توان نظامی ایران در «موشک ایرانی»/ پهپادهای متجاوز شکار می شوند

ایمان یونسی کارگردان مجموعه انیمیشن «موشک ایرانی» با بیان اینکه این مجموعه به معرفی توان نظامی ایران می پردازد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری مهر، ایمان یونسی کارگردان سینما که مجموعه «موشک ایرانی» را به هفتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» ارسال کرده است، درباره این اثر گفت: هر قسمت از این مجموعه ۱۰ قسمتی ۳ دقیقه است و هر قسمت آن اتفاقات خاص خود را دارد. در واقع «موشک ایرانی» به موضوع توانمندی های موشکی ایران و شکار پهپادهایی که به خاک ایران تجاوز کرده بودند، می پردازد.

وی افزود: این مجموعه انیمیشنی به صورت طنز به این موضوعات می پردازد. دلیل اینکه ما این مجموعه را به زبان طنز روایت می کنیم این است که مخاطبان مجموعه «موشک ایرانی» کودکان و نوجوانان هستند و زبان طنز برای آنها قابل فهم تر است و آنها استقبال بیشتری از آثار این چنینی می کنند.

یونسی بیان کرد: «موشک ایرانی» به سفارش سازمان اوج ساخته شد و به همین دلیل نمی دانم که چه زمانی و از کجا پخش می شود اما درباره مراحل ساخت آن بگویم که حدود یک سال مراحل تحقیق و ساخت این مجموعه ۱۰ قسمتی به طول انجامید.

مجموعه انیمیشن موشک ایرانی

این کارگردان با اشاره به چگونگی شکل گیری سوژه این اثر اظهار کرد: بعد از صحبت هایی که رهبری درباره توانمندی های نظامی ایران داشتند و گفتند برای مسئولان نظام تور نظامی بگذارید تا با توانمندی های ایران آشنا شوند، ما هم پیشنهاد ساخت چنین انیمیشنی را برای آشنایی افراد با توان نظامی ایران به سازمان اوج دادیم.

یونسی گفت: این مجموعه موقعیت محور است و در هر قسمت آن اتفاقات خاصی رخ می دهد، به همین دلیل سعی شده تا این اتفاقات برای مخاطبان کودک قابل درک باشد. این را هم باید بگویم که در هر قسمت از این مجموعه یکی از موشک های ایرانی معرفی می شوند و این موشک ها داستان هایی را با خود به همراه می آورند.

وی با اشاره به داستان این اثر عنوان کرد: قصه «موشک ایرانی» به این صورت است که پهپادهای کشورهای مختلف جلسه ای می گذارند و می خواهند به خاک ایران تجاوز کنند و در نتیجه یک از آنها قصد آمدن به خاک ایران را دارد که موشک های ایرانی جلوی او را می گیرند. در واقع در همین حین هم آن پهپاد و هم موشک به مخاطبان معرفی می شوند.

یونسی اظهار کرد: هر چند طرف مقابل یک سری توانمندی ها دارد اما به دلیل اینکه این مجموعه به صورت طنز است ما مجبور شدیم در قسمت هایی آنها را احمق نشان دهیم تا برای کودکان قابل فهم باشد. زیرا در غیر این صورت نمی توانستیم کار را به جلو ببریم.

وی بیان کرد: در این اثر پهپادهای ۵ کشور شامل آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه و اسراییل معرفی می شوند البته باید به این موضوع هم اشاره کنم که پهپادهایی که ما برای معرفی انتخاب کردیم پهپادهایی هستند که ایران روی آسمان خود آنها را شکار کرده است.

یونسی در پایان یادآور شد: ما اشاره های غیر مستقیمی هم به بحث تاریخی این موضوعات داشته ایم اما رویکرد اصلی مجموعه ما معرفی مشخصات این پهپادها و موشک ها است.