حاجی مقصودی مستندی با موضوع بلوغ نوجوانان می‌سازد

این کارگردان و مستندساز گفت: مستندی با موضوع بلوغ در نوجوانان را برای حضور در یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار تولید می‌کنم.

محمد حاجی مقصودی کارگردان و مستندساز در گفتگو با «عمار فیلم» پیرامون جدیدترین مستند در دست ساخت خود گفت: مستندی را با موضوع بلوغ در نوجوانان در دست ساخت دارم که هم اکنون در مرحله تحقیقات و پیش تولید قرار دارد. البته این ماجرای شیوع بیماری کرونا خیلی کار ما را سخت کرده است ولی تمام سعی خود را می‌کنیم تا فیلم به یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار برسد.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا امروز که در دفتر فیلمسازی خودمان به نام «رویش فیلم» فعالیت می‌کنیم شش مستند با موضوع مقاومت ساخته‌ایم ولی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تصمیم گرفتیم که فقط در حوزه نوجوانان تولید محتوا کنیم. زیرا هم تمامی اعضای تیم از یک سابقه تربیتی برخوردار بودند و هم علاقه شخصی برای فعالیت در این حوزه داشتیم.

این کارگردان و مستندساز ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مرحله تحقیق و پیش تولید تا پایان شهریورماه به طول خواهد انجامید و کار تصویربرداری این مستند از ابتدای مهرماه آغاز خواهد شد. ضمن اینکه لوکیشن این مستند در شهر تهران و کرج قرار دارد و تمام کارهای تصویربرداری آن در این دو شهر انجام می‌شود.

حاجی مقصودی خاطرنشان کرد: زمان درنظر گرفته شده برای تولید این مستند بین ۲۵ تا ۳۵ دقیقه است زیرا به دلیل اینکه مخاطب کار غالبا نوجوانان هستند و بستر نمایش این اثر را برای نمایش در سطح مدارس آماده می‌کنیم تولید این مستند بیش از این زمان کشش نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه ساخت مستندی درمورد بلوغ در نوجوانان یک خلائی بود که در حوزه فیلمسازی نوجوانان دیده می‌شد. زیرا اگر خوب بررسی کنید متوجه می‌شوید که کارهای زیادی در حوزه‌های کودکان و بزرگسالان ساخته می‌شود ولی متاسفانه برای نوجوانان با خلاء و کمبود قابل توجهی روبرو هستیم.