۹۸ بود. در این بخش و پس از پخش کلیپی از خوانش بخش‌هایی از کتاب سربلند (زندگینامه شهید محسن حججی) مشخص شد قرار است حاج مهدی نیساری از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مدافع حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) تجلیل شود. او تنها فرد ایرانی بود که برای شناسایی پیکر شهید حججی به یکی از مقرهای داعش رفت. عملیاتی که گفته می‌شود حاج قاسم سلیمانی و سیدحسن نصرالله از بیروت آن را رصد می‌کردند.

جشنواره فیلم عمار امسال یک تقدیرکننده خاص هم داشت و آن فرد کسی جز برادر شهید سیدعلی حسینی نبود. شهید حسینی از مجاهدان افغانستانی لشکر فاطمیون در سوریه بود، که سال‌ها در‌ گراش اقامت داشت. سپس مجری برنامه از حاج مهدی نیساری برای حضور رو سن دعوت کرد. نیساری روی سن درمورد همرزمان شهید خود، حاج قاسم سلیمانی و محسن حججی صحبت کرد که اشک خیلی‌ها جاری شد.

بخش بعدی مراسم به معرفی چهره انقلاب سال ۹۸ اختصاص داشت. عنوانی که از ۳ سال پیش پایه‌گذاری در مراسم عمار پایه‌گذاری شده است. این‌بار هم پخش یک کلیپ به نام «بچه‌های امام رضا (علیه السلام)» با صحبت‌های علی‌اکبر مقتدری، مدیر کانون فرهنگی و هیات مسجد امام رضا (علیه السلام) نشان داد آن‌ها چهره‌ی‌ انقلابی امسال هستند.

مجری برنامه برای تجلیل از چهره انقلابی، حجت‌الاسلام بخشایش‌پور را به نمایندگی از مسئولان حاضر در سالن به روی سن دعوت کرد. در ادامه علی‌اکبر مقتدری با حضور روی سن و دریافت تندیس گفت: من به نمایندگی از یک جمع بزرگ اینجا هستم و برای همین می‌خواهم بقیه بچه‌هایی که در مسجد فعالیت می‌کنند را هم به روی سن دعوت کنم. سپس سن پر از جوانان و نوجوانانی که مسجدی را آباد و محله‌ای را شاداب کرده‌اند شد.

عماری‌ها یک شگفتانه یا همان سورپرایز هم داشتند. در محوطه بیرونی و پیش از نورافشانی، یک اجرای میدانی موسیقی (فلش ماب) توسط داوود کاظمی، خواننده‌ی اهل لامرد انجام شد.

در انتها باید به این نکته اشاره کرد که جشنواره‌ عمار سال ۹۸ با نورافشانی زیر باران به پایان رسید.