«پاراگراف» به دنبال افزایش سطح اگاهی جوانان و ترغیب آنها به کسب و کار است

تهیه کننده برنامه «پاراگراف» رادیو جوان گفت: این برنامه با هدف ترغیب جوانان به کسب و کار بخصوص کسب درآمد در فضای مجازی و ایجاد انگیزه در جوانان برای فعالیت‌های اقتصادی و بالابردن سطح آگاهی های جوانان

راضیه جعفری تهیه کننده برنامه «پاراگراف» رادیو جوان در گفتگو با «عمار فیلم» گفت: برنامه رادیویی «پاراگراف» یک مجله اقتصادی است که روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲ به مدت ۱۵ دقیقه با نویسندگی حمید پارسا و اجرای مهدی مفیدی برای مخاطبان جوان کشور تولید و پخش می‌شود و بنده یک هفته در میان تهیه این برنامه را به عهده دارم. این برنامه با هدف ترغیب جوانان به کسب و کار بخصوص کسب درآمد در فضای مجازی و بالابردن سطح آگاهی های جوانان پخش می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: از جمله بخش‌های برنامه رادیویی «پاراگراف» می‌توان به «کارآفرینی»، «شوخی با خبرهای اقتصادی»، «بررسی یک مستند اقتصادی» و «اقتصاد دیجیتال» اشاره کرد. در بخش «کارآفرینی» هر روز یک کارآفرین را از استان‌های مختلف به شنوندگان رادیو معرفی می‌کنیم. در بخش «شوخی با خبرهای اقتصادی» هم در هر برنامه دو خبر اقتصادی را با زبان طنز بیان می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بخش سوم برنامه رادیویی «پاراگراف» به نام «بررسی یک مستند اقتصادی» است که در این بخش دوستان ما در دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار مستندهایی را در اختیار ما می‌گذارند که ما ضمن تماشای این مستند آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین بخش بررسی مستند را در صفحه برنامه «پاراگراف» قرار داده و از مخاطبان می‌خواهیم تا اگر تمایل به تماشای این مستند دارند به سایتی که معرفی می‌کنیم مراجعه کنند.

تهیه کننده برنامه «پاراگراف» یادآور شد: در بخش «اقتصاد دیجیتال» کارشناساسان حوزه اقتصاد درمورد موضوعات روز اقتصادی بخصوص پیرامون «کسب و کار در فضای مجازی» صحبت می‌کند.

جعفری عنوان کرد: البته برنامه رادیویی «پاراگراف» بخش‌های دیگری ازجمله «بورس» هم دارد ولی به دلیل محدودیت زمان برنامه به طور معمول چهار بخش  تولید و پخش می‌شود. در این بخش به صورت ساده و عامه پسند به صورتی که مخاطبان بتوانند درک کنند به آنها راه‌های ورود به بورس و نحوه سرمایه گذاری را نشان می‌دهیم که هم در این بازار سود کنند و هم آسیب نبینند.

وی اظهار داشت: یک بخش طنز دیگری هم با عنوان «راز بقای اقتصادی» داریم که گاهی به جای بخش «شوخی با خبرهای اقتصادی» پخش می‌شود که در این بخش به زبان طنز به مخاطبان نحوه مدیریت درآمد خانواده را آموزش می‌دهیم تا بتوانند بودجه ماهانه خود را به خوبی مدیریت کنند. از بخش‌های ذکر شده در هر برنامه ما به چهار بخش می‌پردازیم

تهیه کننده برنامه «پاراگراف» در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: برنامه رادیویی «پاراگراف» از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.

در پایان این گفتگو تهیه کننده برنامه پاراگراف محتوای خوب همراه باقالب‌های متنوع وکاربردی بودن بخش‌های برنامه و همچنین ارائه مطالب اقتصادی به زبان طنز را از نقاط قوت برنامه برشمرد.