ارسال ۱۳ اثر توسط یک کارگردان به هفتمین جشنواره عمار

ساسان فلاح‌فر از برگزیدگان ادوار قبلی جشنواره عمار، 13 اثر با موضوعات مدافعان حرم و نقد درون گفتمانی به دبیرخانه هف
ارسال 13 اثر توسط یک کارگردان به هفتمین جشنواره عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، ساسان فلاح‌فر، مستندساز و از برگزیدگان ادوار قبلی جشنواره عمار، در هفتمین دوره جدید این جشنواره ۱۳ اثر را به دبیرخانه عمار ارسال کرده است که در این بین، برخی از این آثار را کارگردانی کرده و برخی دیگر را تهیه کنندگی کرده است.

یکی از نماهنگ های ارسال شده توسط فلاح فر «۲۵ سال آینده را نخواهید دید» نام دارد که عنوان این نماهنگ از سخنان رهبر انقلاب درباره نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده گرفته شده و به صورت یک مجموعه دو قسمتی تهیه شده است.

نماهنگ دیگر با عنوان «ستاره ها» به سخنان رهبر انقلاب درباره شهدای مدافع حرم اشاره دارد، «ستاره ها» لقبی است که مقام معظم رهبری به شهدای مدافع حرم داده و عنوان کرده اند که با این ستاره ها می‌شود راه را پیدا کرد.

این اثر به عنوان یک مجموعه ۵ قسمتی است که در هر یک از قسمت ها به یکی از شهدای مدافع حرم پرداخته شده است.

عنوان اولین مستند از سری آثار فلاح فر «سید ابراهیم» است که به مبارزه با رژیم صهیونیستی و مبارزات شهید مدافع حرم مصطفی صدر زاده می‌پردازد.

«مادرانه» مستند دیگری است که نگاهی متفاوت به مادر شهید مدافع حرم «مهدی صابری» دارد، مادری که ویژگی‌های حضرت زینب(س) را برای بیننده اتداعی می‌کند.

مستند «فاتح دلها» نیز درباره شهید مدافع حرم «رضا بخشی» با نام جهادی «فاتح» است که جانشین فرمانده کل فاطمیون بوده و در «تل قرین»، در نزدیکی تپه‌های جولان به شهادت رسیده است.

از دیگر آثار فلاح فر، مستند «مهاجر» است که به حضور مدافعان حرم افغانستانی در سوریه می‌پردازد و سعی بر این دارد تا شبهاتی را که نسبت به این مردان خدا وجود دارد، برطرف کند.

ساخت مستند «مهاجر» با مستندی که شبکه BBC علیه فاطمیون پخش کرد همزمان شد و توانست دروغ‌های این رسانه‌های معاند را برملا کند و پاسخی دندان شکن به آنها بدهد.

اثر «شیخ شهید»، مستندی دیگر از این کارگردان است که درباره شهید مدافع حرم «شیخ علی تمام زاده» با نام جهادی «ابو هادی» ساخته شده است.

عنوان یکی دیگر از آثار فلاح فر، «سید حکیم» است که درباره عزیز لشکر فاطمیون «شهید سید حسن حسینی» فرمانده اطلاعات عملیات منطقه «تدمر» با نام جهادی «سید حکیم» ساخته شده است.

«سپاه نور»، عنوان مستند دیگری است که وی به جشنواره عمار ارسال کرده است. این عنوان را سید مرتضی آوینی برای رزمندگان انتخاب کرده بود و این مستند از صحبت‌های آن شهید بزرگوار به همراه تصاویری از نبرد امروز رزمندگان فاطمیون در سوریه تهیه شده است.

آخرین مستند درباره بحران سوریه و مدافعان حرم در مجموعه آثار ساسان فلاح فر «نبرد پالمیرا» نام دارد که موضوع آن آزادسازی یکی از مناطق استراتژیک سوریه به نام پالمیرا یا تدمر است که شهرت جهانی دارد و اهمیت آن برای تمام دنیا بسیار بالا است.

فلاح فر علاوه بر این آثار درباره مدافعان حرم، در موضوع نقد درون گفتمانی جشنوره نیز اثر «آباد سازی خرمشهر» به دبیرخانه هفتمین دوره ارسال کرده است.

«آباد سازی خرمشهر» مستندی است که در لایه های زیرین خود نقدی به وضعیت کنونی خرمشهر دارد و در کنار این نقد به اردوی جهادی جوانانی نیز که برای یاری رساندن به مردم خرمشهر به این شهر سفر کرده‌اند، می‌پردازد.

ساسان فلاح فر علاوه بر ارسال آثاری که خود کارگردانی کرده، دو اثر پویانمایی نیز که تهیه کنندگی آنها را بر عهده داشته به دبیرخانه جشنواره عمار ارسال کرده است.

«واقعیت هولوکاست» عنوان اولین پویانمایی به تهیه کنندگی ساسان فلاح فر است که علاوه بر پرده‌برداری از جریان واقعی هولوکاست از آمارهای دروغ و غرامت‌های اخذ شده پس از آن که بوسیله آن رژیم جعلی اسرائیل تاسیس شد، می پردازد؛ این اثر در دو قسمت ۴ دقیقه‌ای ساخته شده است.

عنوان دومین پویانمایی به تهیه کنندگی فلاح فر «فکر آمریکایی» است که موضوع آن در مورد افشاگری جنایات آمریکا است.

این اثر به این نکته اشاره دارد که آمریکا از راه ظلم و استعمار به حفظ امنیت و سرمایه ملی خود می پردازد و ایران در مقابل به کمک های صلح آمیز و انسان دوستانه اقدام می‌کند.