فکریان با «آقا میثم» به دهمین جشنواره فیلم عمار می‌آید

این کارگردان و مستندساز گفت: مستند «آقا میثم» روایتگر زندگی شهید میثم عبدالله زاده یکی از شهدای ترور حادثه خاش-زاهدان است.

به گزارش «عمار فیلم»، محمدمهدی فکریان کارگردان و مستندساز جوان کشور با اشاره به آثار درنظر گرفته برای حضور در دهمین جشنواره مردم فیلم عمار گفت: امسال مستند «آقا میثم» را به همراه یک نماهنگ برای حضور در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار تدارک دیده ام.

وی افزود: نخستین اثر من مستندی با عنوان «آقا میثم» نام دارد که این فیلم روایتگر زندگی شهید میثم عبدالله زاده، یکی از شهدای ترور حادثه خاش-زاهدان است.

فکریان ادامه داد: در ابتدای مستند به روایت یکی از جانبازان حادثه به نام آقای مشتاق به چگونگی و ابعاد بمب گذاری حادثه خاش-زاهدان پرداخته می شود. در ادامه این مستند نیز از لحظه شهادت که خانواده مطلع می شوند همراه آن ها می شویم تا زمانی که پیکر شهید به دست خانواده می رسد و همزمان نیز صدایی در زیر کار در حال بیان ویژگی ها و اخلاقیات این شهید است. در نهایت نیز مستند با تدفین و مراسم ختم این شهید به پایان می رسد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: مستند «آقا میثم» به مدت ۱۰ دقیقه ساخته شده و شروع تولید آن نیز از زمانی آغاز می‌شود که خبر شهادت شهید منتشر می‌شود. به عبارت بهتر کار ساخت این مستند از اسفند ۹۷ آغاز شده است و ما یک هفته درگیر مسائل تولیدی مستند بودیم و حول و حوش ۲ ماه هم تدوین این اثر طول کشید.

وی اضافه کرد: هدف اصلی ما آشنایی با شخصیت و ویژگی های آقا میثم به عنوان یک انسان عادی جامعه بود که به مقام شامخ شهادت رسید. این درحالی است که در جامعه به گونه ای از شهدا روایت شده که ما شهید شدن را برای خودمان غیرقابل دسترس می‌دانیم و می‌گوییم آن بزرگواران یک عده ای بودند و رفتند و دیگر کسی نمی تواند به آن ها برسد.

فکریان در پایان تصریح کرد:ما در ساخت مستند «آقا میثم» سعی کردیم با ویژگی هایی که اطرافیان از شهید روایت می کنند همذات پنداری کنیم و گفتیم که الزاما شهید قرار نیست نماز شب خوان باشد همین که کار مردم را پیش ببرد و به آن ها کمک بکند هم می تواند شهید شود و کمک کردیم که ذهنیت ماورای انسانی ای که از شهید در مردم بوجود آمده شکسته شود.