تیزرهای جنجالی تلویزیون را چه کسی ساخته‌است؟+فیلم

این روزها تیزرهایی از رسانه ملی با موضوع تولید ایرانی و کارگر داخلی پخش می‌شود که بازتاب‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان داشته است.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، مجموعه چهار قسمتی تیزرهای فرهنگی با عنوان «اخراجی‌ها»، با موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی این روزها از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش می‌شود.

موضوع اصلی این تیزرها موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است.

بر این اساس نویسنده فیلمنامه این تیزرهای فرهنگی «محمد نیکدل» و تهیه کننده آنها «حسین شیرعلی» است. همچنین «محمدعلی مهری» کارگردانی دو تیزر را برعهده داشته و علی جعفرآبادی و امیر مهریزدان دو تیزر فرهنگی دیگر را کارگردانی کرده‌اند. مدرسه سینمایی عمار تهیه کننده این مستند است.

محمد نیکدل نویسنده این آثار تصریح کرد: نگارش فیلمنامه این کارها، کمترین کاری بود که برای حمایت از تولید ملی از دستم برمی‌آمد.

نیکدل گفت: مسائلی چون اشتغال، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در چند سال اخیر دغدغه به حق رهبری بوده است؛ ایشان چند سال است که در حال سخنرانی و تاکید بر روی این موضوع هستند.

محمد نیکدل نویسنده فیلمنامه‌ تیزر‌های «اخراجی‌ها»

وی در همین باره افزود: متاسفانه در حوزه فرهنگ‌سازی این موضوع آن‌گونه که باید کار انجام نشده و کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، نگارش فیلمنامه این تیزرهای فرهنگی کمترین کاری بود که از دستان من برمی آمد.

این نویسنده توضیح داد: شیوه و چگونگی شکل گرفتن ایده نگارش فیلمنامه‌های این تیزرها به این صورت بود که طرحی برای ساخت یک کار ۱۰۰ ثانیه‌ای درباره اقتصاد مقاومتی در نظر داشتم و این موضوع را به مدرسه سینمایی عمار ارائه کردم که مورد استقبال آنها قرار گرفت و به مرحله تولید رسید.

نیکدل اضافه کرد: با توجه به درخواست عوامل مدرسه سینمایی عمار برای نگارش چند فیلمنامه دیگر درباره این موضوع، پنج فیلمنامه با محوریت اقتصاد مقاومتی در این رابطه نوشتم و خوشبختانه امروز چهار قسمت از این مجموعه ساخته و در تلویزیون و فضای مجازی پخش شده است.

وی بیان کرد: «درها»، «اخراجی‌ها ۲»، «اتفاق ساده» و «تعقیب» عناوین چهار فیلمنامه از پنج فیلمنامه نوشته شده توسط من است که از روی آنها تیزرهای تلویزیونی «اخراجی‌ها» ساخته شده است.

این نویسنده در ادامه تصریح کرد: این تیزرها با این محوریت ساخته شده که وقتی ما اجناس ایرانی را نمی‌خریم، موجب اخراج شدن کارگردان ایرانی می‌شویم؛ در حقیقت به نوعی تعریف رابطه بین عدم خرید کالاهای ایرانی با اخراج کارگران از کارخانه ها را در این تیزرها به نمایش گذاشته‌ام. وقتی جنس ایرانی می‌خریم یک کارگر ایرانی یا یک دستفروش ایرانی در کارخانه‌ها استخدام می‌شود.

نیکدل گفت: پنجمین تیزر از این مجموعه تیزرهای فرهنگی با موضوع تهیه جهیزیه بود که به مرحله تولید نرسیده و درباره زوج جوانی است که برای تهیه اقلام زندگی‌شان باید میان جنس ایرانی و خارجی انتخاب کنند.