مقصودی: مردم حمایت کردند «ثریا» هفت ساله شد

گفتگوهای تخصصی که کمتر در برنامه‌های تلویزیونی می‌بینیم در «ثریا» موجود است؛ در واقع «ثریا» بدون سلبریتی، اسپانسر و با هزینه پایین،‌ درس برنامه‌سازی به برنامه‌سازان تلویزیونی می‌دهد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از تسنیم، «ثریا» عنوان برنامه‌ای است که چهارشنبه‌ها بعد از سریال شبانگاهی شبکه یک به صورت زنده روی آنتن می‌رفت. برنامه‌ای که بارها تحت هجمه‌های گوناگونی قرار گرفت تا درباره موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ورود ملموس و صریحی نداشته باشد. مستندهای ثریا به همراه دیالوگ‌های تهیه‌کننده و مجری‌اش محسن مقصودی راهگشا و تأثیرگذار بوده است. آنقدر تأثیرگذار عمل کرده که برهه‌ای حتی با انتقادها و فشارهایی متوقف شد. گفتگوهای تخصصی که کمتر در برنامه‌های تلویزیونی می‌بینیم؛ در واقع «ثریا» بدون سلبریتی، اسپانسر و با هزینه پایین،‌ درس برنامه‌سازی به برنامه‌سازان تلویزیونی می‌دهد.

محسن مقصودی مجری و تهیه‌کننده این برنامه با اشاره به هفت‌ساله شدن «ثریا» در سخنانی، گفت: ثریا امشب در هفتمین سال پخش، به برنامه‌های سالهای گذشته خود و پیگیری مطالبات مردم مروری خواهد داشت. در این برنامه همچنین نقش رسانه‌ها درگام دوم انقلاب اسلامی واکاوی می‌شود. نادر طالب‌زاده، سعید قاسمی، حجت‌الاسلام مصطفی اینانلو (جهادی منطقه دروازه غار) و عابد قاسمی (خبرنگار و راوی مستند دریابست) مهمانان امشب هشتم اسفندماه برنامه «ثریا» خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه مردم همیشه در کنار «ثریا» بوده‌اند، تأکید کرد: در این هفت سال، برنامه فراز و نشیب‌هایی زیادی داشته ولی با حمایت مردم و اهالی رسانه، پربار و شاداب روی آنتن است. مدیران صداوسیما هم علی‌رغم فشارها، مشکلات و چالش‌هایی از «ثریا» حمایت کردند تا برنامه در طول این هفت سال استمرار داشته باشد. در این برنامه سعی کردیم در مسیر دستاوردها، چالش‌ها و پیشرفت‌های ایران را رصد کنیم. یک وقت‌هایی با واکنش‌هایی همراه شد که خوشبختانه با حمایت مردم، «ثریا» کماکان در شبکه یک سیما برقرار است.

تهیه‌کننده و مجری برنامه «ثریا» درباره برنامه امشب، گفت: امشب موضوعاتی که در «ثریا» پیگیری شد و به نتیجه رسید را بررسی می‌کنیم و مردم می‌توانند نتیجه اعتماد خودشان را ببینند. جشن هفت سالگی «ثریا» را در حالی جشن می‌گیریم که از آسیب‌های اجتماعی دروازه غار تهران تا وضعیت صیادان جنوب کشور و آخرین وضعیت مردم کرمانشاه را به تصویر می‌کشیم.

گفتنی است، «ثریا» به تهیه کنندگی محسن مقصودی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که چهارشنبه‌ها بعد از سریال شبانگاهی بطور زنده روی آنتن می‌رود.